• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?

LN-KGL

ScanFlyer Mile High Club
Hadde noen tid til overs på en søndag, og hva gjør man da - jo, stuper inn i forskjellige arkiver ;)

Her er DC-9-41ene med bilder og deres skjebne etter SAS:
47114 (ex. SE-DBX) http://www.airliners.net/open.file/0919208/L/ - lagret MZJ siden 20. juli 2005
47115 (ex. OY-KGA) http://www.airliners.net/open.file/1037016/L/ - fremdeles i bruk hos NWA
47116 (ex. LN-RLK) http://www.airliners.net/open.file/0832569/L/ - fremdeles i bruk hos NWA
47117 (ex. SE-DBW) http://www.airliners.net/open.file/1037985/L/ - fremdeles i bruk hos NWA
47178 (ex. OY-KGB) http://www.airliners.net/open.file/1024809/L/ - fremdeles i bruk hos NWA
47179 (ex. LN-RLC) http://www.airliners.net/open.file/1045850/L/ - fremdeles i bruk hos NWA
47180 (ex. SE-DBU) http://www.airliners.net/open.file/0877055/L/ - lagret MZJ siden 29. august 2005
47286 (ex. OY-KGC) http://www.airliners.net/open.file/0734203/L/ - lagret MZJ siden 10. oktober 2005
47287 (ex. LN-RLJ) http://www.airliners.net/open.file/1039662/L/ - fremdeles i bruk hos NWA
47288 (ex. SE-DBT) http://www.airliners.net/open.file/0908287/L/ - lagret MZJ siden 10. januar 2006
47395 (ex. OY-KGG) http://www.airliners.net/open.file/0878205/L/ - fremdeles i bruk hos NWA
47396 (ex. LN-RLD) http://www.airliners.net/open.file/1015602/L/ - fremdeles i bruk hos NWA
47464 (ex. SE-DAN) http://myaviation.net/?pid=00500946 - fremdeles i bruk hos ABX
47492 (ex. SE-DAK) http://www.airliners.net/open.file/0799113/L/ - fremdeles i bruk hos ABX
47493 (ex. SE-DLC, OY-KGH) http://myaviation.net/?pid=00676174 - fremdeles i bruk hos ABX
47494 (ex. OY-KGI) http://www.airliners.net/open.file/0930203/L/ - fremdeles i bruk hos ABX
47497 (ex. LN-RLB) http://www.airliners.net/open.file/0787676/L/ - fremdeles i bruk hos ABX
47498 (ex. SE-DAL) http://www.airliners.net/open.file/0879073/L/ - fremdeles i bruk hos ABX
47499 (ex. SE-DAM) http://www.airliners.net/open.file/0984706/L/ - fremdeles i bruk hos ABX
47509 (ex. SE-DAO) http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=328291 - fremdeles i bruk hos ABX
47510 (ex. OY-KGK) http://www.airliners.net/open.file/0496452/L/ - fremdeles i bruk hos ABX
47511 (ex. LN-RLU) http://www.airliners.net/open.file/0696211/L/ - fremdeles i bruk hos ABX
47512 (ex. SE-DAP) http://www.airliners.net/open.file/0928536/L/ - fremdeles i bruk hos ABX
47513 (ex. LN-RLX) http://myaviation.net/?pid=00409883 - fremdeles i bruk hos ABX
47596 (ex. SE-DAR) http://www.airliners.net/open.file/0686197/L/ - fremdeles i bruk hos ABX
47597 (ex. OY-KGL) SCR ROW januar 2006
47599 (ex. SE-DOI, LN-RLA) SCR ROW november 2005
47610 (ex. SE-DAS) SCR ROW desember 2005
47623 (ex. LN-RLS) http://www.airliners.net/open.file/1059353/L/ - fremdeles i bruk hos ABX
47624 (ex. OY-KGM) SCR ROW februar 2006
47625 (SE-DAT) W/O TRD 25. februar 1987
47626 (ex. SE-DOK, LN-RLT) SCR ROW februar 2006
47627 (ex. SE-DAU) SCR ROW februar 2006
47628 (ex. OY-KGN) - ingen bilder! - fremdeles i bruk hos ABX
47629 (ex. SE-DAW) http://www.airliners.net/open.file/0572223/L/ - nær døden ROW
47630 (ex. SE-DOL, LN-RLN) SCR ROW februar 2006
47631 (ex. SE-DAX) - ingen bilder! - fremdeles i bruk hos ABX
47632 (ex. OY-KGO) http://www.airliners.net/open.file/1061554/L/ - lagret ROW
47633 (ex. SE-DBM) http://www.airliners.net/open.file/0396524/L/ - SCR ROW november 2005
47634 (ex. SE-DOM, LN-RLZ) http://www.airliners.net/open.file/0392296/L/ - SCR ROW august 2004
47646 (ex. OY-KGP) http://www.airliners.net/open.file/0390566/L/ - nær døden ROW
47725 (ex. OY-KGR) http://www.airliners.net/open.file/0395649/L/ - nær døden ROW
47747 (ex. SE-DDP) http://www.airliners.net/open.file/0395630/L/ - SCR ROW august 2004
47748 (ex. SE-DON, LN-RLH) http://www.airliners.net/open.file/0634638/L/ - SCR ROW oktober 2005
47750 (ex. SE-DDR) http://www.airliners.net/open.file/0395629/L/ - SCR ROW oktober 2005
47766 (ex. OY-KGS) http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=471267 - nær døden ROW
47777 (ex. SE-DDS) http://www.airliners.net/open.file/0395584/L/ - SCR ROW august 2004
47778 (ex. SE-DOO, LN-RLP) http://www.airliners.net/open.file/0395672/L/ - SCR ROW mars 2006
47779 (ex. SE-DDT) SCR ROW juni 2003

