I serien ubehagelige forsinkelser ...

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Glad jeg ikke var med denne ... Opprinnelig avgang kl. 20.00 fra London-Gatwick. Ankom Oslo Lufthavn kl. 04.58 i natt.

DY2810 Norwegian
London Gatwick
Oslo

Ankomst 23:05

Landet 04:58

30. des 02:50 We regret to inform that your flight is delayed DY2810 29. Dec
London/Ga. - Oslo/Gard.
Dep: 20:00
New estimated dep: 30. Dec 01:40
Unless advised otherwise, please arrive at the airport according to original departure time.Gate: Please check the information screens
Your rights: https://www.norwegian.com/rights

30. des 02:05 We regret to inform that your flight is delayed DY2810 29. Dec
London/Ga. - Oslo/Gard.
Dep: 20:00
New estimated dep: 30. Dec 01:25
Unless advised otherwise, please arrive at the airport according to original departure time.Gate: Please check the information screens
Your rights: https://www.norwegian.com/rights

30. des 00:59 We regret to inform that your flight is delayed DY2810 29. Dec
London/Ga. - Oslo/Gard.
Dep: 20:00
New estimated dep: 30. Dec 00:30
Unless advised otherwise, please arrive at the airport according to original departure time.Gate: Please check the information screens
Your rights: https://www.norwegian.com/rights

30. des 00:29 We regret to inform that your flight is delayed DY2810 29. Dec
London/Ga. - Oslo/Gard.
Dep: 20:00
New estimated dep: 23:59
Unless advised otherwise, please arrive at the airport according to original departure time.Gate: Please check the information screens
Your rights: https://www.norwegian.com/rights

29. des 23:49 We regret to inform that your flight is delayed DY2810 29. Dec
London/Ga. - Oslo/Gard.
Dep: 20:00
New estimated dep: 23:40
Unless advised otherwise, please arrive at the airport according to original departure time.Gate: Please check the information screens
Your rights: https://www.norwegian.com/rights

29. des 21:37 We regret to inform that your flight is delayed DY2810 29. Dec
London/Ga. - Oslo/Gard.
Dep: 20:00
New estimated dep: 23:00
Unless advised otherwise, please arrive at the airport according to original departure time.Gate: Please check the information screens
Your rights: https://www.norwegian.com/rights

29. des 21:21 DY2810 29. Dec
London/Ga. - Oslo/Gard.
Dep: 20:00
New information: 21:00
Gate: Please check the information screens

29. des 20:17 DY2810 29. Dec
London/Ga. - Oslo/Gard.
Dep: 20:00
New information: 20:05
Gate: Please check the information screens

29. des 19:01 Welcome on board DY2810 29. Dec
London/Ga. - Oslo/Gard.
Dep: 20:00
Terminal: S
Gate: Please check the information screens

http://www.norwegian.no/kundeservic...de=DY2810&D_Day=29&D_Month=201412&D_TIME=2000
 
Det var nok mange som dessverre opplevde forsinkelser på LGW i går etter landingen med Virgin B747-4, som ble stående på rullebanen. Et typisk mareritt for en lufthavn med kun en rullebane....

Beste hilsen Espen
 
Ingen lystig dag på avgangstavla på LGW igår nei. Ser DY7045 først gikk 09:20.
Men viktigst av alt var at at det gikk bra med VS flighten.
 
Jeg hadde en gøy en i sommer. Da var det flygelederstreik i france(?)

Ruten: BGO-ARN-LPA. Første flight gikk på rutetid.

ARN-LPA, STD: 17:00, NEWTIME 05:40/1

Da flyet endelig tok av fra ARN, så måtte vi ha et crew stop i AGP..

Totalt 12timer forsinket. Fikk ikke et vannglass gratis engang...

#heiaDY
 
Jeg hadde en gøy en i sommer. Da var det flygelederstreik i france(?)

Ruten: BGO-ARN-LPA. Første flight gikk på rutetid.

ARN-LPA, STD: 17:00, NEWTIME 05:40/1

Da flyet endelig tok av fra ARN, så måtte vi ha et crew stop i AGP..

Totalt 12timer forsinket. Fikk ikke et vannglass gratis engang...

#heiaDY

Og da er det DY sin feil at det er streik i Frankrike? Tror heller ikke DY syntes det var optimalt med crewbytte i AGP, men det kan vel hende det var beste alternativ totalt sett. De håndterer vel dette så godt de klarer for pax og totalkabalen.

