Ingen ville handle Ryanair på CPH

TCAS

ScanFlyer Crusty
Ingen ville handle Ryanair på CPH

”Ryanair er vores hadesymbol nr. et, Ryanair er et den vestlige verdens mest fagforeningshadske flyselskaber,” siger Henrik Bay-Clausen, formand for fagforeningen 3F i Kastrup, til Take Off.

http://takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=1&nNewsId=22397

...og det endte med at noen ledere hos SGS måtte handle flyet som diverted til CPH :)

Re: Ingen ville handle Ryanair på CPH

Hvorfor i alverden bakker SGS ikke op om Novia her? Synes da det havde været passende at de havde haft samme holdning...

Hvorfor til CPH? Måtte da være enklere med Ålborg, Karup eller Billund?

BF:cool2

”Ryanair er vores hadesymbol nr. et, Ryanair er et den vestlige verdens mest fagforeningshadske flyselskaber,” siger Henrik Bay-Clausen, formand for fagforeningen 3F i Kastrup, til Take Off.

http://takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=1&nNewsId=22397

...og det endte med at noen ledere hos SGS måtte handle flyet som diverted til CPH :)

-----

Helt enig - dette var en forståelig reaksjon av "handlerne" i CPH.
Ryanair er billige og effektive på mange måter, men for å få til dette, pisser de på andre selskaper, og driter i fagforeningsrettigheter. Selv for en liberalist som meg, blir dette i meste laget.
Ryanair får smake egen medisin her! ;-)

Tally-Ho

Hmm....Eg greier faktisk ikkje å bestemme meg om eg synest dette er rett eller gale av handlingselskapa...

Last edited:

Rett eller galt;

om ingen GH's melder seg frivillig, vil ikke flyplass myndighetene bare peke ut en tilfeldig GH og påtvinge handling i slike tilfeller?

Rett eller galt;

om ingen GH's melder seg frivillig, vil ikke flyplass myndighetene bare peke ut en tilfeldig GH og påtvinge handling i slike tilfeller?

Mon ikke det er det som er sket med SGS - idet det var SGS ledere som handlede FR.

Har handlingselskaberne en forsyningspligt i lufthavnen?

-mener at om ... ingen vil påta seg en handling, så kommer vel flyplassmyndighetene og velger ut en, om man vil eller ikke.

Jeg vet ikke om det gjelder kun Norge/OSL, eller generellt i europa?

Hmm....Eg greier faktisk ikkje å bestemme meg om eg synest dette er rett eller gale av handlingselskapa...

Helt enig med deg her. På den annen side, dette viser hvor sterk foreningskulturen er i Danmark. Ikke rart SAS sliter i forhandlinger med foreningene i CPH.

Et stærkt og klart signal til Ryanair om, at de vil få det svært hvis de forsøger at starte ruter op fra CPH, når/hvis den nye lavpristerminal er klar.

Gad vide om FR crew havde deres egne creditcards oppe af lommen ??
Ellers vil SGS og CPH nok komme til at kigge langt efter deres penge
Hilsen
Ole

Last edited:

Høres rart ut at de ikke har avtale med en av handlingagentene på CPH for diversionhandling. Dette er relativt basic når det gjelder irr-operasjon ....

Høres rart ut at de ikke har avtale med en av handlingagentene på CPH for diversionhandling. Dette er relativt basic når det gjelder irr-operasjon ....

Men nu er det jo Ryanair, så de gør vel ikke nødvendigvis som andre ville gøre ;-)

FR har jo avtale med SGS på OSL?

Men i Danmark kunne jeg forestille mig, at de håber på at BLL kan bruges som alternativ til AAR og omvendt. Alternativt AAL. Umiddelbart kunne jeg da ikke forestille mig, at de vil vælge CPH medmindre det ikke er muligt at lande i disse tre lufthavne i Jylland.

Det var ikke noe bedre de første gangene Ryanair divertet fra Torp til Gardermoen heller. Jeg husker flere fly stod LENGE før noen tok på seg handlingen av dem....

Det er gjerne slik at det er travelt over alt når man diverter, så da er det bare å vente til agenten har ledige folk .. man kan ikke forvente å bli prioritert.

I tilfældet med FR diversions F713/17dec fra AAR, så er jeg ret overbevist om at SGS var tvunget af CPH til af handle den, men det var uden tvivl en god beslutning at lade
"senior staff" tage sig at den
hilsen
Ole

Back