OSL-NCE-OSL med tre flyselskap i tre divisjoner

Lufthansa tilbød bare over høytaleren informasjon om gates for connections, noe som for de fleste er verdiløst selv

Denne skjønte jeg ikke helt, ville du hatt det på en lapp:lol:

Bortsett fra det synes jeg FRA's info om connection er bra, om du nå er så heldig å få en gate, ideen med TV monitor og pil som leder deg rett har funket bra nok den, faktisk så bra at når vi mistet connection vår i FRA på mandag så viste det på samme skjermen, så da slapp vi å springe som idioter for en tapt sak:fly
 
Kanskje bør dere også tenke sterkt på å benytte VIE også, siden FRAport har solgt samme ustabile system til VIE.

Har egentlig ikke hoert om noen videre problemer med systemet i VIE med unntak av naar alt falt ut pga. svikt i stroemforsyningen til hele den nye terminalen, men det er jo ikke systemet sin skyld.
At den nye terminalen er en katastrofe i seg selv for vaere en annen sak :)

Synd at de har gaat bort ifra aa faa kalle det Riviera og Saleya approach i Nice, det hadde litt mere stil foer slik sett :) VOR A VPT A 04R hoeres ikke like fint ut.
 
CFM, du kan trøste deg med at prossorkraft per transaksjon er høyere på VIE og ikke har de peakverdier på 105 755 bagasjeenheter i systemet heller.
 
Takk for flott rapport! Allerede da jeg så trådtittel og trådstarter, var jeg overbevist om hva konklusjonen kom til å bli :)
 
Takk for en meget god rapport - den inneholdt en liten overraskelse at NCE fremdeles er i Frankrike - hadde nesten forventet meg at siden denne kom va KGL måtte NCE befinne seg et eller annet sted i England;)

Service Obeservasjonene stemmer meget godt overens med mine egne erfarringer med de 3 selskapene som var involvert - etter mange flighter med SAS i sommer er det vanskelig å bli noen fan av salgskonseptet ombord (vil ikke bruke ordet service) men jevnt over meget hyggelog besetning hos SAS. Lufthansa har tatt et klart steg ned rent service messig, den smørstangen som har blitt servert i det siste er det kun ho Tine som liker;) fysjom

Swiss er veldig bra - men den første avgangen fra Oslo er notorisk forsinket (dårligere odds enn bagasje via FRA:drunk:)
 
Naar deg gjelder manglende bagasje er det en uting at det ikke kan opplyses om dette med en gang man ankommer anmkostflyplass. Man kaster bort masse tid ved aa vente ved baandet.

BA pleier å være ganske flinke på dette, har blitt oppropt 2 av 2 ganger jeg ikke har hatt koffert hos BA så jeg har kunnet stille meg rett i køen og fylle ut papirene.
 
Jeg foretrekker høy kvalitet og Swiss, og du er fornøyd med lavere kvalitet og SAS :lol:

Vel, kvalitet er jo ikke bare servering da ;) Med 80-100 flygninger i året, velges SAS takket være rutenett, frekvenser, punktlighet og den gode behandlingen man får med gullkort. Jeg kan ikke fly via Zürich bare fordi jeg har lyst på en butterbretzel! Da får jeg heller tåle Nescafé og tørre sandwich hos SAS.
 
Forøvrig kan det sies at det ikke hjelper stor om en flyr noe selskap i kveld til Nice. Skikkelig grisevær og ingen ankomster og avganger etter kl. 18 i ettermiddag. DY1404 landet i Marseille, men reiser vel hjem igjen tom. SAS har kansellert kveldavgangen allerede og det samme er red eyen tilbake. DY3640 fra CPH håper de å sende avgårde kl 23 på CPH.dk ser jeg - 4,5 timer forsinket.
 
Vel, kvalitet er jo ikke bare servering da ;) Med 80-100 flygninger i året, velges SAS takket være rutenett, frekvenser, punktlighet og den gode behandlingen man får med gullkort. Jeg kan ikke fly via Zürich bare fordi jeg har lyst på en butterbretzel! Da får jeg heller tåle Nescafé og tørre sandwich hos SAS.

Har man Gullkort hos SAS er det soleklart og bør være et langt bedre alternativ, men for oss "på vei" mot edlere metall (også med like mye reisedager) er det alltfor mye tid som går bort med å bestille (her er det mye som ikke fungerer godt nok) med poeng som ikke SAS engang klarer å registere og ikke er villige til å registerere. For meg var den store forskjellen mellom Oslo og København med SAS vs Norwegian at SAS hadde en langt roligere opplevelse ombord - Norwegian (spesielt Norwegian.dk) hadde 10x antall opprop og mye lengre - det var alltid masete ombord. men de poengene jeg skulle ha mottatt som United Mileage Plus har jeg måtte gi opp. Og når jeg har et valg for 12x turer til USA de neste 12 månedene - rekker SAS ikke opp.
 
Fin rapport med SAS, Lufthansa og Swiss.Er helt enig med de som sier at LH har tatt noen steg ned, men det er noen nyanser her. Jeg ville nesten foretrukket SAS Buy on Board enn Lufthansa intra europeisk C mat. Det er rett og slett bare tragisk. Sist gang jeg fløy LH intraeuropeisk C fikk jeg en salat med noe kjøtt oppi, smakte pyton og siden jeg ikke var spesielt sulten etter å ha kommet fra F var det helt greit.
 
Delvis enig med deg Hypern, men da forutsetter jeg at det som SAS har av BOB er bedre enn det den sandwichen de faktisk solgte. Man må heller ikke glemme at man på Lufthansa får Warsteiner på flaske - bare det alene er en halv divisjon.
 
Back
Top