• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

ILS cat 2 på Torp

Re: ILS cat 2 på Torp

Ut over det med å ha redundans så er det i mange tilfeller basert på at man ikke skal få plutselig mørklegging. Om man mister en av to tilførsler så ønsker man ofte å redusere/stenge ned kontrollert om man vet man ikke kan få ting på beina kjapt (snakker generelt, ikke bare om flyplasser) Litt samme analogien som et to-motors fly der en motor stopper. Da ønsker man å lande relativt raskt.
 
Back
Top