Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (StarAlliance)?

Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper?

Hvor mange EuroBonus basispoeng vil jeg få på en business saver billett med Singapore Airlines til Bangkok?
Det kommer jo litt anpå hvor du skal reise fra...

Du tjener på antall miles rundet opp til nærmeste 100, så avhengig av bookingklasse. Se oversikt
https://www.sas.no/eurobonus/partners/flygbolag/singapore-airlines/
Booker du i R, F, A, Z, C, J, U, D så ganger du med to for å finne EB-poeng. (ref. post 1 i tråden)

Last edited:
EVA air - Eurobonus.

Noen som har en cirka peil på antall EB-poeng man opptjener hos EVA-air i Business Saver t/r Bangkok - Taiwan?

Stemmer det at man tjener 0 poeng på Lufthansa short haul Q-klasse?

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Hei!

Jeg synes ikke jeg finner det så klart beskrevet på SAS sine nettsider hva slags opptjening man får med partner airlines. Er det da antall miles opprundet til nærmeste 100 som gjelder som utgangspunkt for avregning mot bookingklasse, eller skal jeg for eksempelvis United se på «MileagePlus earnings»?

Eksempel: LAX-MEL er 7290 miles = 7300 miles.

Med United gjelder følgende booking klasser:

Y, B, M, E, U, H (100%)
Q, V, W (75%)
G, N*, S, T, L, K (50%)

Den billigste billetten jeg finner ($471) er i United Economy (bookingklasse G), gir den da 7300*50% = 3650 miles?

Eller skal jeg se på «MileagePlus earnings» der det står «2,130 base award miles» for den aktuelle bookingen. Synes dette er veldig forvirrende, og lite utførlig beskrevet på SAS sine sider. Eller er det bare jeg som er dårlig til å lete opp slik informasjon?

Er det eneste som partner airline bidrar med til dette regnestykket selve bookingklassen, mens SAS så beregner poengene ut fra beregnet flyavstand og oppsettet for det respektive flyselskap på nettsiden deres?

Eksempel: LAX-MEL er 7290 miles = 7300 miles.

Med United gjelder følgende booking klasser:

Y, B, M, E, U, H (100%)
Q, V, W (75%)
G, N*, S, T, L, K (50%)

Den billigste billetten jeg finner ($471) er i United Economy (bookingklasse G), gir den da 7300*50% = 3650 miles?

Kort sagt: Ja, det stemmer

Gullkort SAS Eurobonus

Hei

Går å vurderer en tur til Sydney neste vinter, ser SQ har turer i business for 22000 cirka, såvidt jeg klarer og lese meg frem vil dette gi meg 65952 eurobonus poeng (D-klasse) hele veien, dette er jo godt innafor å oppnå Gullstatus i eurobonus på en tur, kan noen bekrefte om jeg har skjønnt systemet riktig?
Routingen er:
OSL-FRA med LH
FRA-SIN-SYD med SQ å samme vei tilbake

Re: Gullkort SAS Eurobonus

Trolig regnet litt feil. FRA-SIN-SYD gir ca 20600 poeng per vei, 41200 tur/retur. Usikker på hva du får for LH intra europa, men du vil nok komme ca 1000 poeng kort av 45000.

Det er bedre å route via for eksempel LHR eller AMS hvor du lettere får SK Connection. Da hopper du opp til nok poeng også.

Aaaha, da er det strax mer interesant å begynne med en SK leg, trodde jeg måtte sitte i GO siden det sto economy, takk for info :)

Det er fordi SAS ikke har business. Men reelt bliver du placeret i plus - selv om der står economy

Prøvede det sidste år fra ARN
Helt feil. Du blir plassert I økonomi. Jeg har prøvd et par ganger.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Da jeg bestilte tur med Singapore i november var det en blanding av økonomi og business på SAS-tilslutningene. Jeg valgte de det sto business på, de var ofte litt dyrere.

Ser på ny tur i februar, og da ser det bare ut som det er tilslutningsmulighet i økonomi med SAS (på Singapore sine nettsider i alle fall)

Back