Strengt tatt trodde jeg R1 kunne bekreftes med fast plass -- usikker på om det da går et sete ut av inventory? I alle tilfeller går betalende passasjerer foran.
Og alle ansatte kan vel i utgangspunktet kjøpe både R1 og R2 -- men R1 er dyrere.
Nei, det er kanskje ikke det. Jeg er nok vant med den offentlige åpenheten (på godt og vondt). Det jeg mener er ikke at avtalene skal legges ut, men det virker noe påtatt hemmelig over slike ting som f.eks. hvilke selskaper som omfattes. Det burde vel heller ikke være noen problemer med å f.eks. la folk fortelle om at det er flere varianter av ID-billetter (R1 og R2 osv., eller hva de nå heter), med dertilhørende fordeler og ulemper, dersom noen skulle være interesserte (f.eks. folk her på forumet). Man trenger jo ikke gå i detalj i hva det koster å fly fra OSL til SFO på ID, for det er vel mindre interessant (man forstår vel såpass at dersom noen benytter seg av dette så er det billigere, hensyn tatt ulemper osv., enn andre priser).
R1 kalles vel også confirmed standby, og som sagt så er de dyrere.
R1 går foran R2, Alle betalende går foran R1. Har man lik billett som en annen, går den med høyest ansiennitet først. Så enkelt er det![]()
"Beklager, denne måneden må De nok dekke huslånet av egne lommepenger, banken har allerede lånt ut pengene til noen andre, og de pengene vi hadde til overs gikk til noen i kantinen som også har huslån her, men som betaler 2% mer rente. Prøv igjen neste måned, evt se om du kan ta opp et billån denne måneden."
Jeg er ikke, og har aldri, misunnet noen tilgangen på ID-billetter, jeg har bare stusset over denne trangen til at det virker komplett verboten å prate om. Jeg er klar over at det står i kontrakter og slikt, men det er mye rart som står i folks kontrakter som man ikke holder kjeft om.
-A
"Beklager, denne måneden må De nok dekke huslånet av egne lommepenger, banken har allerede lånt ut pengene til noen andre, og de pengene vi hadde til overs gikk til noen i kantinen som også har huslån her, men som betaler 2% mer rente. Prøv igjen neste måned, evt se om du kan ta opp et billån denne måneden."
Hvis det er sant at flyene stort sett konstant har vært fulle, og det er svært vanskelig å få bonusseter i C, og det nå visere seg at de likevel ikke tjener nok penger på ruten, så er det jo nesten som en kan begynne å lure på om forumryktene som har gått fra tid til annen om at det nesten bare er ID-pax i C på denne ruten faktisk har en viss grad av sannhet.
Jeg synes det vil være merkelig om ikke SAS tjener penger på BKK. Har vel flydd den ruta 6-8 ganger selv og det har vært fullt hus hver eneste gang. Likeledes har det vært fullt hus de gangene jeg har hatt bekjente som har reist på den ruta.
Prisene har alltid ligget godt over Thai sine priser, og når jeg ser prisene til SFO er de jo tilsvarende prisene til BKK. Dessuten er avstanden til SFO 116 miles lenger enn til BKK, uten at det gjør den store forskjellen. Så hvis full buss til BKK ikke tjener penger med de prisene, så lurer jeg på hvordan full buss til SFO kan gjøre bedre butikk?
Dessuten er vel BKK en større Star-HUB enn det SFO er? Eller satser man ikke på videreforbindelser kanskje?
Jeg synes dette er merkelig. Hadde heller ønsket at SAS hadde hyrt inn en ekstra 340 og ekspandert litt i stedet!
BF:cool2
Hvis det er sant at flyene stort sett konstant har vært fulle, og det er svært vanskelig å få bonusseter i C, og det nå visere seg at de likevel ikke tjener nok penger på ruten, så er det jo nesten som en kan begynne å lure på om forumryktene som har gått fra tid til annen om at det nesten bare er ID-pax i C på denne ruten faktisk har en viss grad av sannhet. Med de prisene SAS opererer med, og det belegget det tydeligvis ofte har vært, så kan jeg vanskelig skjønne at det ikke er penger i en slik rute.
Hvis det er sant at flyene stort sett konstant har vært fulle, og det er svært vanskelig å få bonusseter i C, og det nå visere seg at de likevel ikke tjener nok penger på ruten, så er det jo nesten som en kan begynne å lure på om forumryktene som har gått fra tid til annen om at det nesten bare er ID-pax i C på denne ruten faktisk har en viss grad av sannhet. Med de prisene SAS opererer med, og det belegget det tydeligvis ofte har vært, så kan jeg vanskelig skjønne at det ikke er penger i en slik rute.
Iflg min SAS ansatt så kan han med litt høyere innsats kjøpe seg fast sete i C-klasse en viss tid før avreise på ansatt billett. Det vil jo bla forhindre Bonusreisende(dvs etter mitt skjønn blir egne ansatte ansett foran en bonusreisende - som tross alt har betalt penger inn i systemet)..
Iflg min SAS ansatt så kan han med litt høyere innsats kjøpe seg fast sete i C-klasse en viss tid før avreise på ansatt billett. Det vil jo bla forhindre Bonusreisende(dvs etter mitt skjønn blir egne ansatte ansett foran en bonusreisende - som tross alt har betalt penger inn i systemet)..
Nei, det er ikke SAS-ere på ID biletter som fylller opp disse flyene,
Det som nok er nærmere sannheten er at mange ID reisende er "nødt" til å kjøpe seg en ID-Business billett for i det hele tatt komme på "den listen" over de som KAN komme med et overbooket fly.
ID Business koster ca dobbelt så mye som en ID Turist .
For lige at gøre en ting HELT klart..du kan IKKE købe en R1 på C, det er kun R2,Nå har vel en r2 business lavere prioritet enn en r1... Så det stemmer nok ikke.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.