Originally posted by LCH
Noen mener tydeligvis at siden Iceland Express allerede flyr BGO-KEF, så kan ikke Icelandair lykkes. Kundelojaliteten i low-fare segmentet er vel lik null, og med mulighet for connections, så burde vel FI stille mye sterkere enn konkurrenten. Nå har jeg ingen tall å støtte meg til, men jeg vil tro at flertallet av FI paxen skla videre til USA og Canada.
"Það hefur átt sér stað mikil uppbygging í ferðaþjónustu í Bergen á undanförnum árum og borgin er helsta miðstöð mikilla siglinga skemmtiferðaskipa um norsku firðina. Þessar siglingar eru mjög vinsælar meðal Bandaríkjamanna og með millilendingu í Keflavík getum við í samvinnu við ferðaþjónustuaðila og yfirvöld í Bergen boðið bestu leiðina milli Bandaríkjanna og borgarinnar og opnað nýja markaði. Við vitum líka að þessi flugleið hentar vel fyrir íslenskt og norskt viðskiptalíf",
"The biggest change in the airline chedule is that next spring Icelandair will fly from Iceland to the US at 10 AM and offer flights from CPH, OSL and ARN at 8 AM to Iceland. As most people know [¿?] our route system is built on a certain 24 hour circulation where our planes depart to Europe early in the morning [in Iceland]. Now we will offer the other way as well, i.e. departing early in the morning from Europe, arrive in the US at midnight and continue on at night to Europe. This is an exciting new product for our local, European and US customers", said Jón Karl
Originally posted by LN-HAT
Originally posted by LCH
Noen mener tydeligvis at siden Iceland Express allerede flyr BGO-KEF, så kan ikke Icelandair lykkes. Kundelojaliteten i low-fare segmentet er vel lik null, og med mulighet for connections, så burde vel FI stille mye sterkere enn konkurrenten. Nå har jeg ingen tall å støtte meg til, men jeg vil tro at flertallet av FI paxen skla videre til USA og Canada.
Iceland Express opererer da ikke på BGOld
Originally posted by Andrev
Og fra tråden på A.net:
"The biggest change in the airline chedule is that next spring Icelandair will fly from Iceland to the US at 10 AM and offer flights from CPH, OSL and ARN at 8 AM to Iceland. As most people know [¿?] our route system is built on a certain 24 hour circulation where our planes depart to Europe early in the morning [in Iceland]. Now we will offer the other way as well, i.e. departing early in the morning from Europe, arrive in the US at midnight and continue on at night to Europe. This is an exciting new product for our local, European and US customers", said Jón Karl
Nightstop på OSL, altså?
ikke helt....FI316 ankommer 0600 og går 0750 som FI317
Originally posted by Tommy777
Når det gjelder forretningsreisende, er FI og 757 generelt sett på transatlantisk, totalt uinteressant. Man tar heller den lille timen ekstra til CPH for å få et mye bedre produkt.
Originally posted by Hurum
Originally posted by LCH
Iceland Express opererer da ikke på BGOld
Dem skal vel operere noenlunde samtidig som med Icelandair....som heller ikke opererer pr dags dato. Iceland Express har jo meldt at dem starter opp på Bergen til sommeren....og det samme har Icelandair gjort
Originally posted by gustavf
Når det gjelder forretningsreisende, er FI og 757 generelt sett på transatlantisk, totalt uinteressant. Man tar heller den lille timen ekstra til CPH for å få et mye bedre produkt.
Tja... Jeg har arbeidet i et Oslo-firma med salgsavdeling i Boston. Icelandair var definitivt av de mest brukte flyselskapene der i gården. Det er tross alt en del forretningsreiser der prisen er av betydning også.
Originally posted by LCH
Enten konfigurasjonen er 3+3, 3+3+3 eller 2+5+2 vil det jo uansett være 1/3 som har mistsete.
På forretningsreise til Boston hadde jeg personlig valgt BA i WT+, koster litt over titusen t/r og reisetiden fra OSL er 10 timer og 45 minutter. Kjappeste med Star alliance er over timen senere, men da med LH som ikke har noe premium economy og har alliansens verste økonomiklasse...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.