Irritasjon...dusj og så velstand
Dagen begynte i Geneve. Våknet relativt kvikk og var raskt oppe, jobbet litt før jeg tok taxi fra Hotel Tiffany som for øvrig kan anbefales varmt
I overkant av 5 høvdinger for 3 netter i super-dyre Geneve på et firestjernes hotell er bra! Hotellet ligger i den gamle bydelen, men du spaserer opp til togstasjonen på 8-10 minutter. Hadde en ganske fresht hjørnerom med flatskjerm, wi-fi, bad med kvalitetsbadekåper, tøfler, skikkelig såpe/shampo produkter og ikke minst ei skikkelig seng med dertilhørende stor tung dyne - utrolig digg å slippe å ligge i "konvolutt-seng". Vel oppe på flyplassen sjekket jeg inn på Swiss First, og der var det ingen foran meg - i motsetning til biz og krøtterinnsjekkingen. Raskt gjennom sikkerheten før jeg tok rulletrappa opp til Swiss loungen som var, for meg, helt ny. Fresh og fin på alle måter. De hadde til og med 5 ølsorter
Satt der en time før jeg tuslet ned på gate A9 hvor LH3685 skulle ta av 13:20. Pga. sent innkommet fly ble avgangen 10 minutter forsinket. Var først ombord, fant sete 10F på Avroen og fikk heldigvis ledig midtsete ved siden av meg. Turen gikk uproblematisk for seg, relativt mye turbulens over alpene, men jeg greide å få meg en alkoholfrei bier og en liten sandwich. Remoteparkering på MUC, så det tok tid å komme til terminalen, og det ble en stresspreget halvtime hvor jeg først løp gjennom immigration, opp trappa mot G11 med Travelproen på slep. Da jeg kom til gaten var det stengt, det stod at det var boarding, men så kom en jente opp fra gaten hvor hun akkurat hadde sendt bussen av gårde. Jeg var faktisk 10 sekunder for sen... Hverken gullkort, smil, trusler eller andre hersketeknikker eller smiger fikk meg eller 2 andre nordmenn med. Hun jabba i vei om slottider osv. Forstod raskt at hennes myndighetsområde var snevert, derfor løp jeg til Servicesenteret tvers ovenfor G25 hvor jeg fikk god hjelp. Var én plass ledig på 19:15 maskinen - LH 3146 som jeg nå sitter å venter på. Fikk muligheten til å fly via HAM til OSL, men det var tidsmessig lite å spare. Foretrakk direktemaskinen. Vel inne i Senator-loungen ble det en matbit etterfulgt av en lang, deilig, avslappende dusj. Litt jobbing og surfing har det også blitt, og nå krysser jeg fingrene for at en snill LH-medarbeider oppgraderer meg til C som plaster på såret;-) I´ll keep ya´ll posted.

Dagen begynte i Geneve. Våknet relativt kvikk og var raskt oppe, jobbet litt før jeg tok taxi fra Hotel Tiffany som for øvrig kan anbefales varmt