Hvordan brenne av 320k EB-poeng med moro?

LX har vel fått 2 eller 3 av de nye 330-300 nå, så er vel flere enn JFK som nå får besøk av dem. -200 skal ut å blir ikke oppgradert, men om de har gjort noe med 340ene sine vet jeg ikke, men er ikke planen å oppgradere de også?

Jeg fløy A332 opp fra Afrika, disse flyr med gammel C-klasse og har ikke F. Så langt reklamen sa var det JFK og India og deretter et sted i Gulfen som skulle få nye fly først.

Da er det ZRH-JFK igjen.

-A

Men for å summere litt, man sier at LX sin F er tingen, men den finnes bare fra JFK, LH sin FCT er å ønske å få med, samt at NH sin F også er tingen. Hva må til for å ordne dette?

En mulighet ville være JFK-ZRH-FRA-HKG-SIN (LX/LH/LH/SQ) i F? Da har man dekket en del, men da er det vanskelig å få NH inn i turen. Alternativet er å fokusere på Europa-NRT og ha sidebilletten NRT-SIN-NRT eller noe?

-A

Selv den "gamle" F til LX går for å være bedre en Lufthansa. Hvis du flyr via FRA og videre til ZRH og derfra i F, mener jeg å ha hørt at man også får adgang til FCT i FRA.

BF:cool2

Selv den "gamle" F til LX går for å være bedre en Lufthansa. Hvis du flyr via FRA og videre til ZRH og derfra i F, mener jeg å ha hørt at man også får adgang til FCT i FRA.

Var det jeg også mente, og det ser ut til å være tilfelle. Så da kansje vi får feks BGO-FRA-ZRH-HKG-SIN til, med FCT, F-klasse på ZRH-HKG-SIN. Ikke dumt. Men NH har ikke noe regional F-klasse, så da mister vi de.

Alternativt "kaste bort" 60k poeng på å fly enveis til NRT og så ANA F-klasse derfra til Europa, om man da tillater openjaw på EB-turer fra der stedene er i forskjellige regioner?

-A

Kan du ikke fly SIN-NRT-FRA hjem igjen da? Så kan du ta A380 til SQ til NRT og ANA NRT-FRA? Du behøver jo ikke nødvendigvis å ta samme veien hjem igjen?

Kan du ikke fly SIN-NRT-FRA hjem igjen da? Så kan du ta A380 til SQ til NRT og ANA NRT-FRA? Du behøver jo ikke nødvendigvis å ta samme veien hjem igjen?

Nei, men Asia er delt i tre regioner (Insdia og alle -stan'ene, Sør/øst og Nord), SIN og NRT er i hver sin region, så det går ikke på samme billett og er ikke sikkerpå om de tillater openjaw hvor hjemreisen ikke er fra samme region på samme poengene.

-A

LX har vel fått 2 eller 3 av de nye 330-300 nå, så er vel flere enn JFK som nå får besøk av dem.

A330-300 brukes nå på Zürich-New York og Zürich-Dubai-Muscat. Swiss skal vel ha fire A330-300 og to er levert.

Da har man sjekket med EB. En open jaw med sør/øst-Asia og nord-Asia fungerer. Så da kan man fly Europa-Singa//Tokyo-Europa.

-A

OK - takk.
SIN og BKK ligger vel i samme "sone" på bonusbilletter, hvis du ønsker opphold i både SIN og BKK må du altså kjøpe en billett SIN-BKK utenom, blir det sånn?

Ellers kan man vel reise CPH-SIN-BKK og BKK-CPH på bonusbillett for samme poengsum som t/r CPH-BKK så lenge man ikke har over 24t i SIN?

OK - takk.
SIN og BKK ligger vel i samme "sone" på bonusbilletter, hvis du ønsker opphold i både SIN og BKK må du altså kjøpe en billett SIN-BKK utenom, blir det sånn?

Ellers kan man vel reise CPH-SIN-BKK og BKK-CPH på bonusbillett for samme poengsum som t/r CPH-BKK så lenge man ikke har over 24t i SIN?

Korrekt begge deler, men det har ikke noe med om det er samme sone eller ei, bare om det er en sammenhengede billett.

Man får bare èn destinasjon, dvs. punkt med over 24 timer.

Det jeg myser på er en omvei til SIN, som feks BGO-FRA-ZRH-HKG-SIN, og så en egen bonus-tur SIN-NRT, så f.eks. NRT-FRA-BGO eller noe.

-A

Takk for grei info! Begynner selv også å få en del poeng som "trengs" å brenne av...

Da har vi litt mer svar. Routingen kan ha maks 4 transfers i følge EB-folkene.

Da blir BGO-FRA-ZRH-HKG-SIN-SYD èn transfer for mye. Alternativet er å kutte ene shorthaul-segmentet og feks begynne i FRA, evt fly OSL-ZRH, men da miste FCT i FRA. Andre lure forslag mottaes med takk.

-A

Da har vi litt mer svar. Routingen kan ha maks 4 transfers i følge EB-folkene.

Da blir BGO-FRA-ZRH-HKG-SIN-SYD èn transfer for mye. Alternativet er å kutte ene shorthaul-segmentet og feks begynne i FRA, evt fly OSL-ZRH, men da miste FCT i FRA. Andre lure forslag mottaes med takk.

-A

Ingen regel uten unntak! De kan garantert booke deg inn med 5 transfers.

Har du erfaringer som tilsier dette?

-A

Ikke akkurat samme situasjon, men jeg har flere ganger tøyd reglene for uttak av bonusreiser, og jeg er rimelig sikker på at de kan gjøre et unntak for deg. Jeg ville bedt om å få snakke med en høyere opp i systemet.

Ikke akkurat samme situasjon, men jeg har flere ganger tøyd reglene for uttak av bonusreiser, og jeg er rimelig sikker på at de kan gjøre et unntak for deg. Jeg ville bedt om å få snakke med en høyere opp i systemet.

Hint Hint ---> Tommy777 ---> Geir Lauritsen

Alex, send meg oensket rute og EB nummer saa skal jeg sette en kamerat som er litt bedre paa datamaskineriet enn Geir ;-)

Back