IFE/AVOD - Nødvendig eller ikke (splittet fra AY sine nye bizseter)

Re: IFE/AVOD - Nødvendig eller ikke (splittet fra AY sine nye bizseter)

Med Qatar så er nettbrett mer eller mindre bortkasta, med det AVOD systemet de har så skal det vanskelig gjøres for å ikke finne en film, tvserie eller noe musikk du ikke liker. I C så får man jo egne headsett som duger rimelig bra, i Y så er det jo bare å bruke de man har selv, og ikke de man får.

For meg går det i bøker og flyets AVOD.

Oppsummert er jeg helt enig i SudCaravelle her: orker ikke fikle med stativ/få en behagelig vinkel, ledninger og surr når det allerede finnes et godt tilbud rett foran meg. Liker også, som sistnevnte, å lese programmet før IC turer og velge ut hva jeg skal se!

krølle;833556 said:
Jøsses, skjønner jeg er blitt gammel, svært gammel, jeg med min bok i papir:old
Er slikt gått av moten nå:colgate:

Faktisk ikke. Jeg tror jeg bruker mer tid på å lese bøker enn å se på filmer når jeg flyr

Faktisk ikke. Jeg tror jeg bruker mer tid på å lese bøker enn å se på filmer når jeg flyr

Samme her og derfor er min lille Kindle Paperwhite blitt min beste venn.

Er mye greiere med Avoden. Slipper å betale for filmer og musikk.

Se der ja, egen tråd..;)

Tror det er en del som ikke er helt up to date på teknologi her ;)

Det er klart at folk er forskjellige og at man har forskjellige behov. Det kommer selvsagt også an på hvor mye man reiser og hvilken jobb man har.

Her er mitt reisekit og min logikk for å velge akkurat disse devicene. Kitet er selvsagt ikke kun for flyturer, men for reisen generelt

MacBook air 13" - brukes kun til jobb og surfing. Har ingen filmer, musikk etc på denne

iPhone 5 64 gig med mobile hotspot.

iPad mini, 64gig. Bruker denne til musikk, film og spill på fly, samt surfing dersom Internet er tilgjengelig. Dersom du ikke stjeler musikk og filmer, er det fullstendig automatikk å laste ned musikk og filmer fra Amazon, iTunes etc. Klart, du bør ha tjukkband, men det er ingen konvertering, iTunes eller annet komplisert tull nødvendig for å få ting på en iPad. Klikk kjøp og voila.

Bose QC3 med en iPod touch 32 gig (forrige modell)pakket med musikk i headset casen. bruker denne som backup og til å spille musikk på hoteller via sound docks

Kindle med 3G for alle bøker. Har en liten en som ikke veier en tøddel. Batteriene en måned ved vanlig bruk

2x trent iCarrier 12000 mAh Eksternt batteri med to USB porter. Nok til å lade en iPhone 12 ganger, iPad 6 ganger, kindle og kamera sikkert 30 ganger. Lader alle USB baserte enheter. Fantastisk kompakt og meget god kvalitet. Sannheten er nok at batteriene stort sett blir brukt på iPhone og lite på feriereiser da man har kontakt ombord i flyene.

Jeg bruker en sjelden gang avod ombord i fly, aldri på domestic US. Avod har ofte nye filmer og er det en film jeg ønsker å se, ser jeg selvsagt denne på avod. Men det er ikke ofte. Siden hverdagen er busy, bruker jeg å forberede ferier og shoppe bøker og filmer JEG vil lese/se, ikke det som finnes tilgjengelig ombord i ett fly. Å bruke avod til å høre musikk blir jo helt tullete. Jeg vet hva jeg liker og har jo denne musikken tilgjengelig på ipaden.

Men er det Internet ombord, kjøper jeg det hver eneste gang. Mye mer verdt for meg enn avod.

Se der ja, egen tråd..;)

Det er klart at folk er forskjellige og at man har forskjellige behov. Det kommer selvsagt også an på hvor mye man reiser og hvilken jobb man har.

