• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvordan går Dubai ruten til Norwegian?

  • Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Hvordan går Dubai ruten til Norwegian?

Blitt stille om denne ruten. Hvordan går den - er den stort sett full og flyr den non-stop begge veier?
 
Re: Hvordan går Dubai ruten til Norwegian?

Norwegians første IC rute er meget godt mottatt i markedet. Alle flygninger har vert non-stop.
Overraskende er at en del av passasjerene skal videre med Emirates og andre selskap som flyr til Afghanistan, Iran, Pakistan, India osv...
 
Re: Hvordan går Dubai ruten til Norwegian?

Til noen som har peiling på sånt: Hvor lang er flytiden til Dubai, og hvor lang turn-around her de der nede? Lar det seg gjøre å fly en sånn "roundtrip" med ett og samme crew?
 
Re: Hvordan går Dubai ruten til Norwegian?

Mellom 7-8 timer en vei og man skifter crew i Dubai
 
Re: Hvordan går Dubai ruten til Norwegian?

Så de har altså folk liggende der nede mer eller mindre kontinuerlig..? Bare generelt interessert i hvordan de løser logistikken på en sånn rute. Er vel ikke typisk "low-cost" rute.
 
Re: Hvordan går Dubai ruten til Norwegian?

de har crew liggende der nede, og løser det ved å rotere crewene over OSL eller ARN.
 
Re: Hvordan går Dubai ruten til Norwegian?

Men det er jo kun 4 ukentlige avganger totalt, saa fra tirsdag til fredag ligger crewet i Dubai
 
Re: Hvordan går Dubai ruten til Norwegian?

Er garantert den mest populaere destinasjonen for crew, selv om man maa sitte paa en 737 klapp i 6-7 timer
 
Re: Hvordan går Dubai ruten til Norwegian?

Fikk også vite at det var blokkert for max 150 pax (grunnet vekt for å få maxfuel i alle tanker (og et par jerrykanner... :colgate: )
 
Re: Hvordan går Dubai ruten til Norwegian?

Kanskje DY kunne gjort litt ut av at de har blokkerte seter ombord som f.eks. gjort noe a la SAS/LH i fremste delen av kabinen med fysisk blokkert midtsete, bedre service etc?

For ikke aa lage heavy klasseskille, er det jo bare aa gjoere som Southwest med sine Business Select billetter og gi gratis mat/drikke vouchere med boardingkortet/ bestillingen naar man printer ut paa nett?

Dersom noe slikt var garantert, ville nok flere valgt DY til Dubai
 
Re: Hvordan går Dubai ruten til Norwegian?

Hvordan er menyen og hva slags filmer vises om bord? Rart at Norwegian ikke har markedsført produktet sitt bedre...
 
Re: Hvordan går Dubai ruten til Norwegian?

Kanskje DY kunne gjort litt ut av at de har blokkerte seter ombord som f.eks. gjort noe a la SAS/LH i fremste delen av kabinen med fysisk blokkert midtsete, bedre service etc?

For ikke aa lage heavy klasseskille, er det jo bare aa gjoere som Southwest med sine Business Select billetter og gi gratis mat/drikke vouchere med boardingkortet/ bestillingen naar man printer ut paa nett?

Dersom noe slikt var garantert, ville nok flere valgt DY til Dubai

Det er en god ide. Setene er jo blokkert uansett og det er logisk at de som skal nyte godt av ledig sete ved siden av er de som har betalt mest. Videre har jo cabin crew relativt god tid ombord her, det er lang reisetid, så en differensiert servering burde da ikke by på de store problemer.

Gjør vel kanskje Norwegian litt mer salgbart også for "stiffer upper lip"-typen mennesker :colgate:
 
Re: Hvordan går Dubai ruten til Norwegian?

Hvis de fyller de tilmålte 150 plasser i det store og hele allerede, så er det jo egentlig ikke det helt store behovet for markedsføring, da. Det vi hørte fra de første turene, var jo nettopp dette at de stort sett var fulle.
 
Re: Hvordan går Dubai ruten til Norwegian?

Det er en god ide. Setene er jo blokkert uansett og det er logisk at de som skal nyte godt av ledig sete ved siden av er de som har betalt mest. Videre har jo cabin crew relativt god tid ombord her, det er lang reisetid, så en differensiert servering burde da ikke by på de store problemer.

Gjør vel kanskje Norwegian litt mer salgbart også for "stiffer upper lip"-typen mennesker :colgate:

Ja, eller til folk som ikke digger aa sitte i midtseter paa en gris i 7-8 timer
 
Re: Hvordan går Dubai ruten til Norwegian?

Alle midtseter fra rad 1-20 er blokkert, så reiser du alene, så er
du så og si sikret ledig sete ved siden av deg selvom du ikke
forhåndsbestiller.
Det har vært mye skryt fra pax på konseptet.
Til DXB er det mulig å bestille varm middag ombord, og da mener jeg ikke
panini, men ordentlig varmmat på brett.
På returen til ARN el OSL kan det bestilles varm frokost som serveres
1.5 timer før ankomst.
I tillegg er det selvsagt standard salg ombord.
På alle returflighter ligger det også teppe og øyebind i setene når du kommer ombord
 
Re: Hvordan går Dubai ruten til Norwegian?

Kan skrive under på at stoppene i Dubai er populære ja :colgate:
Om ruta går? OH YES!!!! Faktisk en god del forretningsfolk på den ruta der også!
Og tro meg Tommy777. Man sitter ikke mye på klapp på den turen, det kan jeg love deg!

DYA
 
Last edited:
Re: Hvordan går Dubai ruten til Norwegian?

Alle midtseter fra rad 1-20 er blokkert, så reiser du alene, så er
du så og si sikret ledig sete ved siden av deg selvom du ikke
forhåndsbestiller.
Det har vært mye skryt fra pax på konseptet.
Til DXB er det mulig å bestille varm middag ombord, og da mener jeg ikke
panini, men ordentlig varmmat på brett.
På returen til ARN el OSL kan det bestilles varm frokost som serveres
1.5 timer før ankomst.
I tillegg er det selvsagt standard salg ombord.
På alle returflighter ligger det også teppe og øyebind i setene når du kommer ombord

Igjen, fair enough, men det gir ikke noen garanti at midtsetet blir ledig og er dermed ikke noe salgsargument. Plutselig er det en artigkar i innsjekk som sjekker inn ett par paa AB mens forretningskaren sitter paa C.

DY kan jo kun tjene paa aa innfoere ett slikt konsept og siden servicen er spesiell for denne ruten, boer det jo i hoeyeste grad vaere mulig.
 
Re: Hvordan går Dubai ruten til Norwegian?

Jeg er enig med dem som sier at det ikke burde være så vanskelig for DY å innføre litt ekstra service for dem med flex billet. Ettersom man kan kjøpe et skikkelig måltid på brett uansett kunne dette og drikke vært inkludert for dem som betaler mest. Hyggelig å høre at det deles ut øyenbind og teppe på nattflightene, litt ekstra-service på en lang rute gjør nok at endel skeptiske til lcc på langruter kan tenke seg å velge dem allikevel. Jeg håper Dubai-rutene går bra, veldig spennende med en skikkelig interkontinental rute fra Norwegian.
 
Re: Hvordan går Dubai ruten til Norwegian?

Plutselig er det en artigkar i innsjekk som sjekker inn ett par paa AB mens forretningskaren sitter paa C...

B og E-setene på rad 1-20 er fjernet fra seatmapen og kan ikke velges hverken på innsjekk eller automat, fra 20-31/32 er det derimot fritt frem for midtseter.
 
Back
Top