• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Icelandair kutter TRD/SVG S18

Nå ble jeg skuffet. Icelandair har virkelig gjort det enklere å komme seg til USA fra TRD.
De blir savnet.

Synd at folk i Stavanger- og Trondheim-området ikke har brukt rutene nok til å få dem lønnsomme. Stavanger kom vel rundt 2009 og Trondheim (via Bergen først) rundt 2010. Men slike triangelruter er det vel generelt utfordrende å få økonomi ut av.

Det ryktes jo at Norwegian kommer med TRD-SWF/PVD til våren. Spørs om Icelandair har sett dette og at de kanskje ender opp med å tape på fallende pax-tall?

Last edited:
Det ryktes jo at Norwegian kommer med TRD-SWF/PVD til våren. Spørs om Icelandair har sett dette og at de kanskje ender opp med å tape på fallende pax-tall?

Er det noe mer hold i dette enn at "Kjos bablet høyt og stort om dette" for noen år siden .. ?
For min del så flyr jeg heller sjeldnere og i business på longhaul men det begynner virkelig å bli tamt med europa-turer fra TRD :/
Vanskelig å finne noe som passer med få dager og ditto barnevakt.

Kjos bablet vel om OSL-SEA også, og vi ser jo hvordan det har gått :angry:

Flott for BGO at man slipper et teknisk stopp, kjipt for TRD og SVG såklart. Om vi nå bare kunne fått LH tilbake :drink

Finnes det statistikk for hvor mange passasjerer som har reist fra/til Stavanger og Trondheim og som andre selskaper får tilgang til? I tilfelle kan vi da håpe på at andre kan satse.

Kjos bablet vel om OSL-SEA også, og vi ser jo hvordan det har gått :angry:

Hva mener du, Kjos har jo fløyet nonstop FRA Seattle til Oslo siden 2008 :D riktignok litt vanskelig å få «kjøpt» billetter, men flere fra forumet har jo klart det :p Spøk til alvor så skal vel OSL-SEA åpnes til våren ? DY8 whatever åpnet jo LGW 4 dager i uken herifra i stillhet, men prisene tyder på at de har godt belegg som alle andre - her vil en klare å selge billetter med en sliten DC-9 med den markedsveksten vi har - som vanlig offtopic:D

En sa at folk i Stavanger ikke bruker ruten godt nok.... Jeg må si at ruten går ikke hverdag, kun 2 ganger i uken. Jeg tror det er langt flere folk som reiser til Island fra Stavanger, men i andre dager og flyselskaper eller via annet by. Har noen bekjente som nylig var i Island, de dro med SAS via Oslo...

Brukte denne ruten fra SVG til flere destinasjoner i USA når ruten gikk oftere, senere tid har den kun gått 2 ganger i uken og jeg har derfor valgt andre ruter. Synes heller ikke noe om det tekniske stoppet på BGO på returen.

Problemet til Icelandair er at de i dag ikke har fly med ca 100 seter som kan fly 2-3 timer. Markeder som SVG og TRD er egentlig store nok for 3-5 ukentlig men ikke med et fly med plass til 210 pax.

Spennende ting på gang i datterselskapet Air Iceland Connect så mulig vi ser dem vende tilbake til kystnorge men med mindre fly og høyere frekvens i fremtiden.

Last edited:
Kanskje vi får se Widerøe fly til Island i en eller annen modell med Icelandair? F.eks. slik de skal fly TOS - HEL.

Kanskje vi får se Widerøe fly til Island i en eller annen modell med Icelandair? F.eks. slik de skal fly TOS - HEL.

Utfordringen her er å få det til å passe med Icelandairs sine videreforbindelser begge veier. Det hjelper jo lite å bare treffe på den ene retningen.

Når kommer Icelandairs første MAX? Det er vel en type som kan være aktuell for flere nordiske byer?

Back