Her er mitt reisekit og min logikk for å velge akkurat disse devicene. Kitet er selvsagt ikke kun for flyturer, men for reisen generelt

S**an... Du kunne jo startet din egen in-flight shop der oppe. ;)

Jeg har med en Macbook Air 11", Galaxy S3'en min, elefanten og som regel en bok. Kanskje et blad.
Har kjøpt meg sånne KUSE15 fra Bose, men de blir stort sett igjen hjemme.

Alt annet vi trenger snauser vi på flyet. Enten fra AVOD eller Club Kitchen.

Jeg har med:

* 1 mobiltelefon (Macintosh av nyere modell m Las Vegas cover)

Se der ja, egen tråd..;)

Handler vel ikke om man up to date på teknologi eller ikke. Da det koster gjerne en hundrings for en relativt ny film på amazon, så sparer jeg heller den hundringsen ved å se filmen på avoden.

Er forøvrig ikke alle som har råd til å fylle en ipad proppfull heller, så da er underholdingsproduktet ombord fint å ha ;)

Se der ja, egen tråd..;)

MacBook air 13" - brukes kun til jobb og surfing. Har ingen filmer, musikk etc på denne

iPhone 5 64 gig med mobile hotspot.

iPad mini, 64gig. Bruker denne til musikk, film og spill på fly, samt surfing dersom Internet er tilgjengelig. Dersom du ikke stjeler musikk og filmer, er det fullstendig automatikk å laste ned musikk og filmer fra Amazon, iTunes etc. Klart, du bør ha tjukkband, men det er ingen konvertering, iTunes eller annet komplisert tull nødvendig for å få ting på en iPad. Klikk kjøp og voila.

Bose QC3 med en iPod touch 32 gig (forrige modell)pakket med musikk i headset casen. bruker denne som backup og til å spille musikk på hoteller via sound docks

Kindle med 3G for alle bøker. Har en liten en som ikke veier en tøddel. Batteriene en måned ved vanlig bruk

2x trent iCarrier 12000 mAh Eksternt batteri med to USB porter. Nok til å lade en iPhone 12 ganger, iPad 6 ganger, kindle og kamera sikkert 30 ganger. Lader alle USB baserte enheter. Fantastisk kompakt og meget god kvalitet. Sannheten er nok at batteriene stort sett blir brukt på iPhone og lite på feriereiser da man har kontakt ombord i flyene.

Jeg bruker en sjelden gang avod ombord i fly, aldri på domestic US. Avod har ofte nye filmer og er det en film jeg ønsker å se, ser jeg selvsagt denne på avod. Men det er ikke ofte. Siden hverdagen er busy, bruker jeg å forberede ferier og shoppe bøker og filmer JEG vil lese/se, ikke det som finnes tilgjengelig ombord i ett fly. Å bruke avod til å høre musikk blir jo helt tullete. Jeg vet hva jeg liker og har jo denne musikken tilgjengelig på ipaden.

Men er det Internet ombord, kjøper jeg det hver eneste gang. Mye mer verdt for meg enn avod.

Nå skjønner jeg hvorfor folk drasser i bøtter og spann ombord på flyene og så står å dunker i disken på ankomstservice og sutrer, jeg har glæmt i-paden i setelommen, vræl:lol:

Betaler da for underholdning, bare at Netflix egner seg dårlig på fly.:) Offline funksjon på Spotify for all musikk. Bøker er fortsatt av papir. Laptopen på 15.6" egner seg dårlig bak gardinen og er sjeldent med på reise i det hele tatt

Se der ja, egen tråd..;)

Det enkle er ofte det beste. ;)

Det enkle kan av og komme i form av ny teknologi ;) En iPAD med Kindle App gjør det mulig for meg som bor i USA og jobber i Norge å dele bøker med min kone i USA, jeg slipper også å dra med meg ex antall Kg bøker - spesiellt Fagbøker.

