Theaviator
The old Norwegian Viking
Re: Hvorfor brukes ikke CRJ-900 til å åpne nye feeder ruter til CPH fra NO/SE?
Med de avg tidene som tidligere ble brukt på London ruta tror jeg ikke man kan forvente annet enn at PAXen uteblir. Spesielt om om man ser det i lys a DYs lave priser og langt vennligerer avgangstider via OSL. Klart man velger noe som passer egen schedule bedre.
Jeg tror det hele heller hviler i den "monopolsituasjonen" DY og SK har, de får jo trafikken allikevel så hvorfor tilby noe bedre...? Enkel matematikk spør du meg.
La oss si det kommer et tredje selskap inn. Vi vet at der er flere som er inne og snuser på muligheten. Hva da? En ting en vennskapet mellom DY og SK på rutenettet men spørsmålet er hvordan situasjonen ville bli om fx KL nå fant ut at de ville inn å fly på TOS.
En annen ting mht. befolkningen i nord. Tror det er viktig å ta med at i nord kjører man gjerne 5 timer til en flyplass, noe som er utenkelig rundt TRD. Markedet vil således være omtrent det samme som i vår kjære kroningsstad om ikke større.Hva som også kan sies er at TRD som marked er relativt sett godt dekket mens der i nord enda er en hunger etter muligheter...
Med de avg tidene som tidligere ble brukt på London ruta tror jeg ikke man kan forvente annet enn at PAXen uteblir. Spesielt om om man ser det i lys a DYs lave priser og langt vennligerer avgangstider via OSL. Klart man velger noe som passer egen schedule bedre.
Jeg tror det hele heller hviler i den "monopolsituasjonen" DY og SK har, de får jo trafikken allikevel så hvorfor tilby noe bedre...? Enkel matematikk spør du meg.
La oss si det kommer et tredje selskap inn. Vi vet at der er flere som er inne og snuser på muligheten. Hva da? En ting en vennskapet mellom DY og SK på rutenettet men spørsmålet er hvordan situasjonen ville bli om fx KL nå fant ut at de ville inn å fly på TOS.
En annen ting mht. befolkningen i nord. Tror det er viktig å ta med at i nord kjører man gjerne 5 timer til en flyplass, noe som er utenkelig rundt TRD. Markedet vil således være omtrent det samme som i vår kjære kroningsstad om ikke større.Hva som også kan sies er at TRD som marked er relativt sett godt dekket mens der i nord enda er en hunger etter muligheter...
Last edited: