• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

FI Icelandairs flåte

Re: Icelandairs flåte

Bak betalingsmur hos ch-aviation så får ikke lest detaljene, men de mangler tydeligvis mer 737MAX kapasitet da det skal ha wetleaset inn en 737MAX. Antar da Smartlynx?
 
Re: Icelandairs flåte

Etter hva planespotters tydeligvis erfarer har Icelandair lagt sine hender på de to gjenværende ex-Norwegian MAX'er som er parkert i Lleida, nemlig SE-RYA (LN-BKD) - 64993/7100 og SE-RYB (LN-BKE) - 63970/7110: https://www.planespotters.net/airline/Icelandair

Vi kan vel tippe på at de blir til TF-ICJ og -ICK som er de neste ledige registreringer i lista.:)
Det kan se ut til at de dropper disse to, i alle fall er de borte fra flåtelista hos planespotters, og begge står som ntu når man ser på individene.
 
Re: Icelandairs flåte

TF-FIV, som blant annet er brukt til charter til Antarktisk, har fått et spesielt Antarktis livery
 
Re: Icelandairs flåte

TF-FIV, som blant annet er brukt til charter til Antarktisk, har fått et spesielt Antarktis livery
Her er bilder av TF-FIV på GA, OSL igår
 

Attachments

  • antartic2-stills-28okt.jpg
    antartic2-stills-28okt.jpg
    37.2 KB · Views: 1,108
  • antartic1-stills-28okt.jpg
    antartic1-stills-28okt.jpg
    76.2 KB · Views: 1,107
Re: Icelandairs flåte

De har kvittet seg med en 757-200 frakter, i følge Skyliner

Boeing 757 -208(F) 24739 273 TF-FIH Icelandair ferried 21dec23 KEF-TUS-MZJ on return to lessor
 
Icelandairs flåte

Status i starten av 2024:

737-MAX 8: 14
737-MAX 9: 4
757-200F: 1 (parkert=
757-200: 13
757-300: 2
767-300ER: 3
767-300F: 2
 
Last edited:
Re: Icelandairs vinterprogram 23/24

Nå er det vel like før (skulle vel skje i april)de kommer med bestilling av fly som skal erstatte B757 og B767 til bruk på de lengste/tyngste rutene.

Får håpe de velger A350 i stedet for å velge feil...
 
Re: Icelandairs vinterprogram 23/24

Får håpe de velger A350 i stedet for å velge feil...
Er ikke den alt for stor? A330-800 er vel den som passer best, størrelsesmessig, men det er vel å satse på gammel teknologi. Det er vel også en grunn til at bare 3(etter hukommelsen) selskap har kjøpt den.
 
Re: Icelandairs vinterprogram 23/24

Husk at de hadde bestilling på 787-8 i sin tid, som de solgte videre til DY. Brukte, og nye for den saks skyld, -8 kan vel være et godt alternativ og til en relativt rimelig penge.
 
Re: Icelandairs flåte

Basert på Icelandairs oppdaterte flåteplan i Q4 rapporten skal det i 2024 forsvinne 2 757 ut, og komme 3 737-MAX inn.
 
Re: Icelandairs flåte

De har tilsynelatende ikke særlig mange 757 operative på det ordinære rutenettverket lenger. Så vidt jeg kan se er det kun TF-FIO, FIP, FIU, FIV, ISJ og ISV som er i luften fra og til KEF daglig eller sporadisk, utenom de som er på ymse jorden-rundt opplegg.

TF-FIK ble fløyet til Lasham 31. januar, lukter litt utfasing av denne.
 
Back
Top