Hvordan skaffe 15.000 EB-poeng før august?

Utflyttet

Ute på tur
Hvordan skaffe 15.000 EB-poeng før august?

Det slår meg at jeg har greidd å trappe ned reisingen i jobben så mye at jeg står i fare for å snuble under EBG-kravene for året.

Har noen gode forslag på hvordan anskaffe 15.000 poeng før august, på et noe lunde økonomisk vis?

-A

Last edited:
Re: Hvordan skaffe 15.000 EB-poeng før august?

Kjappeste alternativet jeg kan finne i farten er J-klasse Swiss LHR-ZRH-MCT t/r, ca 15.000 poeng, og 10.620 pluss skatter fra LHR.

-A

Er ikke å betale 10.000 NOK for å få EBG rimelig bortkastede penger? Hvis man reiser kun for poengene? Det er vel ikke de helt store fordelene over EBS annet en lounge og fasttrack man får?

Noen vise sjeler nevnte også her for en stund tilbake at må man jobbe for EBG så trenger man det i realiteten ikke?

10.000 er mye god mat og drikke, og noe stillhet i loungen er det jo ikke lenger.

Er ikke å betale 10.000 NOK for å få EBG rimelig bortkastede penger? Hvis man reiser kun for poengene? Det er vel ikke de helt store fordelene over EBS annet en lounge og fasttrack man får?

Noen vise sjeler nevnte også her for en stund tilbake at må man jobbe for EBG så trenger man det i realiteten ikke?

10.000 er mye god mat og drikke, og noe stillhet i loungen er det jo ikke lenger.

Det kommer en periode hvor EGB vil være mer enn god nytte for meg, og det er bedre å ta et lite tak og få seg en rask tur istedet for å måtte ende som EBS og begynne helt på nytt.

-A

Hva med å kombinere med en ordentlig tur til f.eks. New York. I går var det fortsatt J-billetter hos Swiss til under 15K med utreise i slutten av juli.

Hva med å kombinere med en ordentlig tur til f.eks. New York. I går var det fortsatt J-billetter hos Swiss til under 15K med utreise i slutten av juli.

Det kan ikke blir så veldig ordentlig tur, det er begrenset ledig tid i sommer, jeg er typisk "barnevakt" for en del andre i samme bransje som meg som avvikler ferie med familie og slikt frem til begynnelsen av august.

Så langt jeg greier å myse meg til er J-klasse med Swiss noe av de bedre tilbudene som finnes. Kjappeste og billigste ser ut til å være helg i Muscat (10.5k), eller evt en kort ukestur til BKK (14k). New York ser ut til å være ca 13.5k, men har handicappet at byen i seg selv er grisedyr å bo i.

Men NY kunne jo vært et alternativ om dollaren holdt seg svak, jeg skulle ha handlet en D3s og litt linsefnask, og da blir det nok enten Sim Lim eller B&H i New York.

-A

Betale 12k ekstra til New York?

Lounger kommer man inn i med kort fra Diners og jeg har flere ganger blitt sendt gjennom fast track på Gardermoen selv uten noe kort.

Lounger kommer man inn i med kort fra Diners og jeg har flere ganger blitt sendt gjennom fast track på Gardermoen selv uten noe kort.

Og med EBG allerede så får han nok både lounge og fasttrack ;)

Det er vel 8 timer og 50 min. fra ZHR til JFK og med de nye setene i C er verdt det for meg, også når jeg betaler selv. Men jeg er typen som ikke får slappet av på turistklasse, og i alle fall ikke noe søvn. Klarer dagturer på opptil 4-5 timer på bra turistklasse, tror jeg. Utover det er alterntivene biz eller ingen reise (det er jo også et valg).

Et annet alternativ er å betale 12k for en Eco Extra billett med SK til BKK og tilbake. Det gir 22 500 poeng når man har gullkort fra før. Så kan du jo bruke noen kr på Optiontown, ev noen poeng til å oppgradere en eller begge veier hvis mulig.

BF:cool2

Med EBG får han lounge og fast-track også etter august. Verre er det ikke.
Å bruke noen tusen på en tur som samtidlig gir fornyet EBG er en fin investering, dersom man har en del reising foran seg.
Dinersloungene kan ikke akkurat sammenlignes med *Gold loungene.

Med EBG får han lounge og fast-track også etter august. Verre er det ikke.
OK, det tar noen uker før han får tilsendt sølvkort og gullkortet blir ugyldig.
Å bruke noen tusen på en tur som samtidlig gir fornyet EBG er en fin investering, dersom man har en del reising foran seg.
Dinersloungene kan ikke akkurat sammenlignes med *Gold loungene.
Joda, det er sikkert bedre lunger noen steder, men at forskjellen er verdt å betale 12k ekstra av egen lomme er neppe særlig mange enige i.

Joda, enkelte er jo villige til å betale 12k ekstra for at bilen skal ha 10 hestekrefter ekstra så dette er sikkert ikke så rart. Folk er forskjellige og det er bra. :-)

*Gold er jo ikke bare lounge og fast-track, veldig fint å ha i Irr situasjoner, ventelister ekstra bagasje, pre boarding osv :) Reiser en mye. kan jeg godt skjønne det.

*Gold er jo ikke bare lounge og fast-track, veldig fint å ha i Irr situasjoner, ventelister ekstra bagasje, pre boarding osv :) Reiser en mye. kan jeg godt skjønne det.

Det er vel mest her det ligger, siden vi her i Bergen ikke har fast track eller lounge. Men vi har en biz-kø, som jeg selv har fått SGS til å lage. ;)

-A

Back