Hvordan brenne av 320k EB-poeng med moro?

Utflyttet

Ute på tur
Jeg har ikke så mye tid i høst og er litt sitlei reising, men begynner å innse at det er på tide å få brukt opp noen poeng før SAS ikke har lyst å leve lengre.

Jeg skulle selvfølgelig gjort dette før i sommer mens det enda ikke var fuel-tillegg, men jeg koste meg heller med en rundte giardia.

Så langt har jeg vurdert å gjøre følgende:

1. En O-klasse-billett Hjemme-SIN via HKG med LH ut og SQ hjem via ZRH/FRA. Dette er 180k poeng.

2. En O-klasse-billett SIN-NRT-SIN eller noe slikt i O-klasse, dette er 60k poeng.

Da har man 60k poeng til overs. Har noen flere lure innspill på hva de kan brukes til?

-A
 
O-klasse? Er ikke dette de aller billigste økonomibillettene? Kampanjebilletter mener jeg blir utstedt i O-klasse. Jeg hadde i hvert fall en slik ARN-OSL i går til innbruddspris.
 
Det var det jeg antok, men da har de med andre ord samme klasse på 1.kl reward og billigste utgave økonomi? Logisk! Men nok avsporing fra min side i din tråd.
 
Tror heller jeg hadde byttet ut LH med LX!

Hva med å prøve å få et legg med ANA i First? De har jeg lest at skal være noe av det ypperste!

BF:cool2
 
Hva med å prøve å få et legg med ANA i First? De har jeg lest at skal være noe av det ypperste!

BF:cool2
De to gangene jeg har flydd med ANA (Y), så har jeg opplevd slett service. Det er også folk på FT som kan bekrefte at de ikke alltid er like hyggelig mot ikke-japanere, desverre. Men de skal ha ett meget bra produkt i alle klasser, på papiret.
 
Tror heller jeg hadde byttet ut LH med LX!

Hva med å prøve å få et legg med ANA i First? De har jeg lest at skal være noe av det ypperste!

BF:cool2

Målet var å få prøvd FCT i FRA. Men den har man lov å bruke om man er på vei ut fra MUC med F også, fines et slikt lopphole for F-klasse ex-ZRH, via FRA?

Men har lest mye bra om Swiss F-klasse også. Såvidt jeg ser skal ikke deres nye F-klasse være i bruk til annet enn NYC og India enda.

-A
 
De to gangene jeg har flydd med ANA (Y), så har jeg opplevd slett service. Det er også folk på FT som kan bekrefte at de ikke alltid er like hyggelig mot ikke-japanere, desverre. Men de skal ha ett meget bra produkt i alle klasser, på papiret.

Komplett motsatt erfaring med ANA, dog aldri proevd dem i Y. Ser ut som det blir ANA F paa meg rundt juletider noe jeg gleder meg til.

En av Flyertalks mest kjente tripreportskrivere har samme oppfatning som det jeg har og det var i C, kan bare tenke meg hvordan F er...

http://www.flyertalk.com/forum/trip...oz-sq-ac-c-china-well-hotels-destination.html

Saa Alex, ANA F er noe du boer bake inn
 
Ellers er jeg enig med Bizflyer at nye Swiss F ogsaa boer vaere med. Det er vel bare JFK som har nye Swiss F til naa, litt usikker on the top of my head naar resten kommer
 
Om en skulle til Raro så må det bli NZ, men har ikke lest noe om deres produkt foran ??

Hadde det selv som upgrade HNL-RAR for mange år siden, men husker intet siden avg var etter midnatt og sov hele veien ..
 
Last edited:
Om en skulle til Raro så må det bli NZ, men har ikke lest noe om deres produkt foran ??

Hadde det selv som upgrade HNL-RAR for mange år siden, men husker intet siden avg var etter midnatt og sov hele veien ..

Har reist forran i NZ sin nye C, og er ikke noe å utsette der. :)

Den er samme setene som VS sin C-klasse, og om jeg husker rett, AC sin, sånn fiskebeins-layout.

-A
 
Komplett motsatt erfaring med ANA, dog aldri proevd dem i Y. Ser ut som det blir ANA F paa meg rundt juletider noe jeg gleder meg til.

En av Flyertalks mest kjente tripreportskrivere har samme oppfatning som det jeg har og det var i C, kan bare tenke meg hvordan F er...

http://www.flyertalk.com/forum/trip...oz-sq-ac-c-china-well-hotels-destination.html

Saa Alex, ANA F er noe du boer bake inn

Har flydd gammel C med ANA og brukt F-loungen i NRT en del ganger, og har ikke annet enn utelukkende fine opplevelser med NH.

-A
 
Men for å summere litt, man sier at LX sin F er tingen, men den finnes bare fra JFK, LH sin FCT er å ønske å få med, samt at NH sin F også er tingen. Hva må til for å ordne dette?

En mulighet ville være JFK-ZRH-FRA-HKG-SIN (LX/LH/LH/SQ) i F? Da har man dekket en del, men da er det vanskelig å få NH inn i turen. Alternativet er å fokusere på Europa-NRT og ha sidebilletten NRT-SIN-NRT eller noe?

-A
 
LX har vel fått 2 eller 3 av de nye 330-300 nå, så er vel flere enn JFK som nå får besøk av dem. -200 skal ut å blir ikke oppgradert, men om de har gjort noe med 340ene sine vet jeg ikke, men er ikke planen å oppgradere de også?
 
Jorden rundt et alternativ? Da kan Du vel få inn NH et sted mellom JFK og SIN? (men da blir det plutselig mye flyging igjen, som ikke var meningen denne gangen)
 
Jorden rundt et alternativ? Da kan Du vel få inn NH et sted mellom JFK og SIN? (men da blir det plutselig mye flyging igjen, som ikke var meningen denne gangen)

Er det mulig på poeng? Og kan da aldri tenke at det koster så lite som 320k?

-A
 
Back
Top