Ikke fornøyd med Thai Air.

Fred

ScanFlyer Blue
Ikke fornøyd med Thai Air.

Har nå flydd til Bankok 2 ganger med familien på Thai business og jeg kan ikke si jeg var imponert av servicen vi fikk. Opplevde att crewet var lite imøte kommende og ja direkte sure, var ikke mye smil der :-( Jeg betalte nesten 100 tusen for siste reisen vår og jeg synes jeg kan forlange litt tilbake da :-) Noen som kan anbefale andre selskaper og reise med? Da jeg har sølvkortstatus hos Thai så må det nesten være noen som er member i star alliance så jeg kan få med meg mere poeng. Har ikke så mye peiling på dette så setter pris på all feedback :-))

Re: Ikke fornøyd med Thai Air.

I Business til BKK er Swiss mitt førstevalg, de har helt flate seter. Turkish har jo ofte gode priser i Business og har flate seter på en god del av flåten. Singapore Airlines er også gode, men ofte dyrere enn konkurrentene. Ville styrt unna SAS, Lufthansa og Austrian på nattflygninger pga. dårlige seter.

I Business til BKK er Swiss mitt førstevalg, de har helt flate seter. Turkish har jo ofte gode priser i Business og har flate seter på en god del av flåten. Singapore Airlines er også gode, men ofte dyrere enn konkurrentene. Ville styrt unna SAS, Lufthansa og Austrian på nattflygninger pga. dårlige seter.
Ok men glemte o si at jeg har med min lille datter på 2 år så jeg vil prøve og unngå alt for mange mellomlandinger og for lang flytid :-) Har Swiss direkte fly fra Osl eller er det mellomlanding?? Hvordan er servicen ellers på Swiss??

For nylig rejste jeg med Thai på business mellem FRA og BKK, og jeg må også sige at jeg ikke var vildt imponeret over servicen om bord. Maden blev serveret i hu, hej tempo og du skulle være hurtig til at bestemme dig til , hvad du kunne tænke dig af drikkevarer. Der var ikke meget personlig betjening over det. Jeg har oplevet ligeså "god" service på økonomiklasse.

Ok men glemte o si at jeg har med min lille datter på 2 år så jeg vil prøve og unngå alt for mange mellomlandinger og for lang flytid :-) Har Swiss direkte fly fra Osl eller er det mellomlanding?? Hvordan er servicen ellers på Swiss??

Til Thailand er det kun Thai som flyr direkte med rutefly. Det finnes dog en drøss med alternativer med en mellomlanding. F.eks. flyr Swiss via Zurich som skal være veldig grei flyplass å mellomlande på. Utenfor Star Alliance har man også Finnair, som flyr via Helsinki, som også skal være grei å bytte på. Jeg vet at min kollegas thailandske kone foretrakk å fly via Helsinki da de drev og "datet", siden den var såpass liten og enkel å bytte på (det var før Thai åpnet sin direkterute).

Thai er det eneste selskap som flyr direkte OSL-BKK. Alle andre må du ha en mellomlanding med. SAS i CPH, LH i FRA, LX i ZRH, TK via IST.

Thai er opp og ned. Heller ikke mitt førstevalg i C. Har mange flere dårlige opplevelser med TG en gode.

Enig i at Swiss er veldig bra i biz. Selv synes jeg SAS også går godt an. Bare synd de er så dyre. SQ er også veldig bra, men da må du jo via CPH og en omvei via SIN, og de er vel de dyreste i klassen.

Du skriver at du har sølvkort på TG. Flyr du mest i biz får du fryktelig dårlig uttelling på TG sitt program med bare 125% av flydde miles, mot 200% på LH, LX, SK og sikker noen andre Star A selskaper også.

Bare mine $0,02

BF:cool2

For nylig rejste jeg med Thai på business mellem FRA og BKK, og jeg må også sige at jeg ikke var vildt imponeret over servicen om bord. Maden blev serveret i hu, hej tempo og du skulle være hurtig til at bestemme dig til , hvad du kunne tænke dig af drikkevarer. Der var ikke meget personlig betjening over det. Jeg har oplevet ligeså "god" service på økonomiklasse.
Noe av det samme vi opplevde da vi reiste sist gang Pingo. Syns det ser veldig trangt ut på økonomi klasse og da er jo eneste alternativer business da det bare er 2 klasser på flightene fra Osl om jeg ikke tar feil. Men som sagt vi ble veldig skuffet over både servicen og crew som tydligvis var trøtte og i dårlig humør :-)

Thai er det eneste selskap som flyr direkte OSL-BKK. Alle andre må du ha en mellomlanding med. SAS i CPH, LH i FRA, LX i ZRH, TK via IST.

