Steg 1
Ha nok poeng : http://www.flysas.com/upload/Eurobonus/Star/Star_Alliance_chart.pdf
Steg 2: Ring 05400.
om du vil at steg 2 skal gå litt fortere/ha litt større sjans til å lykkes, så søker du opp bonusseter selv på ANA,KVS eller UA før du ringer
Hvordan er det med tilgjengelighet på C, og helst F, mellom USA og Norge? Tenker da på om det f.eks. er slik at seter blir tilgjengelige x dager før avreise, eller om det er enkelte ruter som vanligvis har god tilgjengelighet.
Og mens vi er inne på det, ligger IST i Europa eller Asia-delen av Istanbul? Tenker da på om det f.eks. går an å reise ORD-IST-OSL-BGO/BGO-OSL-IST-ORD som en bonusreise med USA -> Europa pris.
Ja, det er jeg klar over. Det var to forskjellige spørsmål jeg stilte, om du ikke forstod det.ORD-IST er vel fløyet av og med TK, de har i skrivende stund ingen F-class
Finnes det detaljerte regler for uttak tilgjengelig noe sted? Tenker spesielt for ruten, er det et maks antall segmenter? Og/eller MPM? Er de reglene i så fall lagt fast eller retningslinjer, har 05400 noen handlefrihet? Osv.
Hvordan er det med tilgjengelighet på C, og helst F, mellom USA og Norge? Tenker da på om det f.eks. er slik at seter blir tilgjengelige x dager før avreise, eller om det er enkelte ruter som vanligvis har god tilgjengelighet.
Og mens vi er inne på det, ligger IST i Europa eller Asia-delen av Istanbul? Tenker da på om det f.eks. går an å reise ORD-IST-OSL-BGO/BGO-OSL-IST-ORD som en bonusreise med USA -> Europa pris.
Ah, takk. Det er jo meget pent!IST og resten av Tyrkia hører til Europa mht EB. Det går på land, ikke hvilket side av sundet...
http://www.flysas.com/en/eurobonus/...e/star_alliance_award_chart/star_award_zones/
F-tilgjengelighet er den samme for EB som andre *A-partnere, så det finner du veldig mye info om i tråder både her og på Flyertalk, Bonusfeber, Milepoint, blogger osv. Se blant annet Dividend Miles-tråden her.Om noen erfarne EBp-brukere her har en formening om hvor "vanskelig" det er å få tak i F-seter, eventuelt når og hvordan de er lettest å finne, så ville jeg satt stor pris på om dere delte. =)
Burde vært takk-knapp i denne forumseksjonen og...F-tilgjengelighet er den samme for EB som andre *A-partnere, så det finner du veldig mye info om i tråder både her og på Flyertalk, Bonusfeber, Milepoint, blogger osv. Se blant annet Dividend Miles-tråden her.
Hvis det er mellom Europa og USA er Lufthansa First det eneste gode alternativet. Swiss (og SQ som flyr FRA-JFK) slipper ikke F-seter i det hele tatt, og UA er ekstremt mye dårligere. LH slipper F-seter tidligst 14 dager før avreise, så da gjelder det å ha is i magen, og i perioder slippes det lite/ingenting.
En av fordelene med EB er at ombooking bare koster 150 kr. Så du kan booke en backupplan i business lang tid i forveien og endre til First når/hvis det blir tilgjengelig.Burde vært takk-knapp i denne forumseksjonen og...
Hmm, 14 dager var fæla lite med tanke på planlegging. Jeg får se om jeg finner noe når det blir aktuelt. Uansett, takk for svar!![]()
Takk. Og de har bedre geografikunnskap enn Dividend Miles-agentene som man får med på det meste?Er noen retningslinjer/regler her: http://www.flysas.com/en/eurobonus/earn-points/airlines/staralliance/star_alliance_award_chart/
Under 24 timer stop, max 8 segmenter og ikke via dyrere soner er de vel ganske strikse på....
Hvordan er det da om du finner en routing i First på utreisen, og booker om til den. Får du da også muligheten til å, for null poeng, booke om til First om du finner noe senere, på hjemreisen og?En av fordelene med EB er at ombooking bare koster 150 kr. Så du kan booke en backupplan i business lang tid i forveien og endre til First når/hvis det blir tilgjengelig.
Se spørsmålet mitt rett over.Hvordan er det da om du finner en routing i First på utreisen, og booker om til den. Får du da også muligheten til å, for null poeng, booke om til First om du finner noe senere, på hjemreisen og?
Hvordan er det da om du finner en routing i First på utreisen, og booker om til den. Får du da også muligheten til å, for null poeng, booke om til First om du finner noe senere, på hjemreisen og?
En av fordelene med EB er at ombooking bare koster 150 kr. Så du kan booke en backupplan i business lang tid i forveien og endre til First når/hvis det blir tilgjengelig.
Takk. Og de har bedre geografikunnskap enn Dividend Miles-agentene som man får med på det meste?Hva med endring etter utreise? Kan man endre returen etter at man har begynt å bruke billetten?
Hvordan er det da om du finner en routing i First på utreisen, og booker om til den. Får du da også muligheten til å, for null poeng, booke om til First om du finner noe senere, på hjemreisen og?
Se spørsmålet mitt rett over.
Hvis turen er på under to uker og du finner F-tilgjengelighet begge veier før utreise koster det ikke ekstra poeng så lenge du har booket det som én tur/retur (2x enveisbilletter vil koste 20% ekstra, uavhengig av klasse). Hvis du finner F-seter for returen etter utreise (og reiser på én t/r-billett) varierer det fra program til program om du kan endre underveis, vet ikke hvilken policy EB har.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.