Med Swiss i Biz til Spania

Regner med at bonusopptjeningen var per leg? Altså 2400 poeng til sammen for CPH-ZRH tur-retur? Hmm.. Får se om det ikke blir en tur med LX i løpet av året.. Kan fort bli et sølvkort på meg av det her ;)

Per leg. Dvs 1200 x 4 = 4800 bonus poeng totalt

Per leg. Dvs 1200 x 4 = 4800 bonus poeng totalt

Selvsagt.. Svarte egentlig på BF sitt innlegg, også skrev vi omtrent samtidig..

Får 16500 for SEA-turen, pluss at jeg fikk 500 på Radisson SAS her før jul, så da skulle jeg mangle 3000 poeng.. Me får sjå nærmere sommeren.

Takk for bra rapport.

Noen som har sjekket om det er bra priser på billig-C-klasse longhaul med dem, dersom det eksisterer?

Takk for bra rapport.

Noen som har sjekket om det er bra priser på billig-C-klasse longhaul med dem, dersom det eksisterer?

Sjekket CPH-ZRH-BKK/retur og den lå på ca 19 500 DKK, og da er vel SAS Z klasse i samme prisleie.

BF:cool2

Fikk forøvrig 1200+1600+1600+1200= 5600 EB poeng for turen.
Jr som har Miles&More kort fikk 8000 poeng.

Akkruat dette med at EB er raus på Y+ og C har vi vel snakket om før. For de som er stasjonert i nord Europa, og reiser mest i disse klassene, så er vel EB et av de beste programmene å være i hvis jeg ikke husker feil.

For det første, takk for en flott og innholdsrik rapport. Ikke mange rapporter fra Swiss her på forumet gitt. Ser at det Heidsieck Monopol champis de serverer, det er absolutt lavmål. Har ihvertfall aldri smakt en dårligere champis da Turkish serverte dette i C på THR-IST ifjor. Det er bare et Heidsieck champagnehus å snakke om, og det er Charles Heidsieck! Så vidt jeg vet fører BA dette...

For det andre, EuroBonus er alltid rause med points på SK/WF/KF/BT/OV hvis vi ser bort fra 25% regelen. Grunnen er enkelt og greit at opptjeningen alltid er mer enn miles flown som alle andre program opererer etter, mulig det finnes et unntak eller to (LPA?). F.eks. får man i en 100% klasse 1200 points OSL-FRA med SAS og 800 points med LH, 50% mer! Har man EBG eller EBS får man enda mere glede av denne høyere opptjeningen.

Last edited:
Vil vel tro at TOS-RIX kommer inn i under unntakene også. Og TRD-CPH? Den er i hvert fall nært.

LX (og LH) er litt kjipere når det kommer til utdeling av poeng i 100% og 200% kategorien enn SAS. Her er faktisk Eurobonus ganske rause. Hadde det ikke vært for Europbonus sin 25% selv på relativt dyre billetter hadde det vært et bra program

Dette stemmer ikke. M&M gir minimum 2000 poeng innen Europa pr flight mot Eurobonus som gir 1200 poeng som minimum.

M&M har ogsaa elitebonus. Forskjellen er at de gir 25% for baade Soelv og gull mens SAS gir 15% for EBS og 25% for EBG.
http://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/us/earn/flight/offer?nodeid=2507840&l=en&cid=1000390

Glimrende rapport, Bizflyer!!

Fikk vel ikke nevnt at på vei hjem var gaten til KRS rett ved siden av gaten til Torp. Og der stod kunstneren Odd Nerdrum og ventet med familien. Så jo ut som et sigøynersk reisefølge der de stod i sine lange side kapper. Og jeg må jo si at Nerdrum har lagt seg kraftig ut i det siste. Han var jo blitt tjukkere enn meg!!

Dette stemmer ikke. M&M gir minimum 2000 poeng innen Europa pr flight mot Eurobonus som gir 1200 poeng som minimum.

M&M har ogsaa elitebonus. Forskjellen er at de gir 25% for baade Soelv og gull mens SAS gir 15% for EBS og 25% for EBG.
http://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/us/earn/flight/offer?nodeid=2507840&l=en&cid=1000390

Glimrende rapport, Bizflyer!!

Her sammenligner han vel EB poengene du får på SK metall kontra andre. Ikke for forskjellige bonusprogrammer.

Takker for fine tilbakemeldinger!

For det første, takk for en flott og innholdsrik rapport. Ikke mange rapporter fra Swiss her på forumet gitt. Ser at det Heidsieck Monopol champis de serverer, det er absolutt lavmål. Har ihvertfall aldri smakt en dårligere champis da Turkish serverte dette i C på THR-IST ifjor.

Standard Champagnen hos Swiss på intra-europeisk er Jaquart Brut (fra store flasker). Ser ut som de gjorde et unntak for Bizflyer her. Sikkert fordi han var eneste som skulle ha og de derfor delte ut småflasker med Heidsieck Monopol

Standard Champagnen hos Swiss på intra-europeisk er Jaquart Brut (fra store flasker). Ser ut som de gjorde et unntak for Bizflyer her. Sikkert fordi han var eneste som skulle ha og de derfor delte ut småflasker med Heidsieck Monopol

Godt å vite til en senere anledning! Jacquart Brut Mosaique (kult navn) fører også LH på longhaul, champisen jeg fikk sist med dem på intra-europa smakte ihvertfall likt hva jeg kunne bedømme, så jeg antar de fører dette over hele linja (champisen sto ikke på drikketralla i biz, glasset ble sjenket oppi i galley).

Må faktisk innrømme at jeg til nå ikke har smakt en ekte Champagne som jeg ikke har likt. Heidsieck Monopole er kanskje ikke en av de beste, men den går helt fint.

Husk nå på at det er vanskelig å skille champagne fra hverandre hvis du ikke paralellsmaker dem. Og den smaken du har i munnen når du tar første slurk har også stor innflytelse på hva du smaker. Prøv f.eks. å drikke appelsinjuice rett etter du har spist loff med jordbærsyltetøy. Ta skal jeg love at appelsinjuice aldri har smakt surere!

Flott og detaljert rapport som jeg tok meg god tid å studere:D La merke til at du lurte på hva liebling betyr, det er ikke noe navn av noe slag, det betyr elskling^_^

Flott og detaljert rapport som jeg tok meg god tid å studere:D La merke til at du lurte på hva liebling betyr, det er ikke noe navn av noe slag, det betyr elskling^_^

Du sier ikke det.................;)

BF:D

Da har jeg fått testet dette produktet også, og må skrive under på at dette synest jeg var bra. Ganske så bra mat, og svært så hyggelig besetning. Jeg fløy 320 på begge strekk, men slapp å hente bagasjen i ZRH. Den tok LX vare på for meg over natten. Kan derfor absolutt skrive under på at dette kan anbefales for flere, og i forhold til pris er det kjempeverdi!

Ja, det forundrer meg at det ikke var mer enn 3 rader biz på de flightene jeg tok. Med de biz prisene trodde jeg flere ville ha benyttet seg av tilbudet! Kanskje det blir flere rader biz OSL-ZRH når de gjenåpner ruta?

Back