Thai er opp og ned. Heller ikke mitt førstevalg i C. Har mange flere dårlige opplevelser med TG en gode.

Enig i at Swiss er veldig bra i biz. Selv synes jeg SAS også går godt an. Bare synd de er så dyre. SQ er også veldig bra, men da må du jo via CPH og en omvei via SIN, og de er vel de dyreste i klassen.

Du skriver at du har sølvkort på TG. Flyr du mest i biz får du fryktelig dårlig uttelling på TG sitt program med bare 125% av flydde miles, mot 200% på LH, LX, SK og sikker noen andre Star A selskaper også.

Bare mine $0,02

Wow det har jeg ikke tenkt på Bizflyer :-) Har reist biz med Thai 2 ganger nå som sagt og den første turen hadde jeg ikke bonuskort så jeg fikk poeng på bare siste turen :-( Men fruen i huset har fått smaken på biz nå når vi er ute o reiser så ja vi kommer til o fortsette med det :-) Skal nok klare en mellomlanding bare resten av tingene ombord er ok. Takk for tipset :-)))

Jeg har heller ingen gode erfaringer fra Thai. Nå har jeg kun flydd med de en gang, og det var første gang jeg skulle til thailand. Jeg tror det er helt tilbake i 2000. Det jeg husker er sure flyvertinner, og lite imøtekommende. I tillegg satt vi helt bakerst og kunne ikke legge setene ned. Det gjorde det ikke akkurat bedre.

Jeg har heller ingen gode erfaringer fra Thai. Nå har jeg kun flydd med de en gang, og det var første gang jeg skulle til thailand. Jeg tror det er helt tilbake i 2000. Det jeg husker er sure flyvertinner, og lite imøtekommende. I tillegg satt vi helt bakerst og kunne ikke legge setene ned. Det gjorde det ikke akkurat bedre.
Da blir gleden av o reise veldig fort borte når tingene er sånn :-(

Hvis du tenker komfort på grunn av en to åring som skalv være med så hadde jeg ikke vært i tvil et sekund på å velge Thai direkte. Toåringen gir sikkert f i om flyvertinnene smiler eller ikke. Nå er jeg forøvrig en av de som mener at Thai har en veldig komfortabel business class og har faktisk aldri blitt skuffet.

Ellers har man vel en fordel med SAS som har Eco Extra (dersom man ikke vil punge ut med biz).

Fordel med Swiss er at ZRH er en grei plass å bytte fly, samt at de har optimalisert connections så man normalt slipper å vente i timevis.

Har en kollega som har brukt TK til BKK, med småbarn og flybytte i IST - det var ikke vellykket pga. lang transfertid.

Qatar i biz er nok også greit hvis du ikke tenker på *A-kortet barn, dvs. transfer midt på natta i sandkassen. Dog får du brutt flyturen omtrent på midten hvis du flyr QR.

Hvis man tenker å fly i Eco er vel Thai faktisk et av de beste alternativene. Både pga direkterute fra OSL hvis man bor der i området, men også det at de har 5-7,5 cm lenger plass mellom setene enn det f.eks. SAS og andre har. Det betyr jo litt. Maten og serveringen på turistklasse er også helt kurrant og vel hakket bedre enn en del andre selskaper. De få gangene jeg har flydd bak i bussen med Thai, har jeg faktisk vært fornøyd både med comfort og service. Sist gang var det med en 777 fra MNL til BKK og jeg husker jeg tenkte for meg selv at det faktisk ikke hadde vært noe problem å sitte der i 10 - 11 timer. Maten var helt ok, og vin var de rundt å sjenket sjenerøst av 3-4 ganger. Fikk til og med tilbud om mer mat om det var ønskelig. (Men nå er det ikke sikkert det er sånn alle ganger - hvilket mine mange reiser med dem i biz vitner om - som sagt veldig opp og ned)

Syns det ser veldig trangt ut på økonomi klasse og da er jo eneste alternativer business da det bare er 2 klasser på flightene fra Osl om jeg ikke tar feil.

Tror B747 som Thai bruker fra ARN og CPH har eco extra (om dette ikke er noen av maskinene som har fått ny config da). Litt slitent interiør, men tror det skal være bra i forhold til prisen da eco extra på disse maskinene er tidligere business class mens business er tidligere first. Innstilling/smil hos crewet er det dessverre vanskeligere å kjøpe for penger.

