Hvor mange SAS-reiser har du?

Har hele 11 flighter med SAS, og kommer til å kunne telle 12 flighter innen året er omme. Første SAS-flight for min del skjedde i slutten av desember 2007.

Har ikke talt, men det er en hel drøss..

vel og merke så er brorparten på ID så det teller ikke uansett.

Men betalene reiser med SAS har jeg vel en ca 50 stk max..

96 så langt med SAS. Har fire stykk til booket allerede så kommer over 100 i år.

Skal jeg klare 1000 må jeg raska på tenker jeg.

I følge SAS Explore har jeg 292 SAS-flighter siden 2003. Men har jo en god del før 2003, og usikker på om SAS Explore har med "poengløse" innenriks flighter?

Flightmemory sier 208 reiser med SAS, 45.1% av totalen, og 280 580 km. Det verste av alt er at jeg kan ikke huske å ha hatt en eneste dårlig opplevelse med dem.

548 turer på SK-metall siden 1996, ifølge EuroBonus.

Da ikke inkludert innenlands under "forbudstiden", så kan sikkert plusse på 100 til.

155 ifølge flightmemory of flightdiary. Det har sivngt veldig fra å til år, men av min ca. 800 flyvninger er SAS selskapet jeg har fløyet i særklasse mest med.

Kunne vært morsomt å finne det ut, men for mye arbeid:angry:. Har manuelle logbøker fra min første flight i 1967 ( PA JFK ) og passerer 4 mill km senere i år..
Men det blir en del SK også fra Caravelle, div DC 9 , DC8-33-55-62-63 ...

Jeg er ikke i nærheten av dere andre i denne tråden men har nøyaktig 50 SAS-flighter (inkluderer SAS Braathens) siden min første SAS-flight i 1998. 25,8 % av mine reiser har vært med SAS.

Last edited:
Kunne vært morsomt å finne det ut, men for mye arbeid:angry:. Har manuelle logbøker fra min første flight i 1967 ( PA JFK ) og passerer 4 mill km senere i år..
Men det blir en del SK også fra Caravelle, div DC 9 , DC8-33-55-62-63 ...

Damn, du burde jo smokke til med en flightdiary mann!
Sponser deg med en 0,33 pils :up:

He, he;), .Vet det og det kan jeg sikkert få til hvis jeg starter å reg 3.950.000 km på xxy antall flighter. Aner ikke når jeg vil bli ferdig og om jeg orker...:rolleyes:

Måtte bytte logbok for 2 år siden, men da var ingen til salgs grunnet flightdiary og andre. Måtte kjøpe hos Staples enn innbundet linjert bok med fryktelig mange sider i A 4 format... Antar det er nok sider til jeg er 116,5 år gammel..:old

Det har jeg dessverre ikke oversikt over. Den første var en DC-9-41 til Evenes i 1987. Den foreløpig siste var en 73H til Køben i fjor. I mellom de to må det ha vært ca. 100, tipper jeg.

Til sammenligning har jeg ca. 40 med Braathens, 8 med DY, 6 med Ryanair, 4 med BA osv.

Kun SK-rutenummer, eller kun metall? Blir litt vanskelig med sistnevnte, tror jeg har et par på Sterling-metall med SK-rutenummer, men det er høyst to-tre så kan ikke gjøre store utslagene.

Lander på 54 +/- 2 fra og med 1. januar 2010. Før det er det sjølsagt en del, men umulig å finne ut. 54 flygninger med SAS og trolig omtrent like mange med andre.. Det var litt vel mye, he, he.

EDIT: Men 13 reiser med SK metall (åtte med DY) i år. 17 reiser med SK i fjor (to med WF og helt sikkert noen med DY også).

Last edited:
Dessverre har jeg ikke noe tall på hvor mange turer jeg har med SAS, men jeg har passert et tresifret antall med veldig god margin. Noen nevner dette med om man skal telle flighter med SK-koder og annen operatør eller om man skal bare telle SK-metall. Gjennom årene har det vært mye slikt - F.27 og F.50 i Busy Bee-farger mellom FBU og HAU på 1980-tallet inntil SAS fikk sine egne F.50 i 1989 og inntil nylig Cimber CRJ200 mellom CPH og ABZ.

Siste 12 måneder har jeg hatt bare to turer med SAS, men dessverre for SAS har det blitt en del flighter med andre selskaper som AF, BA, DY, H2, LA, ... dette på tross av jeg hadde et lengre reiseopphold i fjor sensommer/høst på grunn av en krefthistorie.

Mer enn 500, men mindre enn 1000... Ligger mellom 30-50 pr år, og det har jeg gjort siden midten av 80-tallet.
Om jeg regner med BU og WF så kanskje rundt 1000 :)

Back