Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?

LN-KGL

ScanFlyer Mile High Club
Hadde noen tid til overs på en søndag, og hva gjør man da - jo, stuper inn i forskjellige arkiver ;)

Her er DC-9-41ene med bilder og deres skjebne etter SAS:
47114 (ex. SE-DBX) http://www.airliners.net/open.file/0919208/L/ - lagret MZJ siden 20. juli 2005
47115 (ex. OY-KGA) http://www.airliners.net/open.file/1037016/L/ - fremdeles i bruk hos NWA
47116 (ex. LN-RLK) http://www.airliners.net/open.file/0832569/L/ - fremdeles i bruk hos NWA
47117 (ex. SE-DBW) http://www.airliners.net/open.file/1037985/L/ - fremdeles i bruk hos NWA
47178 (ex. OY-KGB) http://www.airliners.net/open.file/1024809/L/ - fremdeles i bruk hos NWA
47179 (ex. LN-RLC) http://www.airliners.net/open.file/1045850/L/ - fremdeles i bruk hos NWA
47180 (ex. SE-DBU) http://www.airliners.net/open.file/0877055/L/ - lagret MZJ siden 29. august 2005
47286 (ex. OY-KGC) http://www.airliners.net/open.file/0734203/L/ - lagret MZJ siden 10. oktober 2005
47287 (ex. LN-RLJ) http://www.airliners.net/open.file/1039662/L/ - fremdeles i bruk hos NWA
47288 (ex. SE-DBT) http://www.airliners.net/open.file/0908287/L/ - lagret MZJ siden 10. januar 2006
47395 (ex. OY-KGG) http://www.airliners.net/open.file/0878205/L/ - fremdeles i bruk hos NWA
47396 (ex. LN-RLD) http://www.airliners.net/open.file/1015602/L/ - fremdeles i bruk hos NWA
47464 (ex. SE-DAN) http://myaviation.net/?pid=00500946 - fremdeles i bruk hos ABX
47492 (ex. SE-DAK) http://www.airliners.net/open.file/0799113/L/ - fremdeles i bruk hos ABX
47493 (ex. SE-DLC, OY-KGH) http://myaviation.net/?pid=00676174 - fremdeles i bruk hos ABX
47494 (ex. OY-KGI) http://www.airliners.net/open.file/0930203/L/ - fremdeles i bruk hos ABX
47497 (ex. LN-RLB) http://www.airliners.net/open.file/0787676/L/ - fremdeles i bruk hos ABX
47498 (ex. SE-DAL) http://www.airliners.net/open.file/0879073/L/ - fremdeles i bruk hos ABX
47499 (ex. SE-DAM) http://www.airliners.net/open.file/0984706/L/ - fremdeles i bruk hos ABX
47509 (ex. SE-DAO) http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=328291 - fremdeles i bruk hos ABX
47510 (ex. OY-KGK) http://www.airliners.net/open.file/0496452/L/ - fremdeles i bruk hos ABX
47511 (ex. LN-RLU) http://www.airliners.net/open.file/0696211/L/ - fremdeles i bruk hos ABX
47512 (ex. SE-DAP) http://www.airliners.net/open.file/0928536/L/ - fremdeles i bruk hos ABX
47513 (ex. LN-RLX) http://myaviation.net/?pid=00409883 - fremdeles i bruk hos ABX
47596 (ex. SE-DAR) http://www.airliners.net/open.file/0686197/L/ - fremdeles i bruk hos ABX
47597 (ex. OY-KGL) SCR ROW januar 2006
47599 (ex. SE-DOI, LN-RLA) SCR ROW november 2005
47610 (ex. SE-DAS) SCR ROW desember 2005
47623 (ex. LN-RLS) http://www.airliners.net/open.file/1059353/L/ - fremdeles i bruk hos ABX
47624 (ex. OY-KGM) SCR ROW februar 2006
47625 (SE-DAT) W/O TRD 25. februar 1987
47626 (ex. SE-DOK, LN-RLT) SCR ROW februar 2006
47627 (ex. SE-DAU) SCR ROW februar 2006
47628 (ex. OY-KGN) - ingen bilder! - fremdeles i bruk hos ABX
47629 (ex. SE-DAW) http://www.airliners.net/open.file/0572223/L/ - nær døden ROW
47630 (ex. SE-DOL, LN-RLN) SCR ROW februar 2006
47631 (ex. SE-DAX) - ingen bilder! - fremdeles i bruk hos ABX
47632 (ex. OY-KGO) http://www.airliners.net/open.file/1061554/L/ - lagret ROW
47633 (ex. SE-DBM) http://www.airliners.net/open.file/0396524/L/ - SCR ROW november 2005
47634 (ex. SE-DOM, LN-RLZ) http://www.airliners.net/open.file/0392296/L/ - SCR ROW august 2004
47646 (ex. OY-KGP) http://www.airliners.net/open.file/0390566/L/ - nær døden ROW
47725 (ex. OY-KGR) http://www.airliners.net/open.file/0395649/L/ - nær døden ROW
47747 (ex. SE-DDP) http://www.airliners.net/open.file/0395630/L/ - SCR ROW august 2004
47748 (ex. SE-DON, LN-RLH) http://www.airliners.net/open.file/0634638/L/ - SCR ROW oktober 2005
47750 (ex. SE-DDR) http://www.airliners.net/open.file/0395629/L/ - SCR ROW oktober 2005
47766 (ex. OY-KGS) http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=471267 - nær døden ROW
47777 (ex. SE-DDS) http://www.airliners.net/open.file/0395584/L/ - SCR ROW august 2004
47778 (ex. SE-DOO, LN-RLP) http://www.airliners.net/open.file/0395672/L/ - SCR ROW mars 2006
47779 (ex. SE-DDT) SCR ROW juni 2003

