• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Innleie SAS - Sommer 2023

Re: Jettime for SAS sommer 2023

De (AAP) har jo søkt etter kabinansatte konstant på samtlige baser i over et halvt år, så er vel heller slik at de ikke får tak i kvalifiserte folk…
 
Re: Jettime for SAS sommer 2023

De (AAP) har jo søkt etter kabinansatte konstant på samtlige baser i over et halvt år, så er vel heller slik at de ikke får tak i kvalifiserte folk…
Eller mer nøyaktig; de får men vil ikke betale det det koster.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
 
SmarLynx for SAS sommer 2023

I tillegg til Jettime så skal Smartlynx fly for SAS i følge en tråd på Flygtorget. Ser at de (Smartlynx) også søker etter skandinavisktalende CC, så det kan jo bli spennende å se om de lykkes med det..
 
Fra før er det kjent at Jettime skal fly et par 737 kommende sommer, og det var jo nesten at SAS leide inn 6 maskiner fra Flyr. Så det trengs tydeligvis mer kapsitet. Det rtktes vel også SmartLynx?

I fjor fløy jo airBaltic noen A220 for dem, men leser nå at DAT står uten jobb til flere av deres maskiner i sommer. Så det er kanskje en het kandidat? Behovet er jo tydeligvis der

Bak betalingsmur
https://check-in.dk/dat-leder-efter-beskaeftigelse-til-seks-airbus-fly/

DAT leder efter beskæftigelse til seks Airbus-fly
 
SAS trenger økt kapasitet i sommer og er visstnok i ferd med å leie inn 8 stk A320 fra det latviske selskapet SmartLynx. Det vites ikke hvilken base disse skal opereres fra eller hvorvidt de skal dekke charterflighter eller SAS egen rutenettverk, men SmartLynx er alt i gang med å søke etter skandinavisk personale(både flightdeck/cabin) for et "Project in Sweden Summer Season 2023" så mye tyder på at disse stasjoneres i Stockholm. Dette "prosjektet" vil vare fra april til oktober 2023.

https://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=15191

https://talent.sage.hr/jobs/f20ac380-d99b-45cb-a0f1-9a08707b5917
 
Last edited:
HiFly skal være i markedet for flere narrowbodies, så vi får se.

Narrow bodies er ikke vanskelig å få tak i. Både i Delhi og Kuala Lumpur står det haugevis av A320 parkert.
Det er vel gjerne spørsmål om tilstand.
 
Hur många Airbus A220 ska Air Baltic flyga åt SK sommarsäsongen 2023?
Förra sommarsäsongen var det 5 BT A220
 
Alltid lurt på noe

hvorfor driver både norwegian og SAS planlegge fler flyvninger enn det de har kapasitet ?
 
Nå trodde vel Norwegian de skulle ha flere fly tilgjengelig når de planla sommerprogrammet i fjor høst. Og SAS innbilte seg vel de skulle hatt mer tilgjengelig crew på samme tid
 
Back
Top