Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (StarAlliance)?

Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper?

Fikk ingen poeng med Lufthansa Cityline CL, får man ikke det?
Retroregisterering gikk for første flighten med LH men sier ved connecting flight:

Mislyktes med feil: . Ticketed name not found on specified flight

Jo, skal være som hvilken helst annen Lufthansa flight

Har en booking med SAS til Japan med ANA som partner på strekningen Tokyo-Sapporo. Klarer ikke helt å finne ut hvor mye poeng jeg opptjener på Tokyo-Sapporo, (K klasse med ANA) Sapporo-Tokyo (A klasse med ANA) strekningen. Hvis det bare er lommerusk (100 poeng) så er det jo bedre å opptjene på ANA på innenriksstrekningen (har 3667 miles på ANA kontoen i dag etter å ha flydd med dem tidligere til Japan) Hvordan gjør man med poengopptjening- går alt automatisk på EB? Men at dersom jeg ønsker poeng på ANA strekningen så må jeg vise ANA kortet ved innsjekk i Japan? (må bytte flyplass fra NRT til HND slik at jeg må hente ut baggasjen på NRT) og vise ANA kortet i Sapporo hjem, mens alt annet går automatisk på EB? Vil jo ikke risikere at plutselig alt går på ANA miles.

Last edited:

NRT-CTS gir ca. 125 poeng til EuroBonus ved Economy (K). Er du sikker på at du har A på retur?

https://www.flysas.com/ch-en/eurobonus/partners/flygbolag/all-nippon-airways/

Du kan velge/endre bonusprogram ved bestilling, innsjekk, under My Bookings, ved Lounge/Gate etc. så lenge det er før boarding.

Jepp, står AAK ut og AAA hjem på billetten. Ble overrasket selv men da jeg booket SAS plus billetten t/r Japan så fikk jeg på hjemreisen faktisk to alternativ på innenriksflygningen i Japan på hjemturen, A eller K. Bento box er alltid hyggelig. :D
Takker for linken din og hjelp i den andre tråden. Da skal altså CTS-NRT A gi ca 1000 poeng om jeg forstår det rett? Har ambisjon om gullkortet så alt teller jo, men er ikke enkelt når jeg flyr null i jobb. 45k tilsvarer jo 3 Japanturer i Plus og en europatur t/r med mellomlanding i Plus. Kvalifiseringsperioden min er 1.mai 18 tom 30.april 19. Da betyr det vel at om jeg har en t/r billett med start før 30.april men hjemreise i mai, så opptjener jeg bare poeng i denne perioden for utreisen selv om jeg startet før ny periode startet? Kjedelig da langdistansetur nr 3 er planlagt på den tiden.

"On domestic flights within Japan, you will only earn points if the flight number starts with NH."
Snodig, flightnummeret CTS-NRT står som SK 9479. Litt usikker på hva de mener her, det er jo en ANA flygning, "drevet av ANA Wings for ALL Nippon Airways"
Hvor er det da jeg evt ikke kan få poeng, SAS eller ANA?

Last edited:

Opptjening av miles/poeng ved codeshare er et stort mysterium ingen forstår (booking class alignment).

Det er mapping bingo, mulig de med tilgang på back-end systemer kan se dette. Operating carrier bestemmer.

Opptjening av miles/poeng ved codeshare er et stort mysterium ingen forstår (booking class alignment).

Det er mapping bingo, mulig de med tilgang på back-end systemer kan se dette. Operating carrier bestemmer.

Greit å vite at det ikke bare er jeg som er helt grønn ala "skjønner du ingenting?"
Får bare vente og se hva som skjer da hehe.

