Idunn lettet for første gang

Speedbird

ScanFlyer Gold

335 skvadronen har fått sitt andre C-130J transportfly, og mandag 29. juni tok hun til vingene for første gang fra Gardermoen og norsk jord.

Les hele saken:
http://www.mil.no/luft/start/nyheter/aktuelt/article.jhtml?articleID=186189

- Må si det må være lit av et fremskritt når 335 nå begynner å bruke dette flyet.
Rett før Idunn tok av, var de en C130H fra USAF som gikk, og det var ikke LITT forskjell i lyd og eksos på disse to..
Samtidig er det jo full glasscockpit i J'en også =)

Re: Idunn lettet for første gang

Idunn fløy over bryggen vår i dag i ettermiddag! Flott syn :)

Var kanskje den som fløy noen visuelle approacher på Torp isted også da? Kom en C130J over taket her et par ganger tidligere i ettermiddag...

Det var det nok, og den vil man kunne observere mye over hele sør-Norge i tiden som kommer. =)

Du får gi meg et heads-up hvis den skulle bevege seg over Egersund, slik at jeg rette hodet oppover...

BTW, date ferdig? ;) :p

Da var det Idunn eller den fra USAF jeg så i dag da. Fløy over Asker området tidligere i dag. Lurte litt på hvorfor det var en Hercules som fløy over området.

Kanskje litt off-topic, men har noen sett om man har funnet noe om årsaken til hale-skrapingen til Frigg ?

Menneskelig feil ?

En flott "tilfeldig;)" artikkel!
Jeg observerte dere i lav høyde over Jessheim et par ganger. Heldigris :D

09-5607.jpg

Idunn tatt fra den nye flytitterplattformen på kveldsparten

I tillegg var det innom par Combat Talon II fra USAFSOC stasjonert på RAF Mildenhall

87-0023.jpg

88-0191.jpg

Back