MZJ = Marana (Pinal Air Park)
ROW = Roswell
TRD = Trondheim
SCR = hugget opp
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Hadde noen tid til overs på en søndag, og hva gjør man da - jo, stuper inn i forskjellige arkiver

Mens andre drar og bader i finværet :D :D

Bra jobbet og takk for oppdateringen :devot:
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

LN-RLJ still going strong.Første flytur med DC-9 var CPH-MAD for å feire nyttår i MAD.Far var kaptein og flyet var LN-RLJ,Stein Viking. Man husker sånt!:up:

Året var 1968.
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Fin jobb, KGL :)

Jeg blir fortsatt forvirra av alle de som ble levert som LN-RLx på slutten av sitt liv i SAS fikk SE-DOx i stedet. Rart med hva man pugga da man var ung! ;)

Men det største tankekorset er at de eldste fortsatt flyr, mens de som er opptil 10 år yngre blir hugget opp. (Fysj:( )
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Originally posted by Fellowship
Jeg blir fortsatt forvirra av alle de som ble levert som LN-RLx på slutten av sitt liv i SAS fikk SE-DOx i stedet. Rart med hva man pugga da man var ung! ;)

Da er LN-RLxene lagt til ovenfor
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Originally posted by LN-KGL


Originally posted by Fellowship
Jeg blir fortsatt forvirra av alle de som ble levert som LN-RLx på slutten av sitt liv i SAS fikk SE-DOx i stedet. Rart med hva man pugga da man var ung! ;)

Da er LN-RLxene lagt til ovenfor
Ja, du er en hyggelig og arbeidssom kar, som også må være ganske glad i lister og tabeller :)
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Originally posted by Fellowship


Originally posted by LN-KGL


Originally posted by Fellowship
Jeg blir fortsatt forvirra av alle de som ble levert som LN-RLx på slutten av sitt liv i SAS fikk SE-DOx i stedet. Rart med hva man pugga da man var ung! ;)

Da er LN-RLxene lagt til ovenfor
Ja, du er en hyggelig og arbeidssom kar, som også må være ganske glad i lister og tabeller :)
Ja, er det ikke deilig å kunne konsentrere seg noe annet en dag i uken ;)
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Originally posted by LN-KGL


Originally posted by Fellowship


Originally posted by LN-KGL


Originally posted by Fellowship
Jeg blir fortsatt forvirra av alle de som ble levert som LN-RLx på slutten av sitt liv i SAS fikk SE-DOx i stedet. Rart med hva man pugga da man var ung! ;)

Da er LN-RLxene lagt til ovenfor
Ja, du er en hyggelig og arbeidssom kar, som også må være ganske glad i lister og tabeller :)
Ja, er det ikke deilig å kunne konsentrere seg noe annet en dag i uken ;)
Jovisst, det er også nettopp derfor jeg i kveld har lagt ved noen bildevedlegg til et par av postene her :)
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Flott oversikt ! Jeg har noen slides tatt av den ulyksalige SE-DAT på Værnes dagen etter den famøse landingen som heldigvis gikk bra.
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Originally posted by OJB


Flott oversikt ! Jeg har noen slides tatt av den ulyksalige SE-DAT på Værnes dagen etter den famøse landingen som heldigvis gikk bra.

Woops, bilder av -DAT har jo stadig blitt etterspurt her, har du planer om å digitalisere de ?

/Geir
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Har någon översikt på -21:orna?
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Jeg var ikke klar over etterspørsel for -DAT. Jeg skal digitalisere bildene og legge inn på forumet.
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Originally posted by Savipix
Har någon översikt på -21:orna?

Summarisk översikt över DC-9-21:

47301/382 ex LN-RLL/OY-KIA TI-AZS aktiv hos Aeropostal
47302/422 ex OY-KGD N125NK skrotad Greenwood, MS cirka sept. 1998
47303/432 ex SE-DBS/OY-KIF N952VV skrotad 1997, kroppen till National Aircraft
scrapyard, Davis Monthan
47304/440 LN-RLM Haveri Fornebu 30 jan. 1973
47305/441 ex OY-KGE N129NK senaste uppgiften jag sett är stored i San
Antonio 2000
47306/462 ex SE-DBR/OY-KIE YV-11C aktiv hos Aeropostal
47307/463 ex LN-RLO/OY-KIB N128NK troligen skrotad 1997/1998
47308/474 ex OY-KGF F-GVTH aktiv hos Thales Airborne Systems
47360/475 ex SE-DBP/OY-KID YV-12C aktiv hos Aeropostal
47361/488 ex SE-DBO/OY-KIC N127NK aktiv hos Perris Valley Skydiving
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Et litt større bilde

010340.jpg
 
Replying to Topic 'Hvordan er det med ex. SAS DC-9-41ene i dag?'

Originally posted by ENGM RAMP
Bruker de denne til Skydivin'?
Fra bakluka da eller?:skep

Vet inte om alla tillstånd från FAA är klara ännu. Fördelen med DC-9 är tydligen att "rear steps can be removed making for a clean exit out ...".
 
Back
Top