Hvor mange SAS MD80 er igjen, og hvor er de?

ENTO

ScanFlyer Silver
Hvor mange og hvilke MD80 har SAS igjen, og hvor må jeg fly hvis jeg ønsker å fly med en slik en ?

Re: SAS MD80 !

Skal ikke ha sagt noe om hvor mange de har igjen, men de brukes vel mye på svensk innenriks, enkelte avganger mellom ARN og CPH, pluss en del avganger fra CPH og ARN og ut i Europa. Den brukes både til LHR, CDG, ZRH, FRA, MUC for å nevne noen!

BF:cool2

Dessuten skal ikke MD-80 fases helt ut før om noen år. Sas har fortsatt 20+, om jeg ikke tar helt feil, etter salget av 18 stk. Til Allegiant. Så du har god tid.

MD-80 har 25 igjen av, og de skal brukes noen år til.

Det er MD-87 som har blitt faset ut, og SAS har vel en igjen av den (SE-DIP?). Den skal vel også bort om ikke alt for lenge?

Det tynnes ut med MD80 mellom BGO og CPH nå. Av dagens fem avganger gikk. f.eks. 2 med A319 og 2 med CRJ9. Kun SK 2873 klokken 16:05 hadde MD81

Skal ikke ha sagt noe om hvor mange de har igjen, men de brukes vel mye på svensk innenriks, enkelte avganger mellom ARN og CPH, pluss en del avganger fra CPH og ARN og ut i Europa. Den brukes både til LHR, CDG, ZRH, FRA, MUC for å nevne noen!
BF:cool2

Og faktisk også på danske indenrigs flyninger. Har oplevet dem et par gange inden for de sidste måneder på både AAL og AAR.

Og faktisk også på danske indenrigs flyninger. Har oplevet dem et par gange inden for de sidste måneder på både AAL og AAR.

De flyver vel ret fast på dansk indenrigs. Specielt AAL er det fleste flyvninger vel MD80 efterhånden.

De flyver vel ret fast på dansk indenrigs. Specielt AAL er det fleste flyvninger vel MD80 efterhånden.
Ja det er helt rigtigt.
På AAL bruges næsten udelukkende MD80, men vi her i AAR har 2 daglige med MD80
Hilsen
Ole

Hvor mange og hvilke MD80 har SAS igjen, og hvor må jeg fly hvis jeg ønsker å fly med en slik en ?

Ja hvis OSL er din nærmeste flyplass, er det ikke verre enn
å sjekke avgangene på ruten: OSL-CPH-OSL. Flyr jevnlig
til København fra enten OSL eller ARN, og det er stadig
vekk en MD-80 maskin jeg setter meg i på ruten OSL-CPH-OSL.

Begynner riktignok å bli oftere A321/A319 (samt CRJ900 på
de tidlige avgangene), men bare sjekk noen datoer som
passer deg - og klikk på de "tre-sifrede" rutenumrene
(som er tidl. "SAS Danmark") så vil du nok finne både én og
to avganger flere dager, hvor det er MD-80 som er satt inn.

Fløy med "OY-KHG" for en tid tilbake på OSL-CPH, og den
er faktisk hele 21 år - og tilbake med en "ex-Braathens"-
maskin (en av de tre gjenværende) B737-400. Men foretrekker
helt klart A319/A321-materiell på denne ruten ja.

Back