Iberia Express til ARN og CPH

Someone

Moderator
Staff member
Medlem
Iberia fortsetter å overlate ulønnsomme ruter til deres billigere datterselskap Iberia Express, og fra vinter programmet vil de overta flygningene mellom MAD og ARN/CPH
 
Etter 4 Iberia flighter i år, må jeg si at stort verre kan det knapt bli.
Forsinkelser på samtlige avganger, Ryanair avstand mellom seter, og BOB

Hvordan kan man gjøre det "billigere" lurer jeg på?

BF:old
 
Ryanair avstand mellom seter, og BOB

Virker som IB serverer mat på flygninger over 3 timer, ellers kun BOB.

Har hørt rykter om 28" baki bussene til IB Express :crowded Er vel noe av det samme opplegget som Spanair hadde tenker jeg - man presser inn max antall seter, noe som gjør at det blir enda trangere baki enn hos LCC siden man har business class med større pitch framme. Har uansett vanskelig for å tro at det kan stemme. Iflg. Seatguru har IB mainline 34" framme og 31" bak i sine A320, og da har de allerede 180 seter som er max. Er det gjort noen endringer innvendig i flyene som har gått til Express?

Hvilke forskjeller er det mellom Iberia og Iberia Express utover livery og kontraktene til de ansatte? Er ombordproduktet det samme?
 
Virker som IB serverer mat på flygninger over 3 timer, ellers kun BOB.

Har hørt rykter om 28" baki bussene til IB Express :crowded Er vel noe av det samme opplegget som Spanair hadde tenker jeg - man presser inn max antall seter, noe som gjør at det blir enda trangere baki enn hos LCC siden man har business class med større pitch framme. Har uansett vanskelig for å tro at det kan stemme. Iflg. Seatguru har IB mainline 34" framme og 31" bak i sine A320, og da har de allerede 180 seter som er max. Er det gjort noen endringer innvendig i flyene som har gått til Express?

Hvilke forskjeller er det mellom Iberia og Iberia Express utover livery og kontraktene til de ansatte? Er ombordproduktet det samme?

Jeg nekter å tro at de har 31". 28" høres mer rett ut. Det var kul umulig for meg å få plass til knærne når rattatta var så langt bak i setet at jeg nesten satt på fanget til han bak. Måtte nesten sitte sidelengs når det var satt en ved siden. Når jeg hadde ledig sete var jeg nødt til å skreve noe voldsomt. Jeg så jo da jeg gikk ombord at det var adskillig bedre plass på den første 5-6 radene, og det måtte vel vi bak lide for.

Det andre store problemet var at de ikke hadde kontroll på hvor mange håndbaggasje de slapp folk ombord med. Alle flighter bortsett fra 1 var fulle, og når de fleste kommer med 2 og 3 håndbaggasjer, ja jeg så noen med 4 også, så blir det kaos ombord. Med så liten plass, er det jo også vanskelig å å få plass til noe under setet foran. Dette resulterte i en times forsinkelse på hver flight til tross for at boarding startet drøye 20 min før avgang.

Vil unngå IB for fremtiden om det er mulig! Med mindre det er i biz da, men de prisene de har i C er skyhøye!!

Bare mine 5 cent...
 
Kunne like gjerne vært SAS A321 ;)

Baki er de mye værre en SAS 321 og FR. Har flydd Godt bak i en Iberia 320 en gang og har aldri vært med om noe lignende. Jeg er kun 1,76 og knærne var most opp i ryggen foran. dette var MAD-LPA ifjor.
 
Back
Top