• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvor store fly kan gatene på Gardermoen ta?

Re: Hvor store fly kan gatene på Gardermoen ta?

Jeg ser at på dager som i dag så lander Thai, Qatar og NY flyet til SAS alle innenfor en drøy halvannen time. Er det plass til alle tre ved gate samtidig?

Jeg ser at på dager som i dag så lander Thai, Qatar og NY flyet til SAS alle innenfor en drøy halvannen time. Er det plass til alle tre ved gate samtidig?

Jepp, er fysisk plass, men Thai blir taua til fjernpark på vent etter at pax har gått av.

TG blir vel fjernparkert, da den ikke går igjen før i 2 tiden, SK maskinen snur vel nesten med en gang, og vet ikke helt hva som er normalt med QR, om den går til fjernpark. Er vel også litt avhengig av hvor mange fly som skal ifra non-Schengen, mulig det busses av og til, men det regner jeg med "Thobias" i tårnet kan svare på.

EDIT: Der hva Snowman OSL meg litt i forkjøpet..

Det er 6 brotilknyttede stands som kan ta kode E fly, men da blir det lite plass til mindre fly på non-Schengen. Samt at ved bruk av 46R må 44 stenges.
Blir spennende å se hvordan det blir når DU setter B787ene i drift, da blir det trangt om plassen på østre pir.

Foreløpiger tider for DU 787 på OSL etter nr. 2 kommer i trafikk

Dager | Arr | Dep | Opphold
Man | 10:20 | 14:30 | 04:10
Tir | 14:15 | 17:30 | 03:15
Ons | 10:20 | 14:30 | 04:10
Tor | 14:15 | 17:30 | 03:15
Fre | 10:20 | - | -
Lør | - | 14:30 | 28:10
Søn | 14:15 | 17:30 | 03:15

Det er vel mandager, onsdager og fredager det er trangest?

Lang bakkestopp .. dette lukter ankomst på fjernparkering og trekking til gate for avgang.

Tror nok du ikke langt fra sannheten der MOW - i hvert fall mandager, onsdager og fredager

Hvor store fly kan gatene på Gardermoen ta?

Og med TG stadig oftere ut på fjern fremover blir det en lang vei for RFS å taue - til 171L, og med 201L som backup :)

Back