Meget godt innlegg, MOW. Finnes det ingen fra SAS her som kan svare litt??
Etter min mening så har SAS allerede tapt kampen om passasjerene i sitt hjemmemarked.
Jeg finner det svært ironisk at:
Det må et finsk flyselskap til, for å lage tv reklame i Norge for IC ruter fra norden.
Et en nederlandsk flyselskap, kan uttale at Norge er deres 3 viktigste marked i Europa.
Den vanligste reklamen på bussene i Oslo er for et tysk flyselskap
Et nederlandsk flyselskap kan påberope seg tittelen som Norges største IC selskap
Et selskap i Brussel har en mer tydelig markedsføring i Norge en SAS IC.
Man på Norges største lufthavn er pepret med bannere med nye liggestoler for et finsk fly selskap.
Det er et Singalesisk flyselskap som markedsfører sitt IC produkt med helsider i norske aviser.
Et land med 4,5 millioner innbyggere har over 35 daglige fighter til IC knutepunkt utenfor Skandinavia.
Et Amerikansk selskap kan kalle en flyrute til Oslo for sin mest lukrative transatlantiske flyvning med 757.
Den vanligste fargen på reklamer for IC ruter i Norge er blå med en svane på.
Et Amerikansk flyselskap som flyr dit ingen skal av, kan kalle en ny åpnet rute for en knall suksess.
Det finnes flere titalls representanter og salgskontor for internasjonale flyselskaper i Norge, men ingen for SAS IC.
Utenlandske flyselskaper har flere IC bedriftsavtaler med norske kunder enn hva SAS IC selv har.
Det reiser godt over en million nordmenn i året til Amsterdam, som aldri ser annet en flyplassen.
Etter min mening så har SAS allerede tapt kampen om passasjerene i sitt hjemmemarked.
Jeg finner det svært ironisk at:
Det må et finsk flyselskap til, for å lage tv reklame i Norge for IC ruter fra norden.
Et en nederlandsk flyselskap, kan uttale at Norge er deres 3 viktigste marked i Europa.
Den vanligste reklamen på bussene i Oslo er for et tysk flyselskap
Et nederlandsk flyselskap kan påberope seg tittelen som Norges største IC selskap
Et selskap i Brussel har en mer tydelig markedsføring i Norge en SAS IC.
Man på Norges største lufthavn er pepret med bannere med nye liggestoler for et finsk fly selskap.
Det er et Singalesisk flyselskap som markedsfører sitt IC produkt med helsider i norske aviser.
Et land med 4,5 millioner innbyggere har over 35 daglige fighter til IC knutepunkt utenfor Skandinavia.
Et Amerikansk selskap kan kalle en flyrute til Oslo for sin mest lukrative transatlantiske flyvning med 757.
Den vanligste fargen på reklamer for IC ruter i Norge er blå med en svane på.
Et Amerikansk flyselskap som flyr dit ingen skal av, kan kalle en ny åpnet rute for en knall suksess.
Det finnes flere titalls representanter og salgskontor for internasjonale flyselskaper i Norge, men ingen for SAS IC.
Utenlandske flyselskaper har flere IC bedriftsavtaler med norske kunder enn hva SAS IC selv har.
Det reiser godt over en million nordmenn i året til Amsterdam, som aldri ser annet en flyplassen.
Meget bra innlegg MartinL og kjenner igjen samtlige punkter. Jeg er også en av de som har flydd en del interkont uten å være alt for prissensitiv men aldri SAS. De har ikke en gang vært et reelt alternativ en gang.
Faller valget til SAS på å legge ned interkont fra ARN så får i hvert fall våre svenske venner en enda mer eksotisk spotteropplevelse med AA og kanskje NW tilbake vil jeg tro.
Det finnes da flere fra SAS, men jeg tviler på at de vil begi seg ut i en diskusjon om dette på et åpent forum.
Lurer på om SAS styrelse leser slike forum? Her får de i hvert fall en del tips om hvordan de kan lykkes med IC-trafikken.
At A330 / 340'ene er for store i SAS kan jeg ikke vurdere. A330 er vanskelig å slå på fuelforbruk, og er en stor suksess. A340 er vel noe tørstere, men man slipper ETOPS. (kan gå direkte). Sammenliknet med eldre amerikansk materiell er de uslåelige på fuel og vedlikeholdskostnader.
A340 er vel noe tørstere, men man slipper ETOPS. (kan gå direkte). Sammenliknet med eldre amerikansk materiell er de uslåelige på fuel og vedlikeholdskostnader.
Til slutt dette med "kritisk" masse av fly er noe jeg kjenner til og kommer du ned i de tallene som nevnes ovenfor er du strukket ut saa tynt at det er vanskelig aa holde en paalitelig rutetabell. Den minste tekniske snag vil skape kaos i rutesystemet.
Meget bra innlegg MartinL og kjenner igjen samtlige punkter. Jeg er også en av de som har flydd en del interkont uten å være alt for prissensitiv men aldri SAS. De har ikke en gang vært et reelt alternativ en gang.
Faller valget til SAS på å legge ned interkont fra ARN så får i hvert fall våre svenske venner en enda mer eksotisk spotteropplevelse med AA og kanskje NW tilbake vil jeg tro.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.