• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Innleie SAS - Sommer 2023

SAS trenger økt kapasitet i sommer og er visstnok i ferd med å leie inn 8 stk A320 fra det latviske selskapet SmartLynx. Det vites ikke hvilken base disse skal opereres fra eller hvorvidt de skal dekke charterflighter eller SAS egen rutenettverk, men SmartLynx er alt i gang med å søke etter skandinavisk personale(både flightdeck/cabin) for et "Project in Sweden Summer Season 2023" så mye tyder på at disse stasjoneres i Stockholm. Dette "prosjektet" vil vare fra april til oktober 2023.

https://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=15191

https://talent.sage.hr/jobs/f20ac380-d99b-45cb-a0f1-9a08707b5917

I følge checkin.dk er det nå bekreftet fra SAS

https://check-in.dk/sas-wetleaser-otte-fly-fra-lettisk-flyselskab/

SAS bekræfter at have indgået en aftale med lettiske SmartLynx om wetlease af otte Airbus A320-200 til sommertrafikprogrammet 2023. Det sikrer beskæftigelse for 240 piloter og kabineansatte hos det lettiske flyselskab.
 
SAS skraper slummen blant innleieselskap altså, her kan en like gjerne fly Wizzair om det er risiko å få smartlynx på sin avgang
 
SAS skraper slummen blant innleieselskap altså, her kan en like gjerne fly Wizzair om det er risiko å få smartlynx på sin avgang

Og leier inn akkurat de samme som Norwegian har fått kjeft for å bruke - år etter år etter år.....

Spent på denne sommeren gitt 🙄
 
Og leier inn akkurat de samme som Norwegian har fått kjeft for å bruke - år etter år etter år.....

Spent på denne sommeren gitt 🙄

Mye tyder på at den blir likedan som sist sommer......

Jeg tror jeg går over til å bruke apostlenes hester:cool:
 
Det ser ikke ut til at noen av A330 har Plus, economy +, så hva skjer med de som har betalt for en plusreise med SAS til USA, og får en tur med dette selskapet istedet. Jeg hadde en tur med den chilenske SAS maskinen til SFO i plus, fikk utlevert en Ipad med en del filmer, og ingen wifi.
 
Det skjer vel ingenting som vanlig. Får nok beskjed om at en skal være glad for å komme frem, da det tross alt er det viktigste.
 
Kjenner lysten til å fly smartlynx/sas i sommer er lav

Altså man lurer av og til på hvor sas er på vei. Snart kan man ikke fly med dem lenger, men hvis du bestiller en komfyr på Elkjøp så kan du få strømabonnement fra SAS Ireland. Når skal Anko sleppe bomben med at de ikke lenger skal ha egne fly og ansatte, men bare drives med innleie? Det er pinlig å fly med alle disse innleieselskapene om dagen. Flyr mye med Link ut fra Bergen, og verdiene som punktlighet og kundeservice er bare helt kastet i bosset. De negative nyhetene fra det selskapet er bare endeløse, og syntes synd på dem som fortsatt må ta på uniformen for å selge et produkt som de ikke selv tror på.
 
Altså man lurer av og til på hvor sas er på vei. Snart kan man ikke fly med dem lenger, men hvis du bestiller en komfyr på Elkjøp så kan du få strømabonnement fra SAS Ireland. Når skal Anko sleppe bomben med at de ikke lenger skal ha egne fly og ansatte, men bare drives med innleie? Det er pinlig å fly med alle disse innleieselskapene om dagen. Flyr mye med Link ut fra Bergen, og verdiene som punktlighet og kundeservice er bare helt kastet i bosset. De negative nyhetene fra det selskapet er bare endeløse, og syntes synd på dem som fortsatt må ta på uniformen for å selge et produkt som de ikke selv tror på.

Forhenværende COO har jo langt på vei rasert selskapet. Nå har han funnet ut at han «frivillig ønsker nye utfordringer», så kan man håpe på at det er mulig å rette opp i skaden som er gjort.
 
Forhenværende COO har jo langt på vei rasert selskapet. Nå har han funnet ut at han «frivillig ønsker nye utfordringer», så kan man håpe på at det er mulig å rette opp i skaden som er gjort.

Jepp. Er vel neppe et annet enkeltindivid som har kostet det selskapet mer siden 1946, enn SPH. Han tok et selskap som gikk med rekordoverskudd fem år på rad, og snudde det i løpet av kort tid til å gå 2 mrd i underskudd på et par måneder, og presterte i sitt avskjedsbrev å skylde på de ansatte som ikke gidder å samarbeide. Gudd løkk til neste bedrift som må slite med han der. Kompisen hans Dickie G er godt i gang med å rasere neste selskap også: https://www.affarsvarlden.se/artikel/missnoje-med-gustafsons-ledning-av-skf
 
Da ser jeg Smartlynx (A320) er satt opp på hovedstadstriangelet den 10 mai hvertfall.
 
Back
Top