• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvordan skaffe 15.000 EB-poeng før august?

Re: Hvordan skaffe 15.000 EB-poeng før august?

Artig tråd!

Min kvalifiseringsperiode går ut i oktober, og det kan synes som om jeg trenger 10 - 15.000 poeng selv for å nå EBG.

Har tenkt igjennom en del muligheter, og hva som gir mest poeng pr. krone. For meg er det likevel ikke viktigst å få mest mulig poeng totalt, men å få de poengene jeg mangler for å nå EBG.

Min plan er enten billig-biz med LX, eller en langtur med LH i en 100% klasse.

En t/r OSL-FRA-LAX-FRA-OSL med LH i billigste 100% klasse har jeg sett priset mellom kr. 6.000 og 8.500. Det gir 13 000 poeng (etter å ha rundet opp til nærmeste 100). Synes ikke det er alt for ille... og jeg betaler ikke kr 15.000 for å sitte på biz med swiss hvis førstnevnte er tilstrekkelig, selv om det er en laaang eco tur :P

Det er vel mest her det ligger, siden vi her i Bergen ikke har fast track eller lounge. Men vi har en biz-kø , som jeg selv har fått SGS til å lage. ;)

-A

Hva er nå vitsen med egen biz- da? Må være mye greiere uten kø? ;)

Min plan er enten billig-biz med LX, eller en langtur med LH i en 100% klasse.

Om man teller i pong pr krone er vel LX med LHR-ZRH-MCT t/r det som gav best utslag, det blir ca 1.5 poeng pr krone. For min del er ikke longhaul med noen i økonomi aktuelt. :)

Ser og at prisen på en ny D3s og 24-70'en i Sim Lim er fryktelig billig, så kansje det må bli LHR-ZRH-BKK-SIN og hjem, det rekker man på en uke uten å stresse.

-A

Om man teller i pong pr krone er vel LX med LHR-ZRH-MCT t/r det som gav best utslag, det blir ca 1.5 poeng pr krone. For min del er ikke longhaul med noen i økonomi aktuelt. :)

Ser og at prisen på en ny D3s og 24-70'en i Sim Lim er fryktelig billig, så kansje det må bli LHR-ZRH-BKK-SIN og hjem, det rekker man på en uke uten å stresse.

-A

Ser den. Likevel, mitt eksempel over med 13 000 poeng for kr 8.500 gir også 1,5 poeng pr. krone. Og i forhold til Oman turen så sparer du differansen opp til 10.620 (pluss skatter) + tilslutningsbilletter BGO/OSL - LHR. Men dersom eco ikke er aktuelt så...

Likevel, andre forslag i denne tråden mottas med takk!

Last edited:
Back