Enig med dem som sier at Thai er det beste alternativet Oslo-Bkk. Reiser turistklasse og der bak er det god benplass, moderne underholdningssystem samt helt ok mat og service, er min erfaring. Plassen er det viktigste etter min mening, noe det er lite av bake i bingen både på SAS, Swiss og flere andre.
Er det noe her som vet om selskaper som har større avstand mellom seterekkene på
turistklasse på sine ic-flygninger enn Thai?

Er det noe her som vet om selskaper som har større avstand mellom seterekkene på
turistklasse på sine ic-flygninger enn Thai?

Emirates har 34" på sine 777, ser også ut som Qatar har 32"-34" på noen fly. MEN som alltid så kommer det jo også anpå setetypen. Pitch måles fra et punkt på setet til samme punkt på neste sete så setetykkelesen må man korrigere for hvis man tenker på kne- og beinplassen.

Jeg vil igjen understreke at trådstarter skal ha med seg en toåring og jeg ser ikke fordelene av (spesielt på hjemturen) og sitte i Zurich/Kjøbenhavn/Frankfurt slitne om morgenen for å vente på "siste" flyet hjem. Det er noe vi har vært nøye med på vår to åring.

Så sant man ikke har svært sære krav til kundebehandling (smiling) av flyvertinner så tviler jeg sterkt på at turen vil oppleves som ille med Thai, og i alle fall ikke for toåringen.

Tror medlemmer på dette forumet har vært over snittet uheldige med Thai og muligens over snittet heldige med SAS til Bangkok ;)

Jeg vil igjen understreke at trådstarter skal ha med seg en toåring og jeg ser ikke fordelene av (spesielt på hjemturen) og sitte i Zurich/Kjøbenhavn/Frankfurt slitne om morgenen for å vente på "siste" flyet hjem. Det er noe vi har vært nøye med på vår to åring.

Så sant man ikke har svært sære krav til kundebehandling (smiling) av flyvertinner så tviler jeg sterkt på at turen vil oppleves som ille med Thai, og i alle fall ikke for toåringen.

Tror medlemmer på dette forumet har vært over snittet uheldige med Thai og muligens over snittet heldige med SAS til Bangkok ;)

Nå er det vel OP selv som ikke er fornøyd med Thai direkte fra OSL da....

Har aldri hatt problemer med jentungen vår på 5 som nå har vært 6 ganger i Thailand siden hun var 13 mnd gammel. Vi har reist via CPH, ARN og MUC i tillegg til direkte med Thai - og vi har alltid TOS i tillegg begge veier. Kommer nok litt an på lynnet til ungen og foreldrene også ;), men vi har aldri reist i økonomi-klasse da, minst økonomi-ekstra/premium-økonomi. Neste gang heller jeg sterkt mot LX C (var bare minutter for sent ute sist på et salg).

Det verste er den h....tes re-innsjekken på OSL på turen er hjemover. Det er som regel det eneste som får alle i familien til å murre.:headbang

Last edited:

Nå er det vel OP selv som ikke er fornøyd med Thai direkte fra OSL da....

Har aldri hatt problemer med jentungen vår på 5 som nå har vært 6 ganger i Thailand siden hun var 13 mnd gammel. Vi har reist via CPH, ARN og MUC i tillegg til direkte med Thai - og vi har alltid TOS i tillegg begge veier. Kommer nok litt an på lynnet til ungen og foreldrene også ;), men vi har aldri reist i økonomi-klasse da, minst økonomi-ekstra/premium-økonomi. Neste gang heller jeg sterkt mot LX C (var bare minutter for sent ute sist på et salg).

Det verste er den h....tes re-innsjekken på OSL på turen er hjemover. Det er som regel det eneste som får alle i familien til å murre.:headbang

Slvfølgelig ikke noe problemer, men helt klart mere komfortabelt. Uansett lynnet til foreldrene så er det jo ofte komfortabelt med en så enkel routing som mulig. Dette indikeres jo ofte av prisene på direkteruter ;)

Som nevnt over så ville jeg helt klart valgt korteste mulig reise og unngått mellomlandinger hvis mulig. Jeg har reist med Thai både til Thailand og videre til Australia mange ganger med små barn og jeg kan ikke klage på hverken service eller vennlighet.

For meg er alltid kortest mulig reisetid en prioritet når jeg reiser med små barn. Med mellom landing kan du fort legge på 4 timer minst. Eneste alternative til Thai som jeg ser det er Finnair de har ofte kort stop-over samt at Helsinki ligger i samme himmelretning. Et annet alternativ er Qatar Airways som nå flyr fra Oslo men her igjen så blir reisen noe lenger, men så reiser du med en 5star Airline så servicen er jo den beste.

Back