MZJ = Marana (Pinal Air Park)
ROW = Roswell
TRD = Trondheim
SCR = hugget opp
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Hadde noen tid til overs på en søndag, og hva gjør man da - jo, stuper inn i forskjellige arkiver

Mens andre drar og bader i finværet :D :D

Bra jobbet og takk for oppdateringen :devot:
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

LN-RLJ still going strong.Første flytur med DC-9 var CPH-MAD for å feire nyttår i MAD.Far var kaptein og flyet var LN-RLJ,Stein Viking. Man husker sånt!:up:

Året var 1968.
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Fin jobb, KGL :)

Jeg blir fortsatt forvirra av alle de som ble levert som LN-RLx på slutten av sitt liv i SAS fikk SE-DOx i stedet. Rart med hva man pugga da man var ung! ;)

Men det største tankekorset er at de eldste fortsatt flyr, mens de som er opptil 10 år yngre blir hugget opp. (Fysj:( )
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Originally posted by Fellowship
Jeg blir fortsatt forvirra av alle de som ble levert som LN-RLx på slutten av sitt liv i SAS fikk SE-DOx i stedet. Rart med hva man pugga da man var ung! ;)

Da er LN-RLxene lagt til ovenfor
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Originally posted by LN-KGL


Originally posted by Fellowship
Jeg blir fortsatt forvirra av alle de som ble levert som LN-RLx på slutten av sitt liv i SAS fikk SE-DOx i stedet. Rart med hva man pugga da man var ung! ;)

Da er LN-RLxene lagt til ovenfor
Ja, du er en hyggelig og arbeidssom kar, som også må være ganske glad i lister og tabeller :)
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Originally posted by Fellowship


Originally posted by LN-KGL


Originally posted by Fellowship
Jeg blir fortsatt forvirra av alle de som ble levert som LN-RLx på slutten av sitt liv i SAS fikk SE-DOx i stedet. Rart med hva man pugga da man var ung! ;)

Da er LN-RLxene lagt til ovenfor
Ja, du er en hyggelig og arbeidssom kar, som også må være ganske glad i lister og tabeller :)
Ja, er det ikke deilig å kunne konsentrere seg noe annet en dag i uken ;)
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Originally posted by LN-KGL


Originally posted by Fellowship


Originally posted by LN-KGL


Originally posted by Fellowship
Jeg blir fortsatt forvirra av alle de som ble levert som LN-RLx på slutten av sitt liv i SAS fikk SE-DOx i stedet. Rart med hva man pugga da man var ung! ;)

Da er LN-RLxene lagt til ovenfor
Ja, du er en hyggelig og arbeidssom kar, som også må være ganske glad i lister og tabeller :)
Ja, er det ikke deilig å kunne konsentrere seg noe annet en dag i uken ;)
Jovisst, det er også nettopp derfor jeg i kveld har lagt ved noen bildevedlegg til et par av postene her :)
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Flott oversikt ! Jeg har noen slides tatt av den ulyksalige SE-DAT på Værnes dagen etter den famøse landingen som heldigvis gikk bra.
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Originally posted by OJB


Flott oversikt ! Jeg har noen slides tatt av den ulyksalige SE-DAT på Værnes dagen etter den famøse landingen som heldigvis gikk bra.

Woops, bilder av -DAT har jo stadig blitt etterspurt her, har du planer om å digitalisere de ?

/Geir
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Har någon översikt på -21:orna?
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Jeg var ikke klar over etterspørsel for -DAT. Jeg skal digitalisere bildene og legge inn på forumet.
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Originally posted by Savipix
Har någon översikt på -21:orna?

Summarisk översikt över DC-9-21:

47301/382 ex LN-RLL/OY-KIA TI-AZS aktiv hos Aeropostal
47302/422 ex OY-KGD N125NK skrotad Greenwood, MS cirka sept. 1998
47303/432 ex SE-DBS/OY-KIF N952VV skrotad 1997, kroppen till National Aircraft
scrapyard, Davis Monthan
47304/440 LN-RLM Haveri Fornebu 30 jan. 1973
47305/441 ex OY-KGE N129NK senaste uppgiften jag sett är stored i San
Antonio 2000
47306/462 ex SE-DBR/OY-KIE YV-11C aktiv hos Aeropostal
47307/463 ex LN-RLO/OY-KIB N128NK troligen skrotad 1997/1998
47308/474 ex OY-KGF F-GVTH aktiv hos Thales Airborne Systems
47360/475 ex SE-DBP/OY-KID YV-12C aktiv hos Aeropostal
47361/488 ex SE-DBO/OY-KIC N127NK aktiv hos Perris Valley Skydiving
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Et litt større bilde

010340.jpg
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Originally posted by ENGM RAMP
Bruker de denne til Skydivin'?
Fra bakluka da eller?:skep

Vet inte om alla tillstånd från FAA är klara ännu. Fördelen med DC-9 är tydligen att "rear steps can be removed making for a clean exit out ...".
 
Back
Top