Superhai
ScanFlyer Rusty
Infrarød deicing på OSL
SGS skal kommende sesong, i samarbeid med selskapet Radiant Europe, gjennomføre prøvedrift av infrarød de-icing på OSL. I en egen hangar kjører flyene gjennom for de-icing på ca 8 minutter. Det benyttes samme teknologi som i varmelamper, og ved bruk av infrarød de-icing benyttes 80% mindre glykol enn ved tradisjonell de-icing. Teknologien er benyttet i USA i flere år. Det skal også drives vanlig de-icing i tillegg for å sikre kapasiteten.
SGS skal kommende sesong, i samarbeid med selskapet Radiant Europe, gjennomføre prøvedrift av infrarød de-icing på OSL. I en egen hangar kjører flyene gjennom for de-icing på ca 8 minutter. Det benyttes samme teknologi som i varmelamper, og ved bruk av infrarød de-icing benyttes 80% mindre glykol enn ved tradisjonell de-icing. Teknologien er benyttet i USA i flere år. Det skal også drives vanlig de-icing i tillegg for å sikre kapasiteten.