• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

italiensk problem for Ryanair

jb1

ScanFlyer Rusty
Medlem
http://www.hangar.no/modules.php?name=News&file=article&sid=422

Er dette rot fra Ryanair eller italiensk proteksjonisme, siden det dreier seg om en innenlandsrute?
 
Jeg tror det kan være litt av begge - italienerne har vært ganske proteksjonistiske, men Ryanair har bare seg selv å skylde hvis de ikke har fått slot til ruten sin.
 
Det er jo helt håpløst å selge billetter til en rute som ikke er godkjent.

Vil Ryanair refundere tro? Det er jo som kjent ikke helt deres stil .. ;)
 
Det må da være paxens ansvar å sjekke at et flyselskap faktisk har alle trafikkrettigheter og sloter i orden før man bestiller en billett. Nei, ingen refusjon her!
 
Hvordan vil det være i Norge om FR ville begynne å fly f,eks HAU-OSL .. Må de søke om trafikkrettigheter hos myndighetene ? Trodde det var "open skies" innen EU/EØS ?
 
Originally posted by The Ticketor
Det må da være paxens ansvar å sjekke at et flyselskap faktisk har alle trafikkrettigheter og sloter i orden før man bestiller en billett. Nei, ingen refusjon her!

Jeg håper det var ironisk.
 
Originally posted by Farmer
Hvordan vil det være i Norge om FR ville begynne å fly f,eks HAU-OSL ..

Ja, men de må søke om slot for å fly på OSL. LHR er jo stjerneksempelet, veldig få nye selskaper kan etablere seg der fordi det er rett og slett ikke kapasistet.
 
De trenger ikke trafikkrettigheter - men de maa ha slot.

Fra artikkelen:
ENAC ga beskjed til flyselskapet 25. mars at det ikke ble aktuelt å gi slot tider for ruten selskapet ønsket å fly.
 
Originally posted by jb1
Originally posted by The Ticketor
Det må da være paxens ansvar å sjekke at et flyselskap faktisk har alle trafikkrettigheter og sloter i orden før man bestiller en billett. Nei, ingen refusjon her!

Jeg håper det var ironisk.

Fyren jobber i et av verdens mest service-mindede flyselskap, du kan rolig regne med at det er ironi...;)
 
Back
Top