Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (StarAlliance)?

Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper?

Velg SQ, og ikke tenk på noe annet. Asiatisk er bedre enn europeisk som igjen er bedre enn amerikansk, stort sett :)

Velg SQ, og ikke tenk på noe annet. Asiatisk er bedre enn europeisk som igjen er bedre enn amerikansk, stort sett :)

Glimrende - da er jo den saken biff!

Men vet dere hvor mange poeng man får OSL-SIN (med EBG) på SQ?

Glimrende - da er jo den saken biff!

Men vet dere hvor mange poeng man får OSL-SIN (med EBG) på SQ?

Du får 200% (R, F, A, Z, C, J, U, D (200%)), 24800 poeng (12400 hver vei), på CPH-SIN i business på SQ. Så kommer CPH-OSL i tillegg, typisk 2500 poeng, 1250 hver vei, inkludert 25% bonus.

Forøvrig gode nyheter til de som reiser med SQ i discount economy: Q, N gir nå 50% V, K 10%. Disse ga før ingen poeng.

Last edited:

Du får 200% (R, F, A, Z, C, J, U, D (200%)), 24800 poeng (12400 hver vei), på CPH-SIN i business på SQ. Så kommer CPH-OSL i tillegg, typisk 2500 poeng, 1250 hver vei, inkludert 25% bonus.

Forøvrig gode nyheter til de som reiser med SQ i discount economy: Q, N gir nå 50% V, K 10%. Disse ga før ingen poeng.

Mulig veldig dumt spørsmål, men jeg er ganske ny på dette. Betyr det at man får flere Eurobonuspoeng med SQ enn med SAS?

Mulig veldig dumt spørsmål, men jeg er ganske ny på dette. Betyr det at man får flere Eurobonuspoeng med SQ enn med SAS?

Nei, opptjeningen er rundt den samme på langdistanse i business. AQ CPH-SIN (6100mi) kan best sammenliknes med SAS ARN-LAX (5500mi) og gir 12000 poeng pr vei. Men da du er gold så ville du tjent 25% mer på SAS, 15000 poeng hvert vei på litt kortere rute (med mindre du er i business saver).

En liten forbedring for opptjening av Eurobonus hos Singapore Airlines, ved at de billigste klassene som tidligere har gitt 0 poeng nå gir følgene:
Q og N: 50%
V og K: 10%

Re: Valg av flyselskap til Etiopia

Hei

Fortsetter denne tråden istedet for å lage en ny. Jeg vurderer å besøke en kompis i Nairobi i januar 2017 og ser litt på ET/MS/TK fra TRD/OSL/ARN til NRO i C klasse. ET har fine priser i C klasse fra ARN, ca 14000 t/r, selges som cloud 9 - restricted på websidene til ET, farebase PEE3MSE. Prøver å fine hvilken bookingklasse dette bookes i, men jeg klarer ikke se det på noen steder, hverken reisebyrå eller websidene deres. Er det noen som kan hjelpe med dette? LH/LX/TK sine billige business biletter har bookingklasser som gir 100% EB poeng. Tenkte å finne noe som ga 200% hvis mulig.

LN-KMS

selges som cloud 9 - restricted på websidene til ET, farebase PEE3MSE. Prøver å fine hvilken bookingklasse dette bookes i, men jeg klarer ikke se det på noen steder, hverken reisebyrå eller websidene deres.

farebase PEE3MSE = bookingklasse P ==> 0 EB-points

Last edited:

Jeg vurderer å besøke en kompis i Nairobi i januar 2017 og ser litt på ET/MS/TK fra TRD/OSL/ARN til NRO i C klasse.
ET har fine priser i C klasse fra ARN, ca 14000 t/r, selges som cloud 9 - restricted på websidene til ET, farebase PEE3MSE.
Tenkte å finne noe som ga 200% hvis mulig.

Hva med Ethiopian i D for ca. 16 800 NOK? Gir 200% på EuroBonus.

OSL–ARN–FCO/VIE–ADD–NBO retur

Litt melkerute, men greie connection tider og nattflight begge veier.

EgyptAir i J/Z til samme pris som ET gir også 200%. OSL–CPH–CAI–NBO.

Takk for svar! Hvor kan jeg finne D klasse på ET? På reisebyrå på nett finner jeg bare P eller fullpris til ca 30000...

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

Takk for tipset :-)

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

Stemmer det at W hos TK gir 0 poeng? :skep

Bestilte nettopp Stavanger-Heathrow-Houston-Liberia/Costa Rica-Newark-Heathrow-Stavanger. Første og siste flyging med Sas, resten med United, alle flyginger er i ecomomy.
Noen som vet hvor mye poeng turen gir? (Er EBG)

Bestilte nettopp Stavanger-Heathrow-Houston-Liberia/Costa Rica-Newark-Heathrow-Stavanger. Første og siste flyging med Sas, resten med United, alle flyginger er i ecomomy.
Noen som vet hvor mye poeng turen gir? (Er EBG)

Det kommer helt an på hvilken bookingklasse din billett er i.
Du finner bookingklassen din på din billett eller på united.com.

Dette er opptjeningen i økonomi:
Y, B, M, E, U, H (100%)
Q, V, W (75%)
G, N, S, T, L, K (50%)

EBG gir kun bonus (25%) på SAS delen av reisen din.

Det kommer helt an på hvilken bookingklasse din billett er i.
Du finner bookingklassen din på din billett eller på united.com.

Dette er opptjeningen i økonomi:
Y, B, M, E, U, H (100%)
Q, V, W (75%)
G, N, S, T, L, K (50%)

EBG gir kun bonus (25%) på SAS delen av reisen din.

Takker så langt. Sjekket både Expedia, United app og United.com uten å finne det. Men ser i mailen fra Expedia at det er klasse L, altså 50%. Da blir det vel 5000-6000 poeng totalt?

Takker så langt. Sjekket både Expedia, United app og United.com uten å finne det. Men ser i mailen fra Expedia at det er klasse L, altså 50%. Da blir det vel 5000-6000 poeng totalt?

Da kan vi ta regnestykket :D

SVG-LHR = 500 + 25% = 625
LHR-HOU 4,849 mi * 50% = 2424 = 2500
HOU-LIR 1,453 mi * 50% = 726 = 800
LIR-EWR 2,186 mi * 50% = 1093 = 1100
EWR-LHR 3,465 mi * 50% = 1732 = 1800
LHR-SVG = 500 + 25% = 625

Total 7450 Eurobonus poeng.

Last edited:

Da kan vi ta regnestykket :D

SVG-LHR = 500 + 25% = 625
LHR-HOU 4,849 mi * 50% = 2424 = 2500
HOU-LIR 1,453 mi * 50% = 726 = 800
LIR-EWR 2,186 mi * 50% = 1093 = 1100
EWR-LHR 3,465 mi * 50% = 1732 = 1800
LHR-SVG = 500 + 25% = 625

Total 7450 Eurobonus poeng.

Takk skal du ha!

Er det noen som har prøvd å legge inn en annen (høyere) bookingklasse når man etterregistrerer poeng?

Back