ITA Nye Alitalia - Status

Hadde vært supert med en rute til OSL fra enten LIN eller FCO, hadde åpnet opp connection-mulighetene til litt mer krøkkete å komme seg til flyplasser utenom høysesong. Litt synd det var easyjet og ikke ITA som kom med LIN, men med de prisene til Italia i høysesongen kan det jo hende det er plass til et selskap til :)

Hadde vært supert med en rute til OSL fra enten LIN eller FCO, hadde åpnet opp connection-mulighetene til litt mer krøkkete å komme seg til flyplasser utenom høysesong. Litt synd det var easyjet og ikke ITA som kom med LIN, men med de prisene til Italia i høysesongen kan det jo hende det er plass til et selskap til :)

Hvad angår Linate blev ITA BEORDRET til at bortgive slots til easyJet

Liker måten SkyTeam takker ITA for samarbeidet i sosiale medier…en positivitet og takknemlighet man ikke ser så ofte når noen forlater et samarbeid. Tommel opp!

Lufthansas CEO sier i et intervju med Corriere (Italias største avis målt i opplag) at det er rom for å vokse, så vi får nå se da.

Lenke

Ser at en A350 nå har fått påført «Inspired by Alitalia» i sølv over de bakre vinduene…

Ser at en A350 nå har fått påført «Inspired by Alitalia» i sølv over de bakre vinduene…

bafkreife575lozxqtrywkun3g3ka4mnhm3cedle6c2w3qhrum5ycyryz3y@jpeg

Kilde

Kan ellers se at de matcher Ryanair bra på pris innenriks. Fra Brindisi til Roma er de 1,38 Euro dyrere enn Ryanair…men da godtar ITA mere håndbagasje og de serverer deg noe kaldt å drikke om bord - inkludert i prisen. Vi som gjerne reiser med tre innsjekkede kolli (2 kofferter og 1 North Face bag) ser jeg ikke noe alternativ hos Ryanair vi engang kan kjøpe oss opp til…(…uten at det heller vil bli aktuelt) Men har man brukket benet så har man mye tid til å titte på «dersom atte hvis om atte»…

En må vel nesten anta at dette blir byttet ut med muligheter via LH-gruppen på et eller annet tidspunkt

Clipboard_02-18-2025_01.jpg

Jeg undrer meg på hvem de tenker å tilfredstille ? De ansatte , kundene , investorene ?

Kan nok være noe i at merkevaren Alitalia fortsatt er mere verdt enn ITA.

Joda , det kan nok hende , men i investormiljøet i City i London klinger ikke Alitalia godt hører jeg.

Nå er det vel investormiljøet i Frankfurt som er viktigst for ITA/Alitalia…og det høres ut som det er nettopp Lufthansa som ivrer etter Alitalia navnet.

Back