Det som stort sett har hindret IC på Sola er for kort rullebane !!!
Leste en plass at bl.a Northwest (når det var aktuelt) ble nektet av norske luftfartsmyndigheter å fly IC fra Sola. Noen som vet hvorfor?
Jeg sitter med god info om Northwests operasjoner i Norge.
De fløy opprinnelig med 747 til NYC fra gamle GEN på begynnelsen av 80-tallet. Deretter kom de tilbake med DC-10 da OSL åpnet i 1998, og fløy et par år. Det var visstnok samarbeidet med KLM som stoppet ruten til NYC fordi direkteruta tok for mye pax fra KLM´s rute til AMS.
Meg bekjent var det aldri snakk om at NW hadde planer om noen rute fra Stavanger.
Deretter kom de tilbake med DC-10 da OSL åpnet i 1998, og fløy et par år.
De fløy opprinnelig med 747 til NYC fra gamle GEN på begynnelsen av 80-tallet.
NW fløy ikke OSL-NYC men OSL-MSP da OSL åpnet i 1998. Ruten ble nedlagt grunnet for lavt prisnivå i kombinasjon med at NW trengte materiell på ruten MSP-HNL.
TORA for RWY 18 og 36 er 2556, og ikke 2900 nei.
.... eller er det vanlig å oppgi rullebane-lengden til noe mer enn TORA?
Ta imot en 747 er en ting ... sende avgårde en fullastet 747 er noe helt annet ...
NW fløy ikke OSL-NYC men OSL-MSP da OSL åpnet i 1998. Ruten ble nedlagt grunnet for lavt prisnivå i kombinasjon med at NW trengte materiell på ruten MSP-HNL.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.