Når man pendler så blir AVOD ombord fort utdatert, langt i fra alle filmer ombord i LH, LX og UA skiftes ut hver måned - så en har fort sett det meste som er verdt og se (og en skal være rimelig desperat for å se tyske B filmer:cry:

Så det blir en blanding for meg, leier iTunes filmer hjemme i USA før avgang, starter leieperioden på flyplassen rett før avgang - da er det som regel lang nok tid inkludert Lufthansa kluss med sne i Frankfurt (og det er langt mere klussete enn Attalanta noensinne). Kindle App på iPAD fungerer helt utmerket for meg så bagen inneholder iPAD 64Gb 4G Retina, MacBook Pro 17" (som sjelden blir tatt opp - men som jeg trenger på begge sider av atlanteren) har 60% av det jeg trenger jobb messig på iPAD, iPhone 4 (snart 5) QC3 og en liten iPOD Nano 8Gb inne i QC3 Etuiet.

På 27D går det greit med iPAD selv sammen med mat serveringen - brettene er ikke så store at det ikke plass.

Tipper jeg legger inn 30 episoder med tv-serier hver gang jeg skal på jobbreise. Da kan jeg se mine favorittserier, som Boss, The Newsroom, Borgen, Dag osv med tekst på det språket jeg ønsker. I stedet for å se en tilfeldig episode i en tilfeldig serie, kan jeg fortsette der jeg slapp forrige gang, og bli underholdt noe jeg faktisk liker å se. Ikke spesielt stas å se en time av en film, før man rett og slett kjeder seg så mye at man ikke gidder se ferdig. Biblioteket av film og serier hjemme er temmelig stort, og det tar som regel bare 5 minutter å legge over deg jeg har bruk for. Enkelt og raskt, å sette seg inn i hva som er tilgjengelig på en AVOD tar lenger tid :D I tillegg er faren for crash vesentlig mindre på mitt personlige YFAVOD enn det man finner ombord.

Tipper jeg legger inn 30 episoder med tv-serier hver gang jeg skal på jobbreise. Da kan jeg se mine favorittserier, som Boss, The Newsroom, Borgen, Dag osv med tekst på det språket jeg ønsker. I stedet for å se en tilfeldig episode i en tilfeldig serie, kan jeg fortsette der jeg slapp forrige gang, og bli underholdt noe jeg faktisk liker å se. Ikke spesielt stas å se en time av en film, før man rett og slett kjeder seg så mye at man ikke gidder se ferdig. Biblioteket av film og serier hjemme er temmelig stort, og det tar som regel bare 5 minutter å legge over deg jeg har bruk for. Enkelt og raskt, å sette seg inn i hva som er tilgjengelig på en AVOD tar lenger tid :D I tillegg er faren for crash vesentlig mindre på mitt personlige YFAVOD enn det man finner ombord.

Januar turen til Asia: 2 sesonger med "Breaking Bad", baby ;)

Handler vel ikke om man up to date på teknologi eller ikke. Da det koster gjerne en hundrings for en relativt ny film på amazon, så sparer jeg heller den hundringsen ved å se filmen på avoden.

Er forøvrig ikke alle som har råd til å fylle en ipad proppfull heller, så da er underholdingsproduktet ombord fint å ha ;)

Det koster maks 3.99 (fra 0.99) aa leie en film paa nett i USA. Det er 20-25 kroner maks

Det enkle kan av og komme i form av ny teknologi ;) En iPAD med Kindle App gjør det mulig for meg som bor i USA og jobber i Norge å dele bøker med min kone i USA, jeg slipper også å dra med meg ex antall Kg bøker - spesiellt Fagbøker.

Er ikke helt komfortabel med aa lese boeker en hel dag paa en ipad. Finner det mye mer behagelig aa lese paa Kindle

Vi deler ogsaa boeker, det kan du jo selvsagt gjoere paa flere Kindle ogsaa.

Er ikke helt komfortabel med aa lese boeker en hel dag paa en ipad. Finner det mye mer behagelig aa lese paa Kindle

Det var grunnen til at jeg anskaffet Kindle Paperwhite. Fikk rett og slett vondt i håndleddene av å bruke iPad'en til å lese over lengre tid. Kindle'n er perfekt og passer dessuten i sidelomma i cargopants'en som jeg alltid bruker når jeg flyr. Det mest essensielle har jeg alltid på kroppen i tilfelle jeg må ut i en fart. Dessuten praktisk når man flyr Dash, CRJ og andre småtasser.

Back