• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Interressant teori!

Concorde

BA Concorde Sep 1998
Har hele tiden trodd det var noe muffens...

http://www.pentagonstrike.co.uk/flash.htm#Main

Verdens veven er jo oversvømt av slike teorier. Jeg bare spør; hvor ble det av 757en vist den ikke krasjet i pentagon?

forøvrig har jeg sett flere troverdige dokumentarer på både discovery og NGC, som forklarer overbevisende at det ikke var noe annet enn en 757 som krasjet der... men jeg gidder ikke å ramse opp alle de argumentene

Anbefaler dere alle å lese denne artikkelen fra Popular Mechanics som avkrefter de fleste av mytene som har oppstått som følge av 9/11.

http://www.popularmechanics.com/science/defense/1227842.html?page=1&c=y

Folk elsker aa lage konspirasjonsteorier, uansett om det er grunnlag for det eller ikke. Se paa det som en Hollywood-film: Underholdning. Fakta er det iallefall ikke.

Originally posted by LN-MOW
Folk elsker aa lage konspirasjonsteorier, uansett om det er grunnlag for det eller ikke. Se paa det som en Hollywood-film: Underholdning. Fakta er det iallefall ikke.

Men for å være realistisk: Dette er like mye "fakta" som det som kommer fra Washington. Det første som forsvinner ut av vinduet i en krigssituasjon eller en krigslignende situasjon er sannheten. Det vet alle som har jobbet med "slike ting".

Det er ikke dermed sagt at dette er sant, men at man skal ta "sannheten" fra Washington med en klype (evnt gravemaskinskuffe) med salt.

Det er også viktig å huske at vi (the good guys) driver med informasjon og etteretning, mens de (the bad guys) driver med propaganda og spionasje.:up: Slik er det bare.

Det er klart du har et poeng, men i dette tilfellet er det litt mange oeyenvitner .... :smokin

Øyenvitner som greier å identifisere et objekt som kommer i en fart av over 500 miles p/h? Kan disse øyenvitnene karakteriseres som troverdige?

Hvis en 757 hadde hatt så høy fart, hadde den ikke klart å fly nedover vel? ville den ikke da ha steget, sa de ikke noe på den flash filmen, om at objektet fløy rett bortover i veldig stor høyde? Høres rart ut... Og, ingen vrakrester? Har mye mer tanker oppe i hodfet nå, men orker ikke skrive det ned her..Er bare ganske sikker på at det ikke er en 757... Men nå tror jeg bare det ut ifra artikler og sånne filmer det er snakk om her...
Men t.o.m på airliners.net hvis du søker på bilder så får du opp tidligere bilder av flyene som styrtt i WTC, men hvofor er det ingen som vet reg'en på 757'en som angivelig traff pentagon? Burde jo ikke være altfor vanskelig for en flyfanatiker å finne ut hvilket individ i AA flåten som fløy denne flighten/hvilket individ som plutselig en dag ikke eksisterte lenger? eller?

Originally posted by Fry
Hvis en 757 hadde hatt så høy fart, hadde den ikke klart å fly nedover vel? ville den ikke da ha steget, sa de ikke noe på den flash filmen, om at objektet fløy rett bortover i veldig stor høyde? Høres rart ut... Og, ingen vrakrester? Har mye mer tanker oppe i hodfet nå, men orker ikke skrive det ned her..Er bare ganske sikker på at det ikke er en 757... Men nå tror jeg bare det ut ifra artikler og sånne filmer det er snakk om her...
Men t.o.m på airliners.net hvis du søker på bilder så får du opp tidligere bilder av flyene som styrtt i WTC, men hvofor er det ingen som vet reg'en på 757'en som angivelig traff pentagon? Burde jo ikke være altfor vanskelig for en flyfanatiker å finne ut hvilket individ i AA flåten som fløy denne flighten/hvilket individ som plutselig en dag ikke eksisterte lenger? eller?

http://www.airliners.net/search/photo.search?regsearch=N644AA&distinct_entry=true

Eg har lenge lurt på hvorfor ødeleggelsene hos Pentagon var såpass små.....kansje det ikke var et fly som traff?

LOL, Farmer ;)

Faktisk så tror jeg ikke på disse teoriene, Pentagon er en veldig lav bygning med svært forsterket struktur, noe som ble bevist i ett program på Discovery Channel. I tillegg har bygget noe som kalles "expansion joints" som er der for at bygget naturlig kan utvide seg i varmt/kaldt vær, dette var en hovedgrunn til at bygget fikk mindre skader enn det som ville skje uten disse.

Se programmet, verdt en time av din tid hvis du har Discovery Channel, kommer helt sikkert i reprise.

Tenkte også at det kunne være noe i dette, helt til jeg så nevnte program. Veldig gode forklaringer på alt der.

Edit: Programmet går forresten på National Geographic og heter "Når katastrofen inntreffer"

My bad HVI, er en bråte med lignende serier som tar opp forskjellige katastrofer. Men likefult et bra program :devot:

Back