• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

informasjon om servering på SAS Braathens

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: informasjon om servering på SAS Braathens

Originally posted by LN-AFG
Scanor, første gang jeg var innom Airlinequality og er faktisk litt skremmende lesning. Når det er bare bånn i bøtta fra alle som poster, unntatt de som fly på longhaul, da bør SAS få fingeren ut og endre konseptet.

Best/Back konseptet som har blitt innført på Economy, er og blir dødfødt, og hvis SAS ikke tar seg råd til å spandere mat på kveget bak forhenget, gi i det minste en boks med brus/vann. Så er man i hvertfall på samme nivå som KLM.
Enig, men sist jeg fløy med KLM fikk jeg da både et glass brus, kaffe og noe å spise gratis på alle strekninger, men det var for 11 mnd siden.

Mitt poeng var ikke at jeg må ha gratis mat (den er jo ikke gratis....), men at SAS må bestemme seg. Det mest tåpelig er at de første radene på økonomi får servering og ikke resten. Det skaper MASSE irritasjon. Skal du ha tre klasser, så får du ha to gardiner, og skal du servere frokost innenriks, så får du gjøre det over hele fjøla. Den jevne kunde ser ikke forskjell på SAS Braathens og SAS Sverige.

KLM synes jeg har klart dette bra. Du får kaffe, mineralvann, en liten sandwich og en kake. Nok til å få tida til å gå på en kort flyvning. Og fra Trondheim er KLM som oftest rimeligst. Deres bestillingsfunksjon på nettet gjør det hvertfall enkelt å finne de billigste billettene.

Skjønner at dere som har postet til nå flyr en god del mer enn meg, men om jeg får lov:
Å fly er omtrendt som å sitte på en veldig trang buss. Hvis man tenker på hva man gjør når man er på bakken, og hvor ofte man da spiser eller drikker; hva skal man med servering om bord i det hele tatt? Er det sånn at ingen makter en liten innenriks flytur uten på død og liv å måtte spise seg til destinasjonen? Max kaffe/te burde vært servert innenriks. Uten å vite hva jeg snakker om, lurer jeg ofte på om flyvertene synes det er så himla morro å løpe opp og ned midtgangen med matvogner og shoppingvogner på turer som tar rundt en time til en og en halv. Enkelte ganger ser det ikke slik ut iallefall, og det har jeg full forståelse for. Lange utenriksruter derimot, er en helt annen sak...:)

Jeg synes at på alle avgangene til SAS Braathens skulle kaffen og alokoholfri drikke være gratis. Så kan gamle Braathens mennesker mene hva annet de vil...

Faktisk synes jeg man skulle ta fram Snowflakenavnet på en-klasse til turistdestinasjonene, utslettet alle Braathens referanser, malt alle flyene i Scandinavian Airlines farger. Fjernet skillene domestic, intrascan og europa, men heller latt det være slik det egentlig var meningen, minimalt for fly på ca opptil 1,5 timer og heller hatt bedre for de som flyr over 1,5 t.

Men det skjer neppe noen store endringer, siden ingenting blir bedre før konsernet begynner å tjene penger. Fram til da vil alt bare være lapping av sårene.

Originally posted by DY
Originally posted by raskefot
Originally posted by DY
Originally posted by EB
Herlig at flere og flere ønsker full servering. det var jo ikke måte på hvor unødvendig nettopp mat ombord på fly var for en stund siden.

JA LA OSS FÅ GRATIS MAT OG DRIKKE TILBAKE HOS SAS og SAS BRATHENS....
Ja både SAS Braathens og SAS synes jeg bør bli et "skikkelig" flyselskap igjen. Look to Lufthansa!

Er det ikke et skikkelig flyselskap allerede? Sammenlignet med f.eks. Norwegian og Sterling? Jeg har i alle fall inntrykk av det. Og prisene ombord er generelt lavere enn hos Norwegian.
Kan man ikke forresten skille mellom "gratis" og "inkludert"? All flymat er jo aldri gratis, man betaler for det på en eller annen måte :)
Ehh - HALLO!

Kanskje en grunn til at skrev skikkelig i anførselstegn.....eller?

MÅ alt misforstås?

Jeg misforsto ikke. Og jeg glemte en ":sarc " etter ...Norwegian og Sterling? :)
Men enig, SAS trenger noe som skiller dem fra LCCene. Mitt inntrykk er at de nå bare prøver å være litt av hvert for å tilfredsstille alle. SAS bør gjøre det DE er best på. Jeg håper bare at det snart blir forandringer igjen (til det bedre!)

Back