Hvor mange SAS-reiser har du?

Totalt 261 fra 1993 til 2015. Riktignok estimat på bakgrunn av foreldrene mines hukommelse fram til starten av 2000-tallet, etter det har jeg rimelig god kontroll.

Min første SAS tur var da jeg var to uker gammel, februar 1993, FBU-HAU.
Min forrige tur var sist søndag med SK4055, OSL-SVG

Jeg hadde ikke så mange SAS turer før SAS overtok Braathens. Ettersom jeg har vokst opp i Kristiansund var det stort sett Braathens jeg fløy med før overtakelsen. Jeg husker godt en SAS-tur som UM, OSL-SVG-OSL med B736 i 2003, og en charter med SAS MD-80 TRD-ATH på slutten av 90-tallet. Ellers har jeg ikke så mange barndomsminner fra SAS som jeg har fra Braathens.

Last edited:
Ser i loggen min at jeg har 106 SAS flighter så noen har det blitt. Mest spesielle er Megado OSL ARN CPH i 2013, biz flighter long haul, tur hvor kongen var med OSL til BGO en gang, MRen til BCN, tur retur Svalbard en natt for mange år siden, på returen fulgte vi dalene sørover i midnattsol og så etter isbjørn. Til sist og ikke minst, klappsete på en B736 under landing på OSL i mørket.
Alle fritidsturer.

Jeg har 54 SAS flights i følge flightmemory. Dette stemmer sikkert ikke 100%, da jeg har logget noen turene jeg hadde til Bardufoss med svak hukommelse fra de dager jeg var i militæret.
Men uansett, med dagens flymønster kommer jeg anatageligvis til å runde 100 turer før jeg blir pensjonist om ca 25 år.

Appen sier 405 siden 2003. Ble gull første gang i 1999, og har stort sett vært det siden. Vil anta riktig antall er ca 700 siden Eurobonus ble innført. Sikkert noe før det også

1114 sedan 2000 när jag gick med i Eurobonus. Skall nog vara ett hundratal ytterligare före 2000...

Dere som logger sas-reiser; skriver dere Plus som business eller economy plus. Jeg har valgt sistnevnte.

Back