Jepp, står AAK ut og AAA hjem på billetten. Ble overrasket selv men da jeg booket SAS plus billetten t/r Japan så fikk jeg på hjemreisen faktisk to alternativ på innenriksflygningen i Japan på hjemturen, A eller K. Bento box er alltid hyggelig. :D
Takker for linken din og hjelp i den andre tråden. Da skal altså CTS-NRT A gi ca 1000 poeng om jeg forstår det rett? Har ambisjon om gullkortet så alt teller jo, men er ikke enkelt når jeg flyr null i jobb. 45k tilsvarer jo 3 Japanturer i Plus og en europatur t/r med mellomlanding i Plus. Kvalifiseringsperioden min er 1.mai 18 tom 30.april 19. Da betyr det vel at om jeg har en t/r billett med start før 30.april men hjemreise i mai, så opptjener jeg bare poeng i denne perioden for utreisen selv om jeg startet før ny periode startet? Kjedelig da langdistansetur nr 3 er planlagt på den tiden.

"On domestic flights within Japan, you will only earn points if the flight number starts with NH."
Snodig, flightnummeret CTS-NRT står som SK 9479. Litt usikker på hva de mener her, det er jo en ANA flygning, "drevet av ANA Wings for ALL Nippon Airways"
Hvor er det da jeg evt ikke kan få poeng, SAS eller ANA?

Hei Apollon. Ser det er SK marketing og NH operating carrier på CTS-NRT segmentet i A-klasse på flighten din. Opptjening av poeng i Eurobonus (Star Alliance generelt) er alltid etter operating carrier. Som Edvard var inne på så vet man ikke som kunde hvordan bookingklassene mappes mellom selskapene ved codeshare. En agent fra stedet du booket, flyselskapet direkte eller reisebyrå, skal dog kunne få frem hvilken klasse man får hos operating carrier.

Jeg har sjekket i Amadeus og ser at SK9479 i A-cl mappes til NH2152 i K-cl.

Ingen opptjening i Eurobonus på Brussels Airlines P-klasse, bekreftet av SAS:
Det är upp till varje enskild medlem inom Star Alliance att bestämma poängutdelningen för sina flygningar gentemot övriga medlemmar i Star Alliances lojalitets program.

I detta fall så har Brussels Airline valt att inte ge några poäng för bokningsklasserna T, E, L, K, O, samt P.

Dette er jo galemattias, så jeg som har en billig P-klasse og ble ufrivilling flyttet til Brussels, fikk nå endret denne til United. United er ikke min favoritt, men jeg vil ha poengene. Bonus ble at P-klasse ble endret til D-klasse ved en feil, det gir 150% mot 100% EB for P. Aldri så gale at det ikke er godt for noe!

Ser ut som jeg har røket på denne, bestilte billett med Brussels på flyplassen når SAS-flygningen til Oslo ble utsatt for streik i Oktober, og ser nå at det er klasse P.

Ser ut som jeg har røket på denne, bestilte billett med Brussels på flyplassen når SAS-flygningen til Oslo ble utsatt for streik i Oktober, og ser nå at det er klasse P.
Mine 5 siste flighter med SN har tilsammen gitt..... 0 Eurobonuspoeng.

Spørsmål om beregning av EB poeng på Singapore airline biletter

Hei. Vurderer fly business class fra med Singapore airlines fra SVG - HND
Og retur NRT - SVG

Business lite biletter

Noen som vet hvor mange EB poeng dette vil gi?
Jakter gullkort for 4 året på rad her :) :D:D

Attachments

• A7ABBF26-1E89-4BD6-AAF3-7144AC6F5DAB.jpg
    A7ABBF26-1E89-4BD6-AAF3-7144AC6F5DAB.jpg
    96.4 KB · Views: 397
Re: Spørsmål om beregning av EB poeng på Singapore airline biletter

Jeg fikk 9300 poeng på CPH-SIN i desember, noe som er 1,5 poeng pr. mile. Da betyr det igjen 4900 SIN-HND. Gang med 2, så har du T/R.

