Hvorfor bare OSL

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date
Stord Lufthavn sin side er offesiell side. Stord lufthavn er i likhet med Torp ikke eiet av Avinor. Den er eiet av Stord kommune og Hordaland fylkeskommune.

Mulig at jeg er litt treg. Dere syter og klager over at Avinor ikke har hjemmesider til alle norske lufthavner. Så trekker dere fram BAAs sider som et eksempel til etterfølgelse.

Jeg går så inn på Avinors sider. Der finner jeg raskt fram til en oversikt over alle Avinors lufthavner . Der klikket jeg på en "tilfeldig" valgt lufthavn ("Tilfeldig" fordi jeg var der og så på Det brinner en eld der en av mine døtre har fire roller-sa den stolte far).

Men hva er det jeg ser der? Jo, en oversikt ankomst/avgang, Avinors telefoner, flyplassens historie, flyselskaper, bilutleie, parkering osv. Nokså likt BAA, eller er det noe jeg ikke forstår?

Det hører vel også med til historien at Avinor administrerer flere flyplasser enn BAA med færre folk å gjøre jobben.

Og før noen hyler: Jeg jobber ikke i Avinor, men skjønner bare ikke kritikken her.

Jeg tror ikke så mange passasjerer er klar over Avinor sine sider. De fleste bruker vel flyselskapene's egne sider.
Jeg for min del bruker Avinor sine sider så og si daglig for å sjekke ankomst/avgangssidene.
Det er greit når man f.eks. er i BGO og skal til SVG . Det er da bare å sjekke kjapt avreisetidspunktet fra TRD for vedkommende gjennomgangsrute og beregne tid til Flesland deretter. Slik slipper man å kaste bort unødvendig tid i hverdagen ved "pølsebuene" med landingsmulighet.
Avinor sine sider oppdateres hvert 6.min. og min erfaring er at sidene er pålitelige på det gjevne.
Et annet bruksområde er jo for spottervirksomhet. Da kan man sjekke ankomst for de interessante rutene på Avinor sidene og slippe å stå ved en flyplass å vente på en chartemaskin som kommer 1 time etter oppsatt rute.

Back