Idag skal A380 i lufta

Herlig var dette :).... Et mektig syn !

Nå skal den fly i ca 20-30min og opp til ca 10000fot for å teste systemer før den igjen returnerer.

Herlig fly dette... Den var 421 tonn ved avgang. Ikke værst det.....:wow:

A380_first_flight.jpg

:up:

må ha vært gøy å sitte foran der og gi full fart!
Var den virkelig lastet så yungt som 421 tonn?? Den så rimelig lett ut - spratt jo opp som en Q400!

Min uvitenhet får vel avsløres her, men hvorfor tok de ikke inn landingshjulene?

...og er det noen som vet når vi får se første landing...?

Det var litt fascinerende å se den digre klumpen med plastikk miste bakkekontakten! :smokin En diger stygg J**** :up:

CK ja den veide 421 tonn :)..... Avgangs farten var på 150-155kts.

Landings Hjulene pleier de å ta inn når de er på et annet stadie av test flighten (på første flyving)...

Det snakkes om at den skulle testes i ca 20-30min for så og returnere igjen, så det er vel bare å følge med på det hele :)........

Ser frem til å se den lande nå !!

CNN, BBC World, Sky News og CNBC har så langt vist bilder av first flight. Litt irriterende å høre på reporteren på CNN, men syns de har hatt best coverage så langt. De nevnte også at de viste dette live i USA, som er TIDLIG på morrakvisten.

Men virkelig herlig å se flyet ta av. Airbus :devot: :devot: :devot: :cheers:

Hadde glemt hele greia i dag jeg, men fikk den med meg på nyhetene nå klokken 11. Majestetisk!

Håper vi får se landingen også i ettermiddag. Også ITMS i dag også.. for en dag!

Første foto fra A.net Sam Chui har vært ute:

Liftoff:
http://www.airliners.net/open.file/825948/L/

Climbout:
http://www.airliners.net/open.file/825947/L/

:devot:

Ja kjapt gjort ja :)

hmm ang når den lander igjen.. Airbus test pilot på CNN sa det jeg skrev over i stad.... 20-30min flight...

Men nå kom jeg over dette...

Update: Presurisation is working good
Gear is up now
Heading south of the pyrennes for test flight
Landing b/w now and 4 hours

Så vi får vel bare følge med utover dagen og ta den i mot når den returnerer :)

Fulgte det live på CNN.....

må si det var litt tøfft, men den er ikke spesielt pen eller elegant....det kan jeg ikke si.
Men kom seg da veldig raskt i luften.....

Måtte gjøre det jeg får betalt for når det skjedde, men heldigvis mulig å se klippet i ettertid på TV2.no.

Detta er tøft! :up:

Back