Ikke fornøyd med Thai Air.

Re: Ikke fornøyd med Thai Air.

Thai er ikke favoritten med tanke på service ombord i business! Synes de er bra på økonomi, men middelmådig på business. På 777 fra OSL serverer man først en midtgang, så den andre. Er man to som reiser sammen og sitter på sete 16EF har 16E drukket opp/spist opp før 16F blir servert. Crewet stresser for å bli ferdig med serveringen, du har knapt spist opp forretten før hovedretten er på bordet. I det du har drukket opp kaffen er det av med lyset, og forventet at folk skal sove, klokken er jo tross alt 15:45.

Personlig synes jeg service konseptet på Turkish Airlines er fantastisk, sist gang jeg reiste med dem var det 100% flate senger og fantastisk mat. Loungen i Istanbul er også en opplevelse. Er godt fornøyd med SAS, Swiss og Austrian Airlines også. Var litt missfornøyd med Lufthansa for en stund siden så unngikk dem en periode, men sist tur med dem i business på A380 var fantastisk! Ikke fully flat beds, men sov godt i 7 1/2 time.
Skal du kun til Bangkok og vil reise med et *A selskap ville jeg nok valgt Swiss eller SAS om jeg var deg. Kort transfer og nattflight gjør det lettere å reise med barn. Skal du reise alene og kose deg, Turkish it is !

Jeg vil igjen understreke at trådstarter skal ha med seg en toåring og jeg ser ikke fordelene av (spesielt på hjemturen) og sitte i Zurich/Kjøbenhavn/Frankfurt slitne om morgenen for å vente på "siste" flyet hjem. Det er noe vi har vært nøye med på vår to åring.

Så sant man ikke har svært sære krav til kundebehandling (smiling) av flyvertinner så tviler jeg sterkt på at turen vil oppleves som ille med Thai, og i alle fall ikke for toåringen.

Tror medlemmer på dette forumet har vært over snittet uheldige med Thai og muligens over snittet heldige med SAS til Bangkok ;)

Neida turen har ikke vært ille, setene er ok, maten er ok men crewet på vår siste flytur var ikke hyggelige, mener at når man betaler masse penger for en flytur (3 voksne og 2 barn på business) må man kunne stille visse krav, hele ferien starter med flyturen og møter man ett crew som ikke smiler i det hele tatt så blir jo det en nedtur :-) Men seff kortest mulig flytur er jo best for alle så vil nok gi dem en ny sjangse i november igjen :-) Takk for all feedback o gode tips her

Thai er ikke favoritten med tanke på service ombord i business! Synes de er bra på økonomi, men middelmådig på business. På 777 fra OSL serverer man først en midtgang, så den andre. Er man to som reiser sammen og sitter på sete 16EF har 16E drukket opp/spist opp før 16F blir servert. Crewet stresser for å bli ferdig med serveringen, du har knapt spist opp forretten før hovedretten er på bordet. I det du har drukket opp kaffen er det av med lyset, og forventet at folk skal sove, klokken er jo tross alt 15:45.

Snodig, dette har jeg aldri opplevd på mine reiser med Thai på OSL-BKK ruten. Har alltid fått servert middagen samtidig, samt at lyset slukkes vel mellom 18:00 og 19:00 om jeg ikke husker feil.

Har ellers opplevd servicen på TG som veldig bra, mange ganger bedre enn SK eksempelvis. Uansett veldig deilig å lande i OSL på returen, og slippe mellomlanding.

w

Emirates har 34" på sine 777, ser også ut som Qatar har 32"-34" på noen fly. MEN som alltid så kommer det jo også anpå setetypen. Pitch måles fra et punkt på setet til samme punkt på neste sete så setetykkelesen må man korrigere for hvis man tenker på kne- og beinplassen.

Og ett mye stoerre MEN er ogsaa bredden. Emirates har 10 seter i bredden mot standarden som er 9 seter i bredden.

Og ett mye stoerre MEN er ogsaa bredden. Emirates har 10 seter i bredden mot standarden som er 9 seter i bredden.

10 seter i bredden har vel også KLM og AF. Avoid avoid :old

BF:cool2

10 seter i bredden har vel også KLM og AF. Avoid avoid :old

Kun på -300 hos KLM. -200 har 9 i bredden. I følge Seatguru ser det ut som AF har 10 i bredden på 777 eco over hele fjøla.
Har sett en del her inne hevde at EK tar inn det meste av bredden på det ekstra setet i midtgangene.

Back