Sterling byter handling agent på CPH

Re: Sterling byter handling agent på CPH

SAS har sparket rundt 1000 bu ansatte. Da må man tåle litt galgenhumor! Som ex bu ansatt så synes jeg det er "litt" artig. Men det ordner seg til slutt!!:)

Har selv jobbet i BU, og nettopp derfor burde DU vite bedre!

Jeg vil bare si at vi er mange som har jobbet i bu som har blitt behandlet som dritt av sas. De har bare gått av og få litt motgang de også. Men legger saken død for min del.

La oss håpe at ingen mister noen jobber.....Hvor store er Sterling i Oslo egentlig.....? er det en gullkantet avtale det er snakk om?

Originally posted by DYCREW
Jeg vil bare si at vi er mange som har jobbet i bu som har blitt behandlet som dritt av sas. De har bare gått av og få litt motgang de også. Men legger saken død for min del.

Hvordan SAS ledelsen har taklet BU saken er diskutert nok her før men:
Husk at ved en evt. ovetallighet i SGS så er det ikke ledelsen i SAS som vil bli rammet, men de ansatte med minst ansenitet..kanskje mange av dem ex BU ansatte?

Ikke mye å godte seg over nei...men desverre en typisk holdning blandt mange ansatte i DY.

Jobber ikke i DY. Skulle gjerne gjort det! Jeg går på skole men håper DY gjør det bare bedre og bedre.

Originally posted by LN-RKF

Hvordan SAS ledelsen har taklet BU saken er diskutert nok her før men:
Husk at ved en evt. ovetallighet i SGS så er det ikke ledelsen i SAS som vil bli rammet, men de ansatte med minst ansenitet..kanskje mange av dem ex BU ansatte?

Ikke mye å godte seg over nei...men desverre en typisk holdning blandt mange ansatte i DY.

Hva vet du egentlig om holdningene til de ansatte i DY? :baeh :mol

Er enig i at man ikke skal fryde seg over at andre mister jobbene, men forstår at noen kan finne på å gjøre akkurat dette...... og det var beklageligvis også mange på pauserommene på OSL som humret litt over at ansatte i BU mistet jobben... Og noen kommentarer er vel kanskje ytret utenfor pauserommene også... men dette er man vel ferdig med nå...? Nå er det vel mer viktig å holde sammen og bevare alle jobber innen bransjen... uavhengig av hvem man jobber for... :laola :smokin

og en hel haug nye crewmedlemmer.:)

Nei, de skal faktisk ikke det.... De hadde intervjurunder i forrige uke, valgte ut folk, og så ble kursene trukket tilbake...

Originally posted by Jack

Hva vet du egentlig om holdningene til de ansatte i DY?

Akkurat de holdningene skulle vel være godt kjent i bransjen. Og sjefen sjøl hjelper godt til! :up:

Originally posted by TUC

Nei, de skal faktisk ikke det.... De hadde intervjurunder i forrige uke, valgte ut folk, og så ble kursene trukket tilbake...

Så de trenger ikke crew til de nye flyene?

Originally posted by HMWK
Originally posted by TUC

Ifølge en kilde som snakket med den ansvarlige for dette i DY senest i går, har kursene blitt kansellert. De skal "gjøre noe nytt" istedenfor, hva nå enn det kan være...

men tilbake til saken.....Sterling bytter da også til Servisair på OSL....Hvor store er egentlig Sterling i Oslo?
Blir det felles innsjekking med Norwegian eller ?

Jobber ikke i DY. Skulle gjerne gjort det! Jeg går på skole men håper DY gjør det bare bedre og bedre.

Hvis ikke du jobber i DY så er det på tide at du finner deg en ny nick. Så lenge du kaller deg DYCREW så vil folk tro at du er nettopp det. Og den holdningen du har vist her nå er ikke positiv for Norwegian. Også jeg har jobbet i Braathens så jeg vet godt hvordan det har vært. Men å gå å håpe at folk mister jobbene sine fordi du fikk dårlig behandling? Ikke kom å si at det er humor, for jeg ler ikke.

Men for oss som er litt mer seriøse... Jeg hørte i dag at Sterling bytter til Servisair på OSL snart. (husker ikke datoen) Det skal bli spennende. SGS går med overskudd så de trenger neppe å sparke folk. Faktisk har de hatt litte folk så kanskje de får en litt bedre arbeidsdag nå?

Og foresten så er ikke alle i SGS like fornøyd med alt ledelsen i SAS gjør de heller.

hilsen,
Laurenz

Originally posted by laurenz

Men for oss som er litt mer seriøse... Jeg hørte i dag at Sterling bytter til Servisair på OSL snart. (husker ikke datoen) Det skal bli spennende. SGS går med overskudd så de trenger neppe å sparke folk. Faktisk har de hatt litte folk så kanskje de får en litt bedre arbeidsdag nå?

hilsen,
Laurenz

1. Oktober 2005 :wow:

Originally posted by raskefot
Originally posted by HMWK
Originally posted by TUC

Ifølge en kilde som snakket med den ansvarlige for dette i DY senest i går, har kursene blitt kansellert. De skal "gjøre noe nytt" istedenfor, hva nå enn det kan være...

Felles kabincrew pool med Sterling/Maersk....

Det er vel kanskje sunt å bytte handling agent når det har gått noen år. Er vel ingen hemmelighet at Sterling har vært meget godt fornøyd med SAS Ground i Oslo. Men når
kontrakter skal reforhandles er det nok pris som er mest utslagsgivende...
Merkelig at Servisair kan underby SGS i Norge...De er jo mye strørre enn SGS worldwide...
Hvor er konkurransetilsynet????:sarc

Originally posted by LN-BIZ
Merkelig at Servisair kan underby SGS i Norge...De er jo mye strørre enn SGS worldwide...
Hvor er konkurransetilsynet????:sarc
Du sa de magiske ordene selv... I NORGE

Konkurransetilsynet bryr seg bare om det norske markedet, og der er ikke Servisair dominerende. Dersom markedet strekker seg utenfor Norge har ikke KT jurisdiksjon, det blir i såfall en sak for ESA/Kommisjonen. (...og ikke engang de har noe de skulle sagt "worldwide"...)

Kanskje det er en sak for KT hvis de bryss subsidierer. Har hørt rykter om at Serviceair på Gen går med underskudd,
men en skal ikke alltid høre på rykter, noen ganger er de faktisk sanne

Nå er det vel ingen forbud mot å gå med underskudd? Det er vel heller ikke forbud å kreve en pris lavere en de faktiske kostnader? Problemet oppstår når noen bruker sin markedsdominans for å presse ut andre. Selv om Servisair/Globeground er store internasjonalt så har de på ingen måtte monopol. Det skal gå veeeeldig langt før Servisair Norge er av interesse for KT. Så at det blir tatt opp skjønner jeg ikke helt.

Om SA går med underskudd eller overskudd vet jeg faktisk ikke men at de ikke blir rike på OSL er helt klart. Håper at de får en god pris av Sterling og jeg har vanskelig for å tro noe annet.

Hilsen,
Laurenz

Back