JAL mot konkurs

Re: JAL

Østens selskaber slider helst sikkert også med økonomien...SQ har et undeskud i 3.de kvartal på lige under milliarden...ret usædvanligt..dog har SQ set i kortene at indtægterne vil i 4.de kvartal...de mener at kunne se en stigning i rejsemønstret...
Dog har Korean Air overskud, godt for dem. kan så kun håber det smitter af i Europa.
--
Som en side bemærkning har jeg også noteret mig SAS` økonomi,,,,slemt, men dog synes jeg lidt positive takter, trods alt
Hilsen
ole

Og AMR som taper penger som en sil er klare for aa investere i JAL sammen med TPG

Er det et rekordforsøk i "Hvordan bruke flest mulig koder som bare folk i handlingseslskaper forstår i en kortest mulig setning"?

Hva er AMR og TPG?

Og JAL skal nå ha mottatt et lån fra Development Bank of Japan for å klare sine kortsiktige finansieringsbehov. Det er ikke kjent hvor stort lånet er, kun at det løper frem til mars 2010

Japan Airlines +American Airlines/Delta

American Airlines and private equity firm TPG have offered $1.1bn (£659m) of investment to struggling carrier Japan Airlines (JAL).

It said the offer was "far superior" to the $1bn offered by rival Delta.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8392243.stm

American Airlines og Delta se muligheter for å komme inn i det Asia markede

Hvem vil være "best" for JAL ?

Re: Japan Airlines +American Airlines/Delta

American og Oneworld er nok ikke interessert i aa miste en stor partner i Japan.

Re: Japan Airlines +American Airlines/Delta

Delta satset nok på at AA ikke ville satse så tungt, men med TPG på AA's side er nok ikke dette realistisk ... TPG er en tungvekter og går ikke inn med mindre de lukter en relativt rask avkastning.

Og da ser det muligens ut som JAL er på vei til Skyteam og Delta.

Om sant, så fantastisk:) Enda en mulighet for å komme oss østover for oss som er trofast i SkyTeam, selv om også KLM og Korean Air tilbyr godt nettverk i østen:wow:

Kommer JAL med i SkyTeam skjaerer nok Delta ned NW's Tokyo-hub ganske saa kraftig, tenker jeg ...

Back