Intensjonsavtale mellom SAS og Avinor varsler flere nye IC-ruter fra OSL

Det har vært veldig stille, og lite nytt her i det siste. Avinor har jo fått sånn mer eller mindre fått orden på domestic transfer, og ser vel ut som SAS ennå ikke har levert her

Surprise surprise....

Sier som jeg har sagt før: de som har tro på SK longhaul skal være VELDIG glade hver gang en maskin letter på veg til MIA fra OSL.

Banner i kjærka, men kjønner ikke hvordan noen har tro på det her...

SAS tidslinje har da hele tiden vært ganske klar. Nye ruter har aldri vært planlagt før langdistanseflåten økes, hvilket så smått starter i år med en 'ekstra' A330 og den første A350. Tipper så smått vi vil få se litt endringer fra neste sommer.

SAS tidslinje har da hele tiden vært ganske klar. Nye ruter har aldri vært planlagt før langdistanseflåten økes, hvilket så smått starter i år med en 'ekstra' A330 og den første A350. Tipper så smått vi vil få se litt endringer fra neste sommer.
De har skiftet ut langdistanseflåten mange ganger, uten at det har kommet Oslo, tilgode. Med svensk konsernledelse, HQ i Stockholm og hovedflyplass i Danmark. Kommer aldri Oslo til å bli prioritert på langdistanse. Men ikke meg i mot, om jeg skulle ta feil.

giphy.gif

W-ruter med ARN/CPH må vel kunne gå an, men PEK er jo kapret allerede. Vi får se neste sommer da om det er noe som dukker opp.

Første A321LR dukker vel opp om et års tid, og innen utgangen av 2020 skal SAS også ha tatt imot 4 stk A350-900.

Så blir spørsmålet om de beholder noen A340-maskiner for å utvide nettverket...

Hvis planen er å åpne ruter fra neste sommer så bør vi snart begynne å høre om det... :)

Back