• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

InneMandag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God tørr og varm mandag fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Her følges oppfordringen fra byrådet om å holde seg hjemme. Har heldig årvisse en jobb som i dag og ellers fint kan gjøres fra eget hjem. De som må ut - lykke til!

God morgen. Det kommer endel vindkuler her nede ved havet i tillegg til smeltingen, men de er iallfall i gang med å strø hørte jeg gjennom vindkulene. Hjemmekontorering her også, men litt au pair tjeneste allerede fra 12-tiden. Håper alle andre som kunne vært på veien holder seg hjemme...

Uansett, det er fyr i peisen, kaffe i koppen og kona baker rundstykker. Vi gjør med andre ord det beste ut av situasjonen og da tror jeg det blir riktig så bra. Nyt dagen.

God morgen fra skråningen. Høres ikke helt idyllisk ut utenfor. Nå er der matpakke-kokkelering og deretter komme seg ut i svømmehallen og så på kontoret.

Hjemme "alene" med arvingene i kveld da D skal på middag.

Her er det søndag ennå, fergen seiler inn til Bainbridge og den lille italienerinnen venter på kaia. Flott tur med American via DFW i dag, men det blir en lengerst tur. Hold dere tørre !

Morn fra Bergen.

Vært bra med vind i natt. Hørt vinden ule i hele natt og det er sjeldent jeg ligger merke til som er litt i le for det hele. Så det har vært noe krefter i sving.

Altanen er nå snø og is fri. Dreneringen er åpen igjen det er nesten litt vår i luften. Temperaturmessig altså :)

Uansett, i dag blir det mist mulig å finne på. Forsinket utreise dag 5. synes synd i de som har bodd på hotell siden onsdag mens jeg (og noe andre) bor hjemme hos oss selv. Greit med utreise Bergen i disse dager.

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra Kongsberg. Her ser det ut som det har sluttet å snø, samtidig som mildværet har kommet sigende innover. i følge avisen skal det være ganske glatt på veiene, men jeg tror jeg holder meg hjemme i dag. Kona har dradd på jobb og som ansatt i hjemmesykepleien nytter det ikke med hjemmekontor. Tipper de får en heftig dag da det er mye småkjøring på dårlige veier.

Mornings fra hjemmekontoret. Så L1 var tilknærmet i rute, så hadde vel egentlig kommet meg greit på kontoret, når jeg tenker meg om. Selv skolebussene gikk jo. Planen er å legge inn en liten treningsøkt i kjelleren i løpet av dagen. Ha en fin dag.

God ettermiddag fra Melaka, Malakka, Malacca eller hvordan det nå staves. Vi har nå vært et par timer på The Shore Hotel and residences i Malakka. Vi stod opp 05:15, forlot hotellet 06:10 gikk til Bugis MRT stasjon, men bare gjennom og ut utgang D. Der stod det allerede noen Europeiske turister og ventet. Etter 20min kom bussen, helt i rute. En 11meter, 2 akslet, Scania dobbeltdekker med 2+1 seter med masse benplass. Totalt 44 pax var det plass til. Vi var innom ved Orchard Road å tok opp noen til, men var ikke mer enn totalt 14 pax ombord. Så bar det til passkontroll på Singapor siden av Johor stredet, før vi kjørte over brua, second link til Pass kontroll på Malaysisk side. Siden vi hadde studert innreisekrav i oktober hadde det kommet en app man måtte fylle ut, den hadde vi selvfølgelig ikke, og ikke hadde vi nett så vi fikk fyllt den ut, men en dame på ett kontor fikk fyllt den ut for oss. Deretter tollkontroll, som bestod i å sende bagasjen gjennom en gjennomlysningsmaskin, så var vi ferdig. Så tok jeg en tur innom WC før jeg gikk på bussen. På WC hadde de ikke toalettpapir, og slangen på "muslimdusjen" manglet dusjhode, men det gikk da på et vis. Når alle var ferdige fortsatte bussturen ca 75min, til vi kom til en stor veikro/restaurant, der de virket å ha spesialisert seg på busser. Men de tok ikke kort og de hadde ikke ATM maskin, så vi fikk ikke kjøpt noe. På WC var det det samme, ikke papir, men en gummislange til å spyle sine private deler. Etter det fortsatte turen i ca 2 timer. Det kom på en "guide" etter malaysisk tollkontroll. Han preka og preka på dårlig engelsk, de siste 40 min av turen. Han stilte hele tiden spørsmål til seg selv, som han så besvarte. Jeg holdt på å bli gal av den prekinga. Fremme i Malaka måtte vi finne en ATM, som vi fant på junkerstreet, så måtte vi få tak i en taxi, som kjørte oss til hotellet. Nå blir det nok mest avslapping resten av dagen. Jeg tror det er kjøpesenter i de lavere etasjer, så vi tar nok en tur dit. Ellers ingen planer. Rundtur i byen tar vi nok i morgen.

Hei og hå fra FRA, etter en fin flight fra SIN og MEL på hhv. 13 og 7’ish timer, så litt lei før siste hoppet til BGO. Håper ikke vinden blir for gale, da det ser ut som den skal dreie mer mot V når vi skal lande. 2-åringen har ikke sett mørke/natt siden 23/12, så det blir en overgang for alle!

Vemodig å tenke på at det kan være siste tur til FRA og LH/SQ/NH på en stund - vi får se hva som skjer med oss EBG’er.

Og fint at Tapatalk fungerer igjen, blokkert i både NZ/AUS/SIN dessverre[emoji38] Ser frem i mot stille og rolige morgener, klokken er tross alt allerede 19:18 nå 09:18[emoji23][emoji23]

InneMandag eller hjemmekontoret som det også kan kalles. Det ble ikke så ille i Østfold som de trodde. Men, bra at det er hjemmekontor i dag :)

God mandag fra Majorstuen. Og vipps var man tilbake fra en svært innholdsrik helg i Taipei. EVA Air leverte et svært imponerende produkt!

God dag fra gjemmekontorer.

Grei mengde kontorering, bare avbrutt av et sånt lite halvtsekunds strømbrudd, som tydeligvis også gjorde noe med internett. Takker skaperen (Apple) for mulighet for delt internett på iPhone.

Ha en god en :)

God kveld fra Torshov. Her prøver man å komme seg etter et tannlegebesøk. Hadde blitt en langhelg i køben hvis man pusset tennene litt bedre.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back