Ser ikke helt at DY kan lastes veldig her..
 
Og da er det DY sin feil at det er streik i Frankrike? Tror heller ikke DY syntes det var optimalt med crewbytte i AGP, men det kan vel hende det var beste alternativ totalt sett. De håndterer vel dette så godt de klarer for pax og totalkabalen.

Ser ikke helt at DY kan lastes veldig her..

Det er sant, men DY kan gjøre det lille ekstra for å "smøre" PAX. Gratis glass med vann og/eller en liten pose chips hadde vel vært OK giveaway.
 
Og da er det DY sin feil at det er streik i Frankrike? Tror heller ikke DY syntes det var optimalt med crewbytte i AGP, men det kan vel hende det var beste alternativ totalt sett. De håndterer vel dette så godt de klarer for pax og totalkabalen.

Ser ikke helt at DY kan lastes veldig her..

Handler ikke tråden om ubehagelige forsinkelser?

Ingen fikk hotell, og barn sov i de stolene man finner ved gate :angry: Siden hele flyplassen var stengt, så fikk man ikke spist noe. Var flere sure fjes da flyvertinnene tok opp bankterminalene for å robbe oss for en flaske vann..
 
Handler ikke tråden om ubehagelige forsinkelser?

Ingen fikk hotell, og barn sov i de stolene man finner ved gate :angry: Siden hele flyplassen var stengt, så fikk man ikke spist noe. Var flere sure fjes da flyvertinnene tok opp bankterminalene for å robbe oss for en flaske vann..

Jo, helt klart en ubehagelig forsinkelse.. Noe de fleste forsinkelser er.

Enig i at DY kunne kostet på pax gratis vann, men mye annet ligger utenfor DY's kontroll. Stengt flyplass er dumt, men regner med det ble delt ut matbonger? I fåfall har vel DY gjort sitt der også. Synd at barn sover i stolene ved gate, men sånn er det vel ved mindre forsinkelser ( som har en tendens til å bli lenger).
Skjønner bare ikke hva du mener med #heiaDY i denne sammenhengen.
 
Matbonger er tørre og smaker ikke særlig godt ...

Hehe, har ikke prøvd å spise en, men du har nok et poeng mtp konsistensen.

Hvis ALT av spisesteder på flyplassen stenger, når matbonger er utdelt og det er flere 100 pax som må ha mat, tjener enten spisestedene for godt, og/eller det må være en form av komunikasjonssvikt mellom de forskjellige aktører på flyplassen. Må da være rutiner for å besørge forpleining av ventende pax?
 
Nei, det normale er at serveringssteder lever sitt eget liv. Når arbeidstiden er slutt, går de ansatte hjem. Flyplassene stiller ingen krav om at de skal hode åpne ved forsinkelser. Som regel er heller ikke salgsvolumet stort nok til at det vil lønne seg for dem, så da er det vanskelig å tvinge dem.

På SeaTac hadde vi heldigvis et cateringselskap som var villige til å jobbe med oss, så ved forsinkelser på natten kunne jeg få levert noen esker med muffins, frukt og andre snacks, samt kald drikke til gaten. Men det var nok mest fordi vi hadde mange forsinkelser og de gjorde lettjente penger.

Men dette hører til unntakene.
 
Da vi ble syv-åtte timer forsinket i Madrid med SAS, ble det først delt ut matkuponger og deretter ble alle sendt på hotell med servering. Om bord fikk vi forsyne oss gratis fra vognen - besetningen delte ut alt de hadde. Så det er mulig å yte litt ekstra for å unngå at forsinkelser blir mer ubehagelige enn nødvendig.
 
Skulle hjem fra JFK i oktober med KL. Grunnet storm på Schiphol ble 747'en forsinket inn til JFK. Ny avgang ble 2t etter opprinnelig plan og gikk da 01.00lokaltid. Siden alt var i ferd med å stenge på JFK stillte SSP og Delta opp med catering. Fikk en god del også. Mye mer enn en får for et matkupong på et overpriset utsalgssted. Meget bra service!
 
Ikke noe snakk om noe gratis hos SAS fra Vigra, avgang 2 timer og 10 minutter etter opprinnelig tid . Dama bak måtte pent betale for en flaske vann. Det var mange trøtte folk om bord kl 2040 og det hadde neppe kostet all verden å tilby et gratis knekkebrød til alle på Go også.
 
