IFE/AVOD - Nødvendig eller ikke (splittet fra AY sine nye bizseter)

Re: IFE/AVOD - Nødvendig eller ikke (splittet fra AY sine nye bizseter)

Jeg er ikke uenig med enkelte her i at disse nye dingsene er fiffige apparater. Og jeg er flittig bruker, og ikke minst kjøper. Hadde en periode selv der jeg duret rundt med en av hver av alt i håndbagasjen.

Pointet mitt er bare at jeg ikke orker å drasse på en hel sekk av duppeditter lenger. Jeg har allerede en hel skopose med ladere og drit. Ja, en bok er tyngre enn en Kindle. Men boka bare er der, og jeg kan slå noen i hodet med den når jeg vil. Den skal ikke lades og kan brennes på bokbål når jeg er ferdig.

Så jeg er bare utrolig glad når jeg kan gå på flyet uten å ha behøvd å forberede meg særlig på hva som skal skje der. Jeg får ildvann, tannbørste, noe svett og uggen mat, seng og underholdning. Det funker for meg. Noise canceling headphones får jeg som regel også.

Last edited:

Er ikke helt komfortabel med aa lese boeker en hel dag paa en ipad. Finner det mye mer behagelig aa lese paa Kindle

Vi deler ogsaa boeker, det kan du jo selvsagt gjoere paa flere Kindle ogsaa.

Det var grunnen til at jeg anskaffet Kindle Paperwhite. Fikk rett og slett vondt i håndleddene av å bruke iPad'en til å lese over lengre tid. Kindle'n er perfekt og passer dessuten i sidelomma i cargopants'en som jeg alltid bruker når jeg flyr. Det mest essensielle har jeg alltid på kroppen i tilfelle jeg må ut i en fart. Dessuten praktisk når man flyr Dash, CRJ og andre småtasser.

Jeg er nok vant med noe tyngre (i vekt;) ) litteratur enn dere - de fleste av bøkene jeg leser veier i papir utgaven som regel mere enn iPad`en.

Så konklusjonen er: forskjellig foilk, forskjellige preferanser :p

Jeg flyr SK907/908 i C 4-5 ganger i året, og kan ikke huske sist jeg slo på skjermen, annet enn å få med meg forward camera ved landing og take off (når det er slått på eller virker).

Det feteste på LH hadde vært om jeg kunne logget meg på flyets egen filmserver og streamet de nyeste filmene til min iPad. Det krever vel litt server-kapasitet ombord, men burde vel være mulig??!

Jeg tar valget mellom en stikkontakt eller AVOD. Stikkontakten vinner.
Men det sier kankje mer om batteriet mitt enn behovet.

Jeg synes AVOD er supert. Mindre og drasse på, og mer plass. Kall meg gjerne gal, men jeg elsker å reise nesten uten håndbagasje. En liten ryggsekk med kamera og pass/billetter er alt jeg orker å ta med meg på fly.

velger selvfølgelig AVOD. altså å fly med en Ipad/pc er egentlig stress, for meg, som RSL sier, holder med en liten ryggsekk med ekstra klær om bagasjen ikke kommer frem, pass og kamera

En ting som ikke er blitt nevnt (og som IMO er den største ulempen med AVOD), man blir raskere døv. Hvor ofte skjer det ikke at man ser på en film, stemningen er spent, hovedrollen snakker lavt, så BAM! Der kom kapteinen på PAen for å si at vi er 40 min unna SIN med en mandarin aksent som graver seg langt inn i membrana tympani og tilintetgjør det som nå er blitt rester av en trommehinne.

Jeg er en av de som leser bok eller kontemplerer ut av vinduet, men jeg foretrekker å ha IFE tilgjengelig. På en 12 timers long-haul i forrige uke så jeg to filmer og brukte flight information mellom slagene, på returen i går slo jeg ikke skjermen på engang.

Back