Imponert!

Morsom diskusjon vi klarte å dra ut av vår lille uhøytidlige test av Pri Tag!

Denne gangen fungerte det jo veldig bra for MOW, men som vi sa så vil vi teste dette flere ganger. Og jeg håper og tror at flere blir klar over at dette er et produkt som enkelte kunder forventer å få (siden de tross alt har betalt for det/inkludert i prisen på deres billett).
Så det er opp til oss som jobber i bransjen å yte den servicen vi tross alt er der for å gi.

Men nei MOW, jeg bærer ikke kofferten din ut i taxien mens jeg serverer deg en iskald en, he he ^_^

E

ærlig talt, når et fly kommer inn med kanksje 100 transitt bag som kanskje har conection på 30 min, skal en da la den stå igjen å la dere med pri bag få baggen deres?

Dette er et spoersmaal om organisering og ressurser. Jeg kjenner ikke kontrakten mellom SAS og SGS, men hvis det er kontraktfestet mellom SGS og SAS at pri-bag skal utleveres foerst og innen en viss deadline, saa er det SGS' plikt aa ha ressurser til aa moete dette. Hvis det IKKE er kontraktfestet, er dette et problem SAS maa loese i samarbeid med SGS for aa kunne levere kunden det produktet de lover. Man faar ikke 'ekstraservice' av et handlingselskap - vil man ha spesialservice, maa det betales for. Dette har jeg selv god erfaring med ...

Hvis pri-bag i tillegg er feillastet fra andre stasjoner, maa dette systematisk rapporteres til SAS og SAS maa ta dette opp med de beroerte stasjoner. Aa skrive om det paa forumet hjelper ingen ... For lagleder innebefatter det aa trykke paa radioknappen og rapportere til formannskontoret, som kan lage en liste paa dette. Ikke mye arbeid, men noe som kanskje kan loese et problem som betyr mye for SAS' anseelse og for de beste kundenes opplevelse.

ballen er kastet - er det noen i SAS vil vil ta den imot??

Det maa jo vaere relevant aa spoerre at naar Star Alliance flyselskaper rundt om i verden klarer aa faa Priority produktet til aa fungere, hvorfor klarer man det da ikke akkurat paa OSL, saerlig naar man vet at OSL er en av de tregeste flyplassene i verden aa faa first bag on belt.

Det maa jo vaere relevant aa spoerre at naar Star Alliance flyselskaper rundt om i verden klarer aa faa Priority produktet til aa fungere, hvorfor klarer man det da ikke akkurat paa OSL, saerlig naar man vet at OSL er en av de tregeste flyplassene i verden aa faa first bag on belt.

Jeg så KLMs siste auditreport av WF på OSL, og tidene for first and last bag på deres audits var godt innenfor det akseptable. Det hender selvsagt at det ikke er det, men jeg tror stort sett handlingagentene på OSL er flinke til å få det til - men blandt annet dennne taxfree-handlingen er jo med å "jamme" båndene.

Men nå er jo WF en av de som er raske på OSL (og kom ikke med at det har max 39 pax pr fly(wf's egne som jeg har "endel" erfaring med) , dere andre får bemanne i forhold til produksjonen...)
WF :UP

På de to bag auditene som KLM hadde gjort tror jeg ikke last bag var senere enn 25 minutter. First bag ca 12. Når jeg kommer til baggage claim på CPH står det jo stort sett opplyst tyve min til first bag...(Både NB og SK og DY faktisk)

På de to bag auditene som KLM hadde gjort tror jeg ikke last bag var senere enn 25 minutter. First bag ca 12. Når jeg kommer til baggage claim på CPH står det jo stort sett opplyst tyve min til first bag...(Både NB og SK og DY faktisk)

Naa snakka jeg foerst og fremst om SGS

Jeg har ikke opplevd SGS som noe dårligere enn de andre(MA, WF, RF) og har vanskelig for å tro at de skulle gjære noe galt som de andre skulle få til.

Vel, jeg tror jeg har sjekka bagasjen min med DY en eller to ganger og kan aerlig talt ikke huske hvor lang tid det tok. Jeg har dog et inntrykk av at det tar over halvtimen aa faa kofferten sin paa OSL (foer jeg flytta for snart to aar siden, saa ta forbehold der). Paa ORD f.eks. (verdens nest stoerste flyplass) bruker UA i snitt 15 minutter paa innenriks

Det var det jeg regnet med!

Det er ingen i denne traaden som paastaar at Priority bagasje fungerer paa OSL og at det kan ta lang tid foer denne kommer ut.

Men jeg forstaar jo godt hvorfor du svarer slik du gjoer.. :rolleyes:

Det er ingen i denne traaden som paastaar at Priority bagasje fungerer paa OSL og at det kan ta lang tid foer denne kommer ut.

Men jeg forstaar jo godt hvorfor du svarer slik du gjoer.. :rolleyes:

Jeg lurte bare på om det faktisk var statistikk på dette, for det overrasket meg at Osl var blandt de værste i verden. Det var isåfall gått meg hus forbi!

Vel, som sagt er det vanskelig å få pri bagen inn på båndet først når den ligger spredt i hele lasterommet, gjerne innerst, og det er 100 andre bag der i tillegg. Ja dette er etter hva jeg vet kontrakt festet med SAS, og det blir fra tid til annen satt fokus på og skrevet rapporter. Til alle dere som klager på Osl og SGS her, det er avsenderstasjonen som legger grunnlaget for om dere får pri bagen deres først eller ikke. Tror nok mange opplever å få den tidlig når de drar FRA Osl, nettopp fordi de fleste av oss legger pri bagen ytterst i lasterommet. Vet at det selvsagt er untak, og det jobbes med å få dette bedre.

Nå er det da SGS som i Norge sprer prio tag bag'enerundt i lastrommet,så hva med å begynne hos seg selv,og så evnt sende rapport på de andre (også )

Ja dette er etter hva jeg vet kontrakt festet med SAS, og det blir fra tid til annen satt fokus på og skrevet rapporter. Til alle dere som klager på Osl og SGS her, det er avsenderstasjonen som legger grunnlaget for om dere får pri bagen deres først eller ikke.

Som jeg nå føler jeg gjentar til det kjedsommelige, hvis ikke SAS selv tar dette på alvor og følger opp med linjestasjonene, vil dette aldri komme i orden. SAS må følge opp, måle og stille krav.

Man kan ikke vente at SGS eller andre vil stresse noe de aldri blir holdt til ansvar for ...

Og i dag imponerte SAS meg..

Mine foreldre landet fra BGO for en time siden, og jeg skulle hente de etter jobb.. Sjekket osl.no, og så at flyet hadde landet 19:47.. Jeg tenkte at da rakk jeg å reise å fylle bensin på bilen først, og duret ned på JET, nede ved 01L.. 20:05 ringte min far meg, og da stod de klare, og hadde allerede fått bagasjen!

Back