Serveringsstedene lever sitt eget liv, ja. Men det hender jo at en glup sjel ser hva som er i ferd med å skje og løper bort til nærmeste serveringssted for å spørre om de kan holde åpent litt ekstra slik at det blir tid både til å dele ut og bruke matkuponger... Noen ganger går det, andre ganger ikke...:rolleyes:
 
Ikke noe snakk om noe gratis hos SAS fra Vigra, avgang 2 timer og 10 minutter etter opprinnelig tid . Dama bak måtte pent betale for en flaske vann. Det var mange trøtte folk om bord kl 2040 og det hadde neppe kostet all verden å tilby et gratis knekkebrød til alle på Go også.


Det er sjelden det er nok varer til 180 pax som ønsker å velge hva de vil fra tralla. Det er ihvertfall ikke lastet 180 knekkebrød på hver flight....derfor skjer som oftest utdeling av mat og drikke på bakken iht EU regler.
 
Vår flytur til Karmøy (HAU) sist søndag med Norwegians nyeste 738 LN-NII endte opp med 1 time 34 minutters forsikelse til destinasjon. Det var en lett forklarlig grunn til avgangen fra OSL ble 1 time 45 minutter forsinket (push). Før NII skulle fly DY194 var den tur til Molde og der landet den 15 minutter etter tid. Returen til OSL ble ytterligere 30 minutter forsinket på grunn av måking av rullebane på MOL, dårlig bremseevne og deretter strøing for å øke bremseevne. Underveis greide så NII å hente inn 15 minutter på grunn av sterk medvind, men med landing på 01R og taksing til gate 15 tok det 7 minutter til flyet var docket. Vi ble da som resultat sluppet om bord flyet med nybillukt rundt 30 minutter etter planlagt avgangstid. 10 minutter tok det å få alle til å lande i riktige seter, men fremdeles var ikke alle kofferter på plass i underetasjen, men etter t+0:48 var også det klart. Hele tiden ble vi greit informert på høyresete i cockpit/purser om fremdriften. Nå kom så en melding fra cockpit at motorene måtte fjerne isen på fan blades årsaket av freezing fog, men de kunne ikke få tak i bakkemannskapene på radio/telefon. Årsaken til kommunikasjonssvikten ble fort klar. Brannalarmen var utløst på OSL. Etter det viste seg å være en yngre som hadde testet beredskapen, ble kontakten opprettet. Vi var så i kø for varmluftbehandling av motoren, og med gjenstridig is tok det sin tid før vi kunne pushe.

Informasjonen var bra hele tiden. De nye setene til Norwegian er veldig gode å sitte i selv etter 2,5 timer (noe BAs helt nyeste ikke er). Med andre ord ikke noe særlig å klage over. Forsinkelser må man regne med i juletrafikktiden, og siden det ikke er salg om bord bør alle som trenger drikke eller annet må ta dette med om bord selv. Jeg hørte ingen klager i det hele tatt, og de kabinansatte bidro godt til den gode tonen om bord. Jeg spør meg ofte hvorfor så mange her klager og syter? Er vi en gjeng kverulanter? Eller forventer vi å bli behandlet som i gamle dager? Kanskje det bør være et tema i en annen diskusjon?
 
Jeg var på DY2802 fra Gatwick i morges, vi taxet ut til rullebanen på rute, men istede for å gi full gass så svinget han og kjørte inn mot terminalen igjen. Teknisk, tenkte jeg. Men vel parkert så kom det over høyttalerne at en person var syk. Det ble 1 time og 20 minutter forsinkelse. Ambulansepersonale kom inn i flyet, og passasjeren ble tatt ut, og hadde bagasje som måtte finnes. Litt ubehagelig, men det ble håndtert helt etter boka.
 
Jeg hørte ingen klager i det hele tatt, og de kabinansatte bidro godt til den gode tonen om bord. Jeg spør meg ofte hvorfor så mange her klager og syter? Er vi en gjeng kverulanter? Eller forventer vi å bli behandlet som i gamle dager? Kanskje det bør være et tema i en annen diskusjon?

Det har vel blitt sånn at om 185 ombord ikke har noe å klage på, så er det han sistemann som er misfornøyd som blir hørt.
 
Back
Top