Hvordan skaffe 15.000 EB-poeng før august?

Re: Hvordan skaffe 15.000 EB-poeng før august?

Artig tråd!

Min kvalifiseringsperiode går ut i oktober, og det kan synes som om jeg trenger 10 - 15.000 poeng selv for å nå EBG.

Har tenkt igjennom en del muligheter, og hva som gir mest poeng pr. krone. For meg er det likevel ikke viktigst å få mest mulig poeng totalt, men å få de poengene jeg mangler for å nå EBG.

Min plan er enten billig-biz med LX, eller en langtur med LH i en 100% klasse.

En t/r OSL-FRA-LAX-FRA-OSL med LH i billigste 100% klasse har jeg sett priset mellom kr. 6.000 og 8.500. Det gir 13 000 poeng (etter å ha rundet opp til nærmeste 100). Synes ikke det er alt for ille... og jeg betaler ikke kr 15.000 for å sitte på biz med swiss hvis førstnevnte er tilstrekkelig, selv om det er en laaang eco tur :P

Det er vel mest her det ligger, siden vi her i Bergen ikke har fast track eller lounge. Men vi har en biz-kø , som jeg selv har fått SGS til å lage. ;)

-A

Hva er nå vitsen med egen biz- da? Må være mye greiere uten kø? ;)

Min plan er enten billig-biz med LX, eller en langtur med LH i en 100% klasse.

Om man teller i pong pr krone er vel LX med LHR-ZRH-MCT t/r det som gav best utslag, det blir ca 1.5 poeng pr krone. For min del er ikke longhaul med noen i økonomi aktuelt. :)

Ser og at prisen på en ny D3s og 24-70'en i Sim Lim er fryktelig billig, så kansje det må bli LHR-ZRH-BKK-SIN og hjem, det rekker man på en uke uten å stresse.

-A

Om man teller i pong pr krone er vel LX med LHR-ZRH-MCT t/r det som gav best utslag, det blir ca 1.5 poeng pr krone. For min del er ikke longhaul med noen i økonomi aktuelt. :)

Ser og at prisen på en ny D3s og 24-70'en i Sim Lim er fryktelig billig, så kansje det må bli LHR-ZRH-BKK-SIN og hjem, det rekker man på en uke uten å stresse.

-A

Ser den. Likevel, mitt eksempel over med 13 000 poeng for kr 8.500 gir også 1,5 poeng pr. krone. Og i forhold til Oman turen så sparer du differansen opp til 10.620 (pluss skatter) + tilslutningsbilletter BGO/OSL - LHR. Men dersom eco ikke er aktuelt så...

Likevel, andre forslag i denne tråden mottas med takk!

Last edited:
Back