Replying to Topic 'I følge NRK Ålesund vil SAS Braathens legge ned Molde - Oslo'
Tror ikke Alta og Kirkenes forsvinner fra rutekartet, men at det kan bli noe omlegginger er ikke usannsynlig. Jeg har ikke noe statistikker på passasjerantallet, men ut i fra hva jeg har registert som spotter, så virker det som om SK4409 (morgenavgang ALF-TOS-OSL) har bra belegg. Det samme kan sies om SK4454 og SK4543 (OSL-ALF-OSL avgang 12.20 fra OSL og 14.45 fra ALF). Når det gjelder SK4546 og SK4545 (OSL-ALF-OSL avgang OSL 16.20 og 18.45 fra ALF) så er det vel denne avgangen det eventuel skjer noe med. Denne har nok det dårligste belegget. Kanskje den blir sendt via TOS slik som i gamle dager ? I en periode så gikk denne bare torsdag, fredag og søndag. Kveldsflyet, SK4434 via TOS tror jeg ikke de rører. Den har eksistert lenge og er ofte eneste mulighet vi har til å komme oss hjem fra Oslo og Tromsø.
Fra Kirkenes så er det vel ettermiddagsflyet fra Oslo og kveldsflyet fra Kirkenes som ligger dårligst an. Den skulle vært nedlagt i år, men på grunn av endring av Widerøe sine ruter (pga av noe postoppdrag) så ble forbindelsene fra Kirkenes håpløse uten kveldsavgangen, så derfor ble den satt inn igjen. Vil ikke bli overrasket om den forsvinner etterhvert, hvis Widerøe sørger for tilfredstillende forbindelser.
Disse tankene er basert på trafikkmønsteret uten om sommeren.