Re: Spørsmål om beregning av EB poeng på Singapore airline biletter

Det er bookingklassen som avgjør, når du sjekker hvilken bookingklasse (f.eks. C, D osv) så ser du hva denne gir på SAS sin Eurobonus side under opptjening av poeng med partner Singapore Airlines. Det vil stå f.eks. 150% på din bookingklasse. Så når du vet dette, bruker du GC http://www.gcmap.com/ og legger inn strekningene med Singapore f.eks. LHR-SIN-HND slik at du får antall miles og ganger dette med opptjeningen for din bookingklasse. Enkelt, eller hva? :lol:

1,5 poeng per mile som tipset om her er meget sannsynlig, men det er altså bookingklassen som vil avgjøre.

Takk for svar, la meg prøve å se :)
Ser ut som jeg må bestille dette :)

I følge nettsiden du la il er det 9481 miles CPH-SIN-HND

Ser ut som det er 150% på denne type billett.

Så dvs 9481 miles x 1,5 = 14221 miles

T/r = 14221 x 2 = 29442 ebb poeng?

(Blir det et tillegg på10% disse siden jeg har gullkort og?)

Tja, regnestykket ditt stemmer jo ikke helt.
14221 x 2 = 28442

Ingen ekstra prosentsats på opptjening med andre flyselskaper enn SAS og Widerøe når du har EuroBonus gull, men med dem er det 25%.

Tja, regnestykket ditt stemmer jo ikke helt.
14221 x 2 = 28442

Ingen ekstra prosentsats på opptjening med andre flyselskaper enn SAS og Widerøe når du har EuroBonus gull, men med dem er det 25%.
Men ser flott ut alikevell :) Takk for hjelpen.

Nå gleder jeg meg til tur :)

Generelle spørsmål om Eurobonus

Elendig uttelling med Eurobonus på en flygning med LH og AC.

Eksempel:

Toronto til Heathrow med Air Canada i Biz (D): 3600 p
LHR-OSL: 2500 p i Plus

Ikke mye star alliance uttelling mao. SAS er bra selvfølgelig.

Totalt for hele billetten(NOK36.000,- + ca 5000 for to domesticflighter i Canada)

16624p (med EBG)

Ruten AES-OSL-MUC-YUL () YYZ-LHR-OSL-AES begge i biz
Pluss to domesticflighter med AC i monkey (150p hver)
(767 i 40 min fra Ottawa til Toronto var litt kult da)

Hadde jeg fløyet via EWR med SAS hadde det glatt gitt 25000 poeng.

Kan ikke huske at EB var så dårlig før....

KLM gir ikke ved dørene de heller men vurderer nå å prikke inn gull i to allianser fremfor å være lojale med *A.

Last edited:
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Elendig uttelling med Eurobonus på en flygning med LH og AC.

Eksempel:

Toronto til Heathrow med Air Canada i Biz (D): 3600 p
LHR-OSL: 2500 p i Plus

Ikke mye star alliance uttelling mao. SAS er bra selvfølgelig.

Totalt for hele billetten(NOK36.000,- + ca 5000 for to domesticflighter i Canada)

16624p (med EBG)

Ruten AES-OSL-MUC-YUL () YYZ-LHR-OSL-AES begge i biz
Pluss to domesticflighter med AC i monkey (150p hver)
(767 i 40 min fra Ottawa til Toronto var litt kult da)

Hadde jeg fløyet via EWR med SAS hadde det glatt gitt 25000 poeng.

Kan ikke huske at EB var så dårlig før....

KLM gir ikke ved dørene de heller men vurderer nå å prikke inn gull i to allianser fremfor å være lojale med *A.
Husk at det er ikke SAS som bestemmer hva du skal opptjene på Air Canada flightene. Det er bestemt av hvor mange Eurobonuspoeng Air Canada er villige til å kjøpe av Eurobonus som takk for at du fløy på en av deres flighter.

Så man kan kritisere SAS for mye, men akkurat her så blir det "å rette baker for smed" ved å klage på Eurobonus